Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ooit hoop ik op een totaal verbod.
Alleen een professionele show.
Ja er zal gemopperd worden
De eerste jaren ook illegaal.
Maar denk dat het steeds minder word dan uiteindelijk.
MyWishMax schreef:Helaas zit er bij stal een viaductje waar het natuurlijk grappig is om onder af te steken. We zitten buiten de bebouwde kom en jongeren gaan daar juist naar toe om de enorme knallen af te steken.
Dat is ook meteen het probleem, ze staan met oud en nieuw op stal met extra voer en luiken dicht. In de binnenstallen radio aan, maar buitenboxen heeft dat geen nut. Die nacht gaat meestal goed, maar die weken en dagen ervoor alle paarden binnen houden gaat ook niet. Omdat die aso's zich nergens aan kunnen houden en nergens rekening mee houden.
prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Je kan van vuurwerk vinden wat je wil, maar je bent als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van je dier, en die veiligheid is er imo niet in een weitje achter een draadje in vuurwerk gebied. Mensen gaan geen rekening houden met andermans dieren.
Daan13 schreef:Poeh,1 x buiten gelaten met oud en nieuw en gatver wat waren ze aan het rennen en ze bleven ook rennen![]()
Never nooit meer buiten met oud en nieuw.
Blij dat ik ze op stal kan zetten en om 23:50 geef ik ze een flinke partij wortels en eigenlijk gaat het erg goed dan met de paarden.
Ik blijf er altijd bij en sluit uit voorzorg de hele box af maar dat is eigenlijk overbodig - maar doe het toch uit voorzorg -
Ayasha schreef:prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
En als je eentje hebt die zich op stal ook verongelukt zonder verdoving wat dan?
Want die zijn er ook, ik zit elk nieuwjaar opnieuw de hele nacht in de stal om te voorkomen dat hij zichzelf stuk maalt maar vroeg of laat krijgt hij nog eens een hartaanval.
gomir schreef:MyWishMax schreef:Helaas zit er bij stal een viaductje waar het natuurlijk grappig is om onder af te steken. We zitten buiten de bebouwde kom en jongeren gaan daar juist naar toe om de enorme knallen af te steken.
Dat is ook meteen het probleem, ze staan met oud en nieuw op stal met extra voer en luiken dicht. In de binnenstallen radio aan, maar buitenboxen heeft dat geen nut. Die nacht gaat meestal goed, maar die weken en dagen ervoor alle paarden binnen houden gaat ook niet. Omdat die aso's zich nergens aan kunnen houden en nergens rekening mee houden.
Hier ook zo'n viaduct op 200 meter van de stal, is al sinds half november iedere avond raak en in de weekenden vaak uren lang. Durf de jonge paarden al weken niet meer goed naar buiten te doenPolitie al meerdere keren gebeld, maar duurt vaak uren voordat die een keer langsrijden en dan zijn ze al lang gevlogen. Ik heb er wel wat voor over om aan namen/adressen te komen...
En wat die dierenartsen betreft, inherent aan het vak, net als de oogartsen, SEH-artsen, chirurgen en brandwondencentra die ook ieder jaar oudjaarsdag/nacht topdrukte ervarenAlleen dan hebben ze het vaak zelf in de hand gehad, die arme paarden hebben er natuurlijk ook niet om gevraagd.
xxCYNNxx schreef:prugelpiet schreef:Unpopular opinion waarschijnlijk, maar als je je paard in de wei laat staan in een gebied waar je weet dat er vuurwerk afgestoken word, vind ik dat je als eigenaar ook een hoop schuld te wijten valt.
Ik deel je mening.
Marus schreef:Alwel kalmerende supplementen van de da geprobeerd?
Lijkt mij echt vreselijk als je paard zoveel angst heeft… Het is kiezen voor de meest ‘veilige’ optie en dat is toch wel de stal. Sterkte alvast!