Citaat:Voor een conflictarm samenleven met de wolf!
Hmmm, volgens mij laat je op deze manier het conflict aan honden over...
Gestoord.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicky1963 schreef:Echt... gaan ze speciale honden fokken om de prooidieren tegen de wolf te beschermen?
De mensheid is verdoemd. Wat een ongelofelijke arrogantie.
Elisa2 schreef:Van wat ik zag een shet of welsh leek het, wat er van over was.
Het meest trieste was dat deze pony's in een wei stonden met een wolfwerend hek.
Citaat:Totale oppervlakte 2850 m2, hekwerk van 3 meter hoog plus een schuine
overhang van 0,9 m met aan het einde een stroomdraad. Ook wordt er nog
een strook van 1 meter betongaas schuin ingegraven en aangesloten aan het
hekwerk om uitgraven te voorkomen.
Separatieverblijf: Er komt geen binnen verblijf maar een separatiegebied van totaal 210 m2
verdeeld over 2 stukken. Hetzelfde hekwerk wordt hier gebruikt, maar er
komt aansluitend nog een dak op en onder het verblijf komt gaas tegen
graven.
Art_Ificious schreef:Elisa2 schreef:Van wat ik zag een shet of welsh leek het, wat er van over was.
Het meest trieste was dat deze pony's in een wei stonden met een wolfwerend hek.
Niet helemaal wolfwerend. De stroomdraad zat aan de binnenzijde van de omheining zoals je vaker ziet bij die bekaert omheiningen
Maar zelfs al zou die aan de buitenkant een draadje 10 à 20cm boven de grond hebben, denk ik niet dat dit de wolf zou tegen gehouden hebben om een gat onderdoor te graven.
DuoPenotti schreef:Aan de binnenzijde. Klopt.
En ook al heeft hij dan al gegraven, er uit raakt hij de draad nog niet?
Of voelt hij het niet door zijn vacht?
Zoals een shet ook onder de draad gaat.
Kennis van me had een berghond met zo'n halsband die stroom geeft als hij te ver ging.
Die moest zijn nek bij de contactpunten scheren. En de halsband strak genoeg doen.
Ayasha schreef:Horsepride schreef:Hoe groot óf klein was de pony ?
Maakt dat echt uit?
De heer loos heeft bij gesteld dat 1 wolf een paard van 1.50m aan kan. Dus voor een roedel is geen enkel paard meer veilig.
Horsepride schreef:Heb tot nu toe nog geen enkel bericht voor bij zien komen dat een wolf een paard gedood heeft. Tot nu toe alleen klein spul of oudjes die zich zelf niet meer voldoende kunnen beschermen.
Ayasha schreef:Horsepride schreef:Hoe groot óf klein was de pony ?
Maakt dat echt uit?
De heer loos heeft bij gesteld dat 1 wolf een paard van 1.50m aan kan. Dus voor een roedel is geen enkel paard meer veilig.
Horsepride schreef:Heb tot nu toe nog geen enkel bericht voor bij zien komen dat een wolf een paard gedood heeft. Tot nu toe alleen klein spul of oudjes die zich zelf niet meer voldoende kunnen beschermen.
Ayasha schreef:DuoPenotti schreef:Koninks klein spul?
Jaarlingen van 400 kilo?
Volwassenen koeien klein?
Dat kan. Denk dat diverse mensen dat anders zien.
Wilde net zeggen. Tot 1,50m zouden ze ze pakken volgens Loos. Da’s geen klein spul meer IMO.