Pony van EU-voorzitter Ursula von der Leyen gedood door wolf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:32

DubbelFun schreef:
Citaat:
De wolf in Nederland
In Nederland is de wolf een strikt beschermde diersoort. Dit betekent dat het verboden is om:
in het wild levende wolven opzettelijk te doden, vangen of verstoren in hun natuurlijke leefgebied;

Wat is de wettelijke omschrijving van 'natuurlijk leefgebied'.... zijn dat de open gebieden zoals de Veluwe? of valt daar ook elk dorp/stad in Nederland onder ??

Die is wel multi-interpretabel. Een omheind weiland is niet hun natuurlijk leefgebied.

DubbelFun

Re: Pony van EU-voorzitter Ursula von der Leyen gedood door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:16

Zou mooi zijn als daar eens jurisprudentie over kwam. Het geeft nl wel mogelijkheden...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:55

In een dorp heeft de wolf zeker niets te zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:59

journee schreef:
Een haan beschermt inderdaad zijn 'dames'.

Een hengst ook.
Probleem opgelost.
Maar ja.... het ménsenprobleem over het houden zoals de betreffende individuele mens uitkomt niet.

Verder is de standpuntsverandering van Von der Leyen imo een schoolvoorbeeld van emotionele hypocrisie.

Tot slot is de hele discussie over wel/niet volstrekt irrelevant in dit geval want er wás al een afschotvergunning afgegeven, Dat kán dus gewoon als er voldoende steekhoudende argumenten voor zijn. Het moet dan echter ook wel gedáán worden.
Het is wel ´interessant´ dat de vergunning vervroegd is ingetrokken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:32

Het is evolutionair gezien inderdaad beter een mannelijk individu te verliezen dan een vrouwelijke.
Voegt weinig toe aan de discussie.
En probeer me alsjeblieft niet te overtuigen dat een hengst ook maar een schijn van kans maakt tegen een groep wolven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 02:09

Kuggur schreef:
En probeer me alsjeblieft niet te overtuigen dat een hengst ook maar een schijn van kans maakt tegen een groep wolven.

Ok. Dan niet

De mijne maakt echter korte metten met bv een Rotweiler en zijn fanatieke muildier fan ruimt de restjes op.
Werkt in het noorden hier bij de loslopen kuddes ook zo. Hengst erbij decimeert problemen.

Maar inderdaad off topic.
On topic is dat er afschitvergunningen afgegeven wórden.
Dat kan gewoon onder EU regels dus al dat geroep gaat dus over éérder die vergunningen afgeven en dit geval omdat de pony van betreffende dame is gedood. Dat soort emotioneel reageren is geen goede basis voor dergelijke beslissingen. Ik schatte haar professioneler in. Niet dus -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 04:30

Huertecilla schreef:
en dit geval omdat de pony van betreffende dame is gedood. Dat soort emotioneel reageren is geen goede basis voor dergelijke beslissingen. Ik schatte haar professioneler in. Niet dus -O-

Het is inderdaad jammer dat dit nodig was om haar in actie te krijgen. Ze had al veel eerder moeten in zien dat de bescherming van de wolf wel wat minder kan.

Maar ik ben al lang blij te zien dat er langzaam een beweging de goede kant op gaat. Al ben ik wel bang dat het nog even zal duren. Maar het begin van wat ik enkele jaren geleden al had verwacht en wat ook onvermijdelijk was is gaande.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:48

Zo lang ze hier in Nederland niet rond kijken naar de ontwikkelingen in de rest van Europa komt er hier weinig beweging gok ik. Ik hoop dat er geen onnodige slachtoffers hoeven vallen, voor er wat verandert.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:14

SusanH schreef:
Zo lang ze hier in Nederland niet rond kijken naar de ontwikkelingen in de rest van Europa komt er hier weinig beweging gok ik. Ik hoop dat er geen onnodige slachtoffers hoeven vallen, voor er wat verandert.

Dat zou echt heel zuur zijn. Maar ik ben zo langzamerhand bang dat het daar wel op uit gaat draaien. Zeker gezien hoe er hier wordt om gegaan met de tamme wolf. Mede dankzij de heer Kofferman. Als zelfs de wat we hier dan noemen "wolvendeskundigen" zeggen dat er iets tegen de tamme wolf gedaan moet worden. Dan is het toch wel bizar dat Kofferman dit verhindert.

Maar ook in de wetgeving zijn hiaten. Want het is toch can de zotte dat een rechter niets anders kan dan probleemwolven maar laten voortwoekeren.