Macs schreef:Ik ben vorige week langs deze wei gelopen.
Het is een enorm stuk, opgedeeld in 2en. Bossages en bomen langs de zijkanten.
Deze pony stond alleen op 2ha, in de andere wei stonden 3 pony's van zelfde formaat.
Nu zou geen enkel paard/pony alleen in een weitje moeten staan maar zeker in wolvengebied (het is niet de eerste keer dat er een is gesignaleerd hier) moet je een degelijke kudde hebben, je beesten naar binnen halen of je afrastering op orde hebben.
Zo'n ponytje heeft geen enkel verweer in z'n eentje.
Je moet je verantwoordelijkheid nemen voor je dieren of er oké mee zijn dat dit het risico is, net zoals dat je je buitenkonijnen/kippen beschermt tegen marters en vossen.
Enkele dagen voordat deze pony gepakt werd was ik nog even daar aan het kijken omdat ik er toevallig langs liep en vond het toen al heel triest dat ze alleen stond en maakte me oprecht zorgen hier over. En dan gebeurt het ook nog..
Hoewel je n de kern gelijk hebt. Het lijkt het enige wat je er aan kunt doen de komende jaren.
Heb ik aanzienlijk meer begrip voor de snelheid waarmee mede dierenhouders dit (nog)(niet) doen. Want het is echt een heel stuk minder eenvoudig dan je nu hier neer typt. In euro's, tijd, vergunning en betrouwbaarheid.