Paardentrailer vliegt in brand na ongeluk op A50, snelweg weer open

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:45

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja en ik denk dat een VERBRANDINGSmotor wel gevaarlijker is dan een Tesla. :=

Gek genoeg is lekkage van vloeistoffen of kortsluiting de grootste oorzaak van autobranden, en niet die VERBRANDINGSmotor :=.

Ja dat vind ik wel gek ja haha. Maar denk dat de meeste autobranden niet bij de best wel nieuwe Tesla's voorkomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:02

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:

Gek genoeg is lekkage van vloeistoffen of kortsluiting de grootste oorzaak van autobranden, en niet die VERBRANDINGSmotor :=.

Ja dat vind ik wel gek ja haha. Maar denk dat de meeste autobranden niet bij de best wel nieuwe Tesla's voorkomen.

Ik las dat het procentueel gezien redelijk gelijk loopt qua autobranden. Wel zijn elektrische auto's veel moeilijker te blussen en heb je ook risico op brand bij het opladen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:16

Suzanne F. schreef:
Ik dacht al: hoe kan een trailer nou in brand vliegen? Maar het is een vrachtwagentje.

dacht hetzelfde. Blijkt dus een 2-paards vrachtwagentje te zijn.

Gulfoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:12

Een Tesla da's toch een electrische ebeuren rare dingen met electrische karretjes.

Horsepride

Re: Paardentrailer vliegt in brand na ongeluk op A50, snelweg weer open

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:24

Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik lees van meerder mensen dat ze Tesla zomaar uit het niets wel eens een noodstop kan maken, ook op de snelweg.

Brand, grote kans dat de paarden vrachtwagen op diesel rijdt. Diesel krijg je niet zo snel in de fik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:42

_San87_ schreef:
Ik las dat het procentueel gezien redelijk gelijk loopt qua autobranden. Wel zijn elektrische auto's veel moeilijker te blussen en heb je ook risico op brand bij het opladen.

Procentueel gezien zijn het de hybrides die brandgevoelig zijn. Daarna de brandstofauto’s, en helemaal onderaan met nauwelijks autobranden staan de elektrische auto’s.
Dit is een plaatje met autobranden in de VS:
Afbeelding

Als een accu eenmaal brandt is ie wel lastig uit te krijgen inderdaad.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:24

Horsepride schreef:
Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik lees van meerder mensen dat ze Tesla zomaar uit het niets wel eens een noodstop kan maken, ook op de snelweg.

Brand, grote kans dat de paarden vrachtwagen op diesel rijdt. Diesel krijg je niet zo snel in de fik.

Ik heb via via gehoord dat de rem van het vrachtwagentje het niet meer deed en deze daardoor bovenop de Tesla is gereden. Er stond file waar beide voertuigen al in reden, dus het is niet gruwelijk hard gegaan.

ikkedus

Re: Paardentrailer vliegt in brand na ongeluk op A50, snelweg weer open

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:57

Gelukkig. Dat was namelijk waar ik over in zat.