[KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: [KIJKTIP]Paardenfilm Silverstar vanaf vandaag ook op Netflix te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:20

Hij was heerlijk Penny hoor…

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:28

Zoals jullie al zeggen, echt een Penny verhaaltje. Niet dat dat stom is maar ik lees de Penny en best grappig is het wel. Ik heb alleen wel een beetje een hekel aan Esmee zo’n koppig kind daar houd ik persoonlijk echt niet van. Maar dat zegt nog niet dat het een slechte film is, het is echt leuk zeker een aanrader!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:33

hns schreef:
Leuk, voor kids?

Nee, ik heb mij erg gestoord aan de ontblote cowboy. Hoort niet thuis in een kids show.

De scène waarin eerst gezegd wordt "bekijk het positief, we hebben elkaar ontmoet", om daarna pas te zeggen "we gaan je kind zoeken". PARDON!!

De nagebootse Titanic scène in de auto, precies met dat muziekje. HALLO!!

Hoort dat thuis in een kidsfilm?

Sorry, maar als je dit in een kidsfilm stopt spoor je niet.

Die cowboy en de scène waarin word gezegd “bekijk het positief, we hebben elkaar ontmoet” die stukjes vond ik inderdaad erg storend. Op het laatste stukje heb ik niet gelet maar ik begrijp dat je dat niet leuk vind voor een kidsfilm.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:33

Ik vind dat soort penny verhalen tussendoor wel leuk hoor! Plus, wat verwachten jullie dan van een paardenfilm? Ik vind het een beetje horen bij paardenfilms dat er foutjes in zitten en dat het penny is. Of het moet een documentaire zijn over paarden maar dat is een heel ander genre.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:35

Ik kwam niet voorbij het stukje ''brand''. Hartstikke leuk voor britt, geweldige vrouw maar ik ben die leeftijd inmiddels voorbij denk ik, :')
Neemt niet weg dat het een leuke film-reeks is voor de kinderen, :j

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:35

Flubberboot schreef:
Ik vind dat soort penny verhalen tussendoor wel leuk hoor! Plus, wat verwachten jullie dan van een paardenfilm? Ik vind het een beetje horen bij paardenfilms dat er foutjes in zitten en dat het penny is. Of het moet een documentaire zijn over paarden maar dat is een heel ander genre.

Nee, dat is bij alle paarden films zo’n beetje. Bij penny’s shadow bevoorbeeld, daar heeft Penny een strip van gemaakt. Ik vind het juist wel leuk dat Penny.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:43

hns schreef:
Leuk, voor kids?

Nee, ik heb mij erg gestoord aan de ontblote cowboy. Hoort niet thuis in een kids show.

De scène waarin eerst gezegd wordt "bekijk het positief, we hebben elkaar ontmoet", om daarna pas te zeggen "we gaan je kind zoeken". PARDON!!

Misschien is het verschil dat jij er anders naar kijkt? Kinderen gaan daar echt niet kapot van hoor die denken alleen dat ze ook op zo’n groot mooi wit paard willen rijden.
Je moet niet alles te serieus nemen in het leven

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:07

purny schreef:
Misschien is het verschil dat jij er anders naar kijkt? Kinderen gaan daar echt niet kapot van hoor die denken alleen dat ze ook op zo’n groot mooi wit paard willen rijden.

Yep. Of dat ze Britt in het echt willen ontmoeten, maar ze letten er echt niet op.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:27

purny schreef:
hns schreef:
Leuk, voor kids?

Nee op psychologisch vlak is dit echt een verkeerde boodschap doorgeven.

Zulke dingen vallen niet mee, dat is de reden waarom subtiele reclame en boodschappen zo goed werken.

Die man hoeft niet in zijn onderbroek te staan, het is een film voor 6 jarige. Dat gedoe over dat "goed kussen", ik weet niet, maar waarom doe je zoiets in zo een film verwerken?

Zonder die scènes was het een prima penny film, ze voegen niks toe en het roept bij mij enkel ergernis op.

Alsof Black Beauty ineens overnieuw wordt gedaan, maar dan met crinchy scènes van een overpiepte oude man die zijn oude lover wil veroveren en daarbij haar ex man vernederd....

Wow

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:31

Ik heb hem zojuist ook even gekeken, ik zie werkelijk geen rare aanstootgevende beelden. Het is gewoon een onschuldige kinderfilm en waar volwassenen vaak over zulke zaken nadenken, ben ik er echt van overtuigd dat kinderen (en zeker rond 6 jaar) alleen maar wegdromen bij de paardenbeelden en de ´romantische scenes´ over het hoofd zien.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:33

Jouw kinderen luisteren ook geen k3 of kijken naar kinder tekenfilms die aan alle kanten dubbelzinnig zijn....?

Ze proberen gewoon een brede doelgroep te bereiken.

Ik ga hem denk ik dit weekend kijken, en kijk dan niet door een paarden bril.... Gewoon lekker film kijken in plaats van fouten gaan lopen zoeken...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:34

Als ik nu oude series en films kijk die ik als kind kijk zie ik ineens allemaal (volwassen) dingen die ik als kind niet zag/doorhad. Doorgaans worden er ook grappen, verhaallijnen etc voor de volwassenen (die met hun kinders de film kijken) in gestopt.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:36

hns schreef:
Nee op psychologisch vlak is dit echt een verkeerde boodschap doorgeven.

Zulke dingen vallen niet mee, dat is de reden waarom subtiele reclame en boodschappen zo goed werken.

Die man hoeft niet in zijn onderbroek te staan, het is een film voor 6 jarige. Dat gedoe over dat "goed kussen", ik weet niet, maar waarom doe je zoiets in zo een film verwerken?

Zonder die scènes was het een prima penny film, ze voegen niks toe en het roept bij mij enkel ergernis op.

Alsof Black Beauty ineens overnieuw wordt gedaan, maar dan met crinchy scènes van een overpiepte oude man die zijn oude lover wil veroveren en daarbij haar ex man vernederd....

Wow

Ik denk niet dat zes jarige hier heel erg op letten, ik denk idd net als friezenfanaat, vooral de paardenscenes zien. En een beetje de rest over het hoofd.
Het is natuurlijk en blijft een Penny verhaaltje, ze willen de film leuk maken voor jong èn oud.
Maar ik snap jou punt goed, maar ben het er niet mee eens.
En nog een mini question waarom vergelijkt iedereen Black Beauty hiermee?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:37

@hns: Kom op nou... laat kinderen nou gewoon kinderen zijn. Als we alles op psychologisch vlak gaan bekijken dan kan een kind een kind niet meer zijn.
Als alle kinderen zo worden behandeld dan snap ik wel waarom de maatschappij zo is tegenwoordig

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:40

Prc, als zesjarige niks meer mogen zien omdat het op “psychologisch vlak” niet geschikt is voor ze. Kunnen 10 jarige niet meer tegen een blauwe plek.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:05

Wauw zeg, die film. Net even op Netflix gezien. Als er een stalbrand is, waar was de rook? Hoe kwam Britt überhaupt op het paard? Zou ze door de (ontbrekende!) rook niet allang het loodje hebben gelegd? Ja, stal staat in brand. Wel vuur maar amper rook? En net als die duirit, wel bit geen bit, wel bit... En hoe wist ze welke kant ze op moest? Was ze een scoutmeisje? Paard kan overal zijn maar ZIJ vindt 'm toevallig in de duinen.

Sorry Britt maar jouw acteerwerk was ook erg stroefjes.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:24

Jolliegirl schreef:
Haha net gekeken, grappig om zoveel mogelijk foutjes te gaan ontdekken in verschillende scenes
Zadels die ineens veranderen... veranderende stijgbeugels :')

Mijn dochter vertelde vandaag exact hetzelfde :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:28

CoonArt schreef:
Wauw zeg, die film. Net even op Netflix gezien. Als er een stalbrand is, waar was de rook? Hoe kwam Britt überhaupt op het paard? Zou ze door de (ontbrekende!) rook niet allang het loodje hebben gelegd? Ja, stal staat in brand. Wel vuur maar amper rook? En net als die duirit, wel bit geen bit, wel bit... En hoe wist ze welke kant ze op moest? Was ze een scoutmeisje? Paard kan overal zijn maar ZIJ vindt 'm toevallig in de duinen.

Sorry Britt maar jouw acteerwerk was ook erg stroefjes.

Het is maar een film... MacGyver kon ook ontsnappen met alleen zijn zakmes...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:24

Nu ook gezien, vooral wanneer ze het water in gaat met GEORGE (jaja, brandmerk heus wel gespot hoor!) In het water mét bit, uit het water zónder bit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:39

Ik vond heel veel dingen opvallend, gered worden uit een brand en dan geen rookschade aan je longen, een ambulance verpleegkundige met röntgen ogen. Niet de politie bellen als je kleinkind vermist en in gevaar is. Maar goed, het was op zich prima vermaak en wel beter acteerwerk als in de 1e film.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:00

Ah ja, maar daarvoor is het ook een film en geen documentaire. Dit is het type film wat je niet super serieus moet nemen, net als al die romcom kerstfilms waarvan je na 10 minuten het hele plot al weet en wat van de enorme toevalligheden en onwaarschijnlijkheden aan elkaar hangt.
Ben hem ook aan het kijken en ik vind het prima vermakelijk. Goed? Nee. Leuk? Ja hoor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:49

Ik keek laatst een film met een ridder die vanuit zijn tijd over was geheveld in de toekomstige tijd... Het leek wel echt, heel liefdesverhaal met echte mensen, maar dit kan echt niet... Slechte film hoor.

Oh wacht. Daarvoor is het een film. Daar lopen wel meer dingen anders dan in real life 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:36

Ik had dit topic laatst al voorbij zien komen en heb net silverstar gezien en hoewel ik geprobeerd heb goed op te letten op de verschrikkelijke fouten die sommige mensen blijkbaar zo storen hier zijn ze mij volledig ontgaan. Ik ben 32, en tuurlijk is het echt een kinderfilm maar ik vind het echt leuk gedaan en snap dat dit voor kinderen echt een leuke film is.
Dat volwassenen hier in het topic zo vallen over foutjes in een kinderfilm en een man met ontbloot bovenlijf snap ik niet zo goed. Geen kind die het ziet of er om geeft maar volwassenen maken zich er zo blijkt erg druk om :=

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:39

Idd

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:25

Iemand ook die het einde niet snapt en het zeer afgeraffeld vindt? (ik ook niet)