Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cile205 schreef:Is dit in Belgie niet al zo?
Machie schreef:Dramatische regel.
Mijn auto is volledig gekoeld met airco en ik mag in de zomer dus niet meer met mijn honden reizen? Dus ze bv niet meer mee naar het water nemen als het boven de 30 graden is?
Niet naar de dierenarts?
Ik snap de regel op zich wel, maar de uitvoering wat wel en niet mag kan een ellende worden.
Anastasia24 schreef:Moet zeggen dat ik mij niet ontzettend zorgen zou maken om de paarden in een luxe vrachtwagen inderdaad met ventilatie, wel voor alle (slacht) dieren die hutje mutje zitten te verhitte. Is een duidelijk verschil natuurlijk.
Overigens vind ik het een prima ontwikkeling, snap niet waarom je met een voorspelling boven de 25 graden ergens naartoe zou willen.
Art_Ificious schreef:Machie schreef:Dramatische regel.
Mijn auto is volledig gekoeld met airco en ik mag in de zomer dus niet meer met mijn honden reizen? Dus ze bv niet meer mee naar het water nemen als het boven de 30 graden is?
Niet naar de dierenarts?
Ik snap de regel op zich wel, maar de uitvoering wat wel en niet mag kan een ellende worden.
En waarom zou je ze überhaupt bij +30 graden willen blootstellen aan die zon? Ookal is het bij water.
Daarnaast werkt water als een spiegel, de zonnestralen weerkaatsen dan veel harder
Wist je trouwens dat een hond watervergiftiging kan oplopen als die teveel water binnen krijgt?
Tevens kan ik uit ervaring zeggen dat een hond ook een hitteslag/zonnesteek kan oplopen. M'n vorige poedel heeft dit gehad terwijl het 27 graden was en we voornamelijk in het bos wandelden, dus voornamelijk schaduw. Toch was die ziek geworden van de hitte
DuoPenotti schreef:Geconditioneerd transport zal wel mogen.
Dus ook in je auto met airco.
Maar een ventilator zoals in veel paardenvrachtwagen zit telt niet.
Maar die dichte veetransportwagens met airco wel.
Naar wat ik ergens gelezen heb is 70% van lang veevervoer naar het buitenland al met deze klimaat gestuurde vrachtauto's.
Nu binnenland ook nog en dat zal wel snel gaan met deze aangescherpte regel. Mooi
@spenk, waar zie jij staan dat het alleen over veehouderij gaat?
Paarden zijn ook geen veehouderij.
Er staat diertransport, je hond is ook een dier. Ook daar gaan mensen mee naar shows, wedstrijden en trainingen.
Vjestagirl schreef:pillow schreef:Ga je 's ochtends naar concours en blijkt het in de middag over de 30 graden te zijn Kun je niet meer naar huis. Lekker dan.
Nou gebeurt het natuurlijk maar héél zelden dat ze 15 graden voorspellen en het totaal onverwachts toch 30 graden wordt, dus daar zou je natuurlijk best wel een beetje rekening mee kunnen houden...
Machie schreef:Dramatische regel.
Niet naar de dierenarts?
pillow schreef:Ga je 's ochtends naar concours en blijkt het in de middag over de 30 graden te zijn Kun je niet meer naar huis. Lekker dan.
Loretta schreef:Als ze mensen gaan bekeuren die hun hond mee nemen in een auto met airco dan is dat gewoon idioot.
Ayasha schreef:pillow schreef:Zo onozel ben ik niet dat ik denk aan een verschil van 15 graden. Flauwe opmerking van jou.
Het komt er in mijn gedachte op neer dat je met 28 wel mag rijden en met 32. niet.
Als je met 28 graden wedstrijd gaat rijden verdien je het imo om vast te komen zitten.
Ayasha schreef:pillow schreef:Zo onozel ben ik niet dat ik denk aan een verschil van 15 graden. Flauwe opmerking van jou.
Het komt er in mijn gedachte op neer dat je met 28 wel mag rijden en met 32. niet.
Als je met 28 graden wedstrijd gaat rijden verdien je het imo om vast te komen zitten.