De 'Grote Drie' zijn er niet meer, hoe zit het met het nageslacht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: De 'Grote Drie' zijn er niet meer, hoe zit het met het nageslacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:01

De tekst hierboven is maar een deel van het artikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:09

Huh, het begint over nageslacht en het eindigt met het gedoe rondom totilas? En dan hebben we het over nageslacht van ruinen? :x Oeps.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:19

De 'Grote Drie' draven niet langer door de wei. Na het overlijden van Salinero eerder deze maand zijn de drie succesvolste Nederlandse dressuurpaarden Salinero, Bonfire en Totilas niet meer in leven. Waar kwamen die toppaarden vandaan? En stelde iemand hun nageslacht veilig?

huh? Zowel Salinero als Bonfire waren toch allang ruin toen ze bij Anky kwamen?
Geruind omdat men ofwel dacht dat ze geen dekhengstmateriaal waren...of omdat ze te lastig waren als hengst.....1 van de 2......even mijn redenatie he. Kans dat daar dus rietjes van gewonnen zijn voor ze geruind werden is erg klein. Again; weer een aanname van mij. Al vermoed ik dat die aanname juist is; heb nog nooit gehoord dat iemand een Salinero of Bonfire zoon of dochter heeft.
Beetje raar om bij deze 2 paarden die vraag te stellen.

Totilas is compleet uitgewoond op dat vlak; daar zullen nog genoeg rietjes van in de vriezer liggen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:23

Elisa2 schreef:
Ik dacht bij de titel trouwens ook dat het over Jazz, Ferro en Flemmingh zou gaan ofzo..

Idem :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:27

Maar was het niet zo dat de rietjes van Totilas niet verkocht mochten worden, zolang het proces tussen beide fokkers nog loopt?

Wellicht wilde iemand een artikel schrijven naar aanleiding van het overlijden van Salinero, maar het geeft een totaal verkeerd beeld weer van de paardenwereld, op meer dan één vlak.
En bij 'De grote drie' denk ik ook niet per sé aan Bonfire en Salinero. Totilas misschien ja, maar dan meer omdat hij bij het grote publiek buiten de paardenwereld bekend is van naam. Qua prestaties zijn er velen die hem voorbij zijn gegaan.
Binnen de paardenwereld zijn er wel meer dan drie hengsten die het verder hebben geschopt dan Totilas.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:24

Debbie schreef:
Wat een gezeur weer! Geeft de NOS een beetje aandacht aan de paardensport is het weer niet goed :roll: Het lijkt wel of we hier niks anders kunnen dan (nieuws)berichten afkraken.

Voor niet paarden kenners is dit volgens mij best een leuk artikel om te lezen en zijn dit wel de 3 bekende namen :)

Ik zie het niet als gezeur hoor. De reacties hier zijn heel logisch voor mensen op een paarden forum.
En daarbij, een echte buitenstaander leest dit artikel niet eens.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:04

nine1987 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik dacht bij de titel trouwens ook dat het over Jazz, Ferro en Flemmingh zou gaan ofzo..

Ik dus ook..

Ja ik ook, ik dacht Jazz, Ferro en Gribaldi

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:52

Dat NOS zoiets doet verbaast me niet. Bijna altijd als het over paarden gaat daar is het paardrijden ineens slecht enzo. En dan komt er ineens een “positief” artikel. Nou mensen nee, want dat is een bij elkaar geraapt zooitje wat je niet kan sorteren.