Kijktip: Zeeman Confronteert

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:04

Anna79 schreef:
Met zijn allen reageren op haar Facebook pagina van haar nieuwe stal dat ze een oplichter is? Ze biedt meerdere Spaanse paarden te koop aan.

Wat een bizarre aflevering en nog erger dat ze gewoon doorgaat.


Kan ze niet geband worden van de Facebook groepen waarop ze adverteert? De meeste namen die ze gebruikt zijn bekend.

knollentuin
Berichten: 10430
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:11

Benfan schreef:
Anna79 schreef:
Met zijn allen reageren op haar Facebook pagina van haar nieuwe stal dat ze een oplichter is? Ze biedt meerdere Spaanse paarden te koop aan.

Wat een bizarre aflevering en nog erger dat ze gewoon doorgaat.


Heeft ze die?

Heb ik al gedaan iig

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 01:49

Zat zet even op haar Facebook te kijken...maar hier gaan je alarm bellen toch bij af!
Geen naam, Geen locatie, Geen telefoon nummers , Geen website

Hoe kan zo'n iemand door blijven gaan?

Waarom zoveel volgers op insta en niemand die reageert?

Paxatlar
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 03:29

Let op! Deze dame is op dit moment aan het posten in de FB groep genaamd: Super koopjes voor paard/ pony en ruiter.

Zij doet dit onder de namen:

Evenite dressage stables, Lust for Dust Home Cleaning en Aniek Jessie Finn, Fem Kooij. Al deze profielen promoten Evenite Dressing stables.

Wat erg verontrustend is dat de pagina Lust for Dust Home Cleaning Services aanbiedt in i.o Gibraltar en Spanje en een directe link heeft met de andere accounts, dit zou betekenen dat deze dame ook via andere sectoren aan het oplichten is.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:04

Zou iemand mij willen mailen wat er is gebeurd? Ik wil het wel graag horen maar kan het niet kijken want dan lig ik in bed.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:17

Een vrouw verkoopt online een paard vanuit Spanje tegen vooraf betaling, aan meerdere mensen apart van elkaar en liegt dat deze op transport is, het lijkt allemaal echt maar het is nep.
Ze deed dit vanuit Spanje, de Spaanse politie heeft geprobeerd haar op te pakken maar konden haar niet vinden.
Team van dit tv programma ontdekte dat ze terug is in NL en vind haar uiteindelijk, maar doordat Spaanse politie geen verzoek heeft gedaan aan NLse politie is er geen politie hulp gekomen en zelf konden ze niks anders dan haar confronteren met haar oplichtingpraktijken, ze ging in slachtofferrol en zei dat het een poos geleden was en het haar dieptepunt was, maar in werkelijkheid was ze er nog steeds mee bezig en is ook door aan het gaan, onder allerlei namen zie de reacties in dit topic. En vooralsnog lijkt niemand er wat tegen te kunnen doen.

Elisa2

Berichten: 38099
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:58

Jemig, dat zo'n vrouw niet opgepakt kan worden.

Goed dat hier aandacht aan besteedt wordt en vreselijk voor de gedupeerden.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:10

Sowieso is het al raar dat prijs incl vervoer is.
Daarnaast altijd zelf vervoer regelen dit doet verkoper eigenlijk nooit.

Verkoop ongezien en betalen is niet heel vreemd in de paarden wereld. Gelukkig gaat het meestal goed.

Anna79

Berichten: 3397
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:16

Ik vond het paard in de aflevering ook erg goedkoop, of ging het om aanbetalingen?

moyra

Berichten: 9661
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:23

Tijdens de aflevering herkende ik veel plaatsen al, maar dat ze uitgerekend een wijk naast dat van mij logeerde had ik niet aan zien komen.

Wat een drama voor de slachtoffers.
Ik hoop dat karma ooit z'n werk doet bij haar.

littleroosie

Berichten: 6077
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:28

Vanuit die stal in Limburg biedt ze nu verschillende paarden aan. Als slachtoffer zou ik er heen rijden en niet weg gaan zonder 1 van die paarden.

anjali
Berichten: 15427
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:35

Deze vrouw moet ofwel het paard leveren ofwel het geld teruggeven. Dat lijkt me logisch en duidelijk en ik vraag me af waar dit blijft hangen in het rechtssysteem. Er is ook een programma over deurwaarders: zij is een duidelijk voorbeeld van iemand waar de deurwaarder moet langsgaan en beslag leggen als ze niet gaat terugbetalen. En deze vrouw is nog steeds actief in de paardenwereld?

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:53

Wat verontrustend zeg! Op de facebookpaginas gaat ze gewoon door met het aanbieden van haar diensten en nergens staat al een waarschuwing dat mensen er niet in moeten trappen? Echt verschrikkelijk, hoe bestaat het dat deze vrouw nog gewoon door kan gaan? Zij vraagt ook om een groom en zadelmak maken, brrr, je zal het maar niet weten en vervolgens je kapot werken en niet betaald krijgen of je paard verdwijnt ineens daar!
Kunnen we als Bokkers iets doen? Om meer mensen te waarschuwen?
Wat Anjali ook schrijft, waarom geen deurwaarder die beslag legt? Bij het programma deurwaarders moeten mensen soms buiten hun schuld om of arme studenten al bv voor paar honderd betalen, en zo een dame die zo kwaadwillend is kan zo maar doorgaan met duizenden euros van paardenliefhebbers afhandig maken?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 21-12-22 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:56

littleroosie schreef:
Vanuit die stal in Limburg biedt ze nu verschillende paarden aan. Als slachtoffer zou ik er heen rijden en niet weg gaan zonder 1 van die paarden.


Ik zou eerder zeggen met een hele groep daarheen gaan en net zo lang daar blijven tot ze het geld terug betaald en stopt met deze ongein.

Ze is trouwens niet dom. Ze weet dondersgoed dat ze in Spanje opgepakt zou worden dus niet zo gek dat ze zich nu hier in Nederland vestigd. Ik vind het wel heel ernstig allemaal..

Nicky1963

Berichten: 1995
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:58

Onbestaanbaar dat die vrouw niet aangepakt kan worden. Ze geeft nota bene toe schuldig te zijn, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat er een strafbaar feit is gepleegd!

Mijn man en ik hadden zo te doen met het meisje dat hersteld was van een ernstige ziekte en nu zonder haar gedroomde paard is door dat misbaksel van een Femke. Wij zouden haar zo onze 18-jarige cadeau willen doen, zo triest vonden we het voor haar. Voor de anderen is het natuurlijk ook vreselijk, begrijp me goed!!

Ik hoop echt dat het recht zegeviert.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:01

Er zitten helaas altijd maasjes in de wetgeving en zulke mensen weten die altijd feilloos te vinden zodat ze precies in zo’n maas de boel kunnen bedonderen zonder gepakt te worden en dat weten ze.

Weer een bizarre aflevering, er bestaan zulke rare mensen.

Aan de andere kant begrijp ik ook niet goed hoe mensen hierin blijven trappen.

Clairetje81
Berichten: 82
Geregistreerd: 23-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:23

Bizarre aflevering! En ze gaat gewoon door..

Bertje16
Berichten: 185
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:39

D_akota schreef:
kim_1990 schreef:
Haar volledige naam is Femke aniek van der kooij, aliassen op facebook zijn Aniek Jessy Finn, Sanne Bergman en ze is inmiddels in nederland een stal begonnen in Ven Zelderheide (limburg) onder de naam Evenite Dressage Stables.

Let op, ik ben een betrouwbare bron, ik ben zelf een gedupeerde uit bovenstaande aflevering |o


Das bij mij om de hoek! Zat er aan te denken om hun te benaderen voor lessen, maar dat ga ik nu zeker niet doen!

Volgens mij zitten ze gehuurd in dat pand, ben benieuwd hoe lang ze daar dan blijven na deze uitzending. Had geen tijd om te kijken maar ga hem zeker terug kijken.


Aha gehuurd. Vroeg me bij de melding van de stal al af waar ze het geld vandaan had om dat te kopen. Staat al langer te koop vlg mij. Ik wilde er kijken voor pension vorig jaar maar omdat het te koop stond niet gedaan. Ben benieuwd of/hoe ze de huur gaat betalen. Heel veel advertenties idd van deze stal. Fijn dat ik nu via bokt gewaarschuwd ben

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:45

littleroosie schreef:
Vanuit die stal in Limburg biedt ze nu verschillende paarden aan. Als slachtoffer zou ik er heen rijden en niet weg gaan zonder 1 van die paarden.


Maar als die paarden inderdaad in opdracht van een eigenaar worden verkocht gaat dat niet op.

anjali
Berichten: 15427
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:57

Dreamboy schreef:
littleroosie schreef:
Vanuit die stal in Limburg biedt ze nu verschillende paarden aan. Als slachtoffer zou ik er heen rijden en niet weg gaan zonder 1 van die paarden.


Maar als die paarden inderdaad in opdracht van een eigenaar worden verkocht gaat dat niet op.

Ze moet het betaalde geld teruggeven of het paard leveren waarvoor betaald is. Al kan dat maar 1 keer en ze heeft het paard meerdere malen verkocht! Het leek op de video's wel een erg mooi paard, ik snap dat mensen erin tuinden maar heel onverstandig om vooraf te betalen. Dat schijnt wel vaker te gebeuren bij verkoop uit het buitenland? En vaker ook blijkt er sprake van oplichting daarbij.

anjali
Berichten: 15427
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:59

Dreamboy schreef:
littleroosie schreef:
Vanuit die stal in Limburg biedt ze nu verschillende paarden aan. Als slachtoffer zou ik er heen rijden en niet weg gaan zonder 1 van die paarden.


Maar als die paarden inderdaad in opdracht van een eigenaar worden verkocht gaat dat niet op.

Nou ik zou mijn paard daar maar niet neerzetten voor verkoop,training,pension of wat dan ook want dan raak je hem geheid kwijt!

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:02

anjali schreef:
Ze moet het betaalde geld teruggeven of het paard leveren waarvoor betaald is. Al kan dat maar 1 keer en ze heeft het paard meerdere malen verkocht! Het leek op de video's wel een erg mooi paard, ik snap dat mensen erin tuinden maar heel onverstandig om vooraf te betalen. Dat schijnt wel vaker te gebeuren bij verkoop uit het buitenland? En vaker ook blijkt er sprake van oplichting daarbij.
[/quote]

Van een kale kip valt niet te plukken, die meid heeft echt dat geld niet meer om terug te betalen en dat paard kan ze natuurlijk maar 1x leveren aan iemand. Ze gaf zelf aan in de uitzending dat ze het ene gat met het andere dichtte.

Naief om te denken dat zo iemand, zelfs na ontmaskert te worden op landelijke televisie, ook maar iets gaat doen aan terug betaling. Ze gaat zelfs gewoon door met nog meer van dit soort praktijken.

Je mag toch hopen dat de Spaanse politie een internationaal arrestatiebevel uitvaardigen, dan kan de NL politie er iets mee. Maar zolang ze in NL niet de fout in gaat, kan de politie in NL er niets mee, die moeten eerst feiten hebben die onder Nederlandse wetgeving plaatsvinden.

Anna79

Berichten: 3397
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:25

Haar berichten zijn op Facebook al aangepakt

anjali
Berichten: 15427
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:40

MarliesV schreef:
anjali schreef:
Ze moet het betaalde geld teruggeven of het paard leveren waarvoor betaald is. Al kan dat maar 1 keer en ze heeft het paard meerdere malen verkocht! Het leek op de video's wel een erg mooi paard, ik snap dat mensen erin tuinden maar heel onverstandig om vooraf te betalen. Dat schijnt wel vaker te gebeuren bij verkoop uit het buitenland? En vaker ook blijkt er sprake van oplichting daarbij.


Van een kale kip valt niet te plukken, die meid heeft echt dat geld niet meer om terug te betalen en dat paard kan ze natuurlijk maar 1x leveren aan iemand. Ze gaf zelf aan in de uitzending dat ze het ene gat met het andere dichtte.

Naief om te denken dat zo iemand, zelfs na ontmaskert te worden op landelijke televisie, ook maar iets gaat doen aan terug betaling. Ze gaat zelfs gewoon door met nog meer van dit soort praktijken.

Je mag toch hopen dat de Spaanse politie een internationaal arrestatiebevel uitvaardigen, dan kan de NL politie er iets mee. Maar zolang ze in NL niet de fout in gaat, kan de politie in NL er niets mee, die moeten eerst feiten hebben die onder Nederlandse wetgeving plaatsvinden.[/quote]
Ze heeft toch o.a. ook Nederlandse koopsters geld afhandig gemaakt.

Nicky1963

Berichten: 1995
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:05

Op fb is haar account o.a. Fem Kooij.