Rixt van der Horst is A-status kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 02:26

Absolem schreef:
Nou inderdaad vind het belachelijk... Ik moet mijn paard verkopen maar mevrouw moet wel even gesponsord worden voor de sport hoor.

Ja inderdaad als jij een tegenslag hebt dan moet een ander dat ook hebben. Je zult een ander eens wat gunnen wat je zelf niet (meer) kunt hebben...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 02:28

Anne_GTI schreef:
Schaamteloos om zo de azijnfles leeg te gooien ten koste van een meervoudig gehandicapte die ondanks haar beperkingen al jaren aan de wereldtop meedraait. Beetje empathie en compassie kan geen kwaad.

Helemaal mee eens!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 07:54

Cayenne schreef:
Anne_GTI schreef:
Schaamteloos om zo de azijnfles leeg te gooien ten koste van een meervoudig gehandicapte die ondanks haar beperkingen al jaren aan de wereldtop meedraait. Beetje empathie en compassie kan geen kwaad.

Helemaal mee eens!

+ 1

prompter

Re: Rixt van der Horst is A-status kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 08:24

Ik verbaas me ook over een aantal reacties, medeleven is ver te zoeken. Ik hoop dat deze getalenteerde amazone snel weer terug is in het A-kader.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:32

Lughnassadh schreef:
Ja en? En zijn genoeg mensen die gedwongen iets anders moeten gaan doen of nog maar deels het beroep uitoefenen wat ze het liefste doen. Wat maakt het anders dat het hier over een (top)sporter gaat? Als dit gezien wordt als werk dan moet je dat niet anders benaderen dan andere beroepen.

Ja en Ayasha zei dat het niks meer is dan een luxueze hobby. Ik zei dat het haar werk is, lijkt me gewoon correct?

Ik snap de zure reacties hier ook niet goed. Tuurlijk zitten er risico's aan van je hobby je werk maken, dat maakt het niet opeens raar dat ze het jammer vindt dat haar A-status wegvalt? En ik snap ook goed dat het stressvol is wanneer je die status ook ieder moment kunt kwijtraken. Ze zegt imo echt geen gekke dingen en bedelt ook niet om geld, of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:45

Onlangs was in België een documentaire over vrouwen in de topsport. Daar zat ook een para-athlete bij. En toen kwam het topic aan bod over inkomsten. Het loon is maar een gewoon basisloon, en de para-athlete gaf ook mee dat ze haar contract met de federatie verloor zodra ze geen WK-kwalificatie meer had. Dat was gewoon een onderdeel van haar contract.
Ze had inderdaad de pech om net naast de kwalificatie te grijpen en toen werd effectief gelijk haar contract stopgezet en ontbonden. Maw, van betaald topsporter was het gelijk weer een topsporter die zelf maar voor haar inkomsten moest zorgen.

Het zou me verbazen als deze dame geen gelijkaardige clausule had staan. Dit had ze dus lang en breed kunnen zien aankomen en op anticiperen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:46

Ik begrijp de reacties ook echt niet.
Ze heeft een beperking en het lukt haar dus tot nu toe goed daarmee te werken.
Maar nu raakt ze haar inkomen kwijt.
Ik had gedacht dat iedereen met een beperking juist wel zou begrijpen hoe extra moeilijk het dan weer is weer terug te komen. Dat even wat anders gaan doen juist bij deze doelgroep minder makkelijk is. Je kan niet ff solliciteren bij elk plaatselijk horeca bedrijf en hebt vandaag werk, want meestal gaat dat lichamelijk niet (ik heb geen idee overigens wat haar beperkingen zijn maar meestal gaat dat niet zomaar)

Ik heb de oorspronkelijke tekst niet gezien dat het daar om geldinzameling zou gaan.
Als het enkel vernoemen daarvan is zie ik het probleem niet. Maar als er een link staat is dat meen ik algemeen bokt beleid dat dat niet mag, dus dat die specifieke link dan weg is begrijp ik dan wel.

Maar als er aangegeven word dat ze met een go fund haar tijdelijk inkomensprobleem op wil lossen zou ik niet weten waarom dat niet vermeld mag worden.

Als ik hier nu schrijf steun het duo penotti fonds neem ik aan dat dat ook mag. En aan ieder zelf te weten wat te doen.... zo simpel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:54

DuoPenotti schreef:
Ik had gedacht dat iedereen met een beperking juist wel zou begrijpen hoe extra moeilijk het dan weer is weer terug te komen. Dat even wat anders gaan doen juist bij deze doelgroep minder makkelijk is. Je kan niet ff solliciteren bij elk plaatselijk horeca bedrijf en hebt vandaag werk, want meestal gaat dat lichamelijk niet (ik heb geen idee overigens wat haar beperkingen zijn maar meestal gaat dat niet zomaar)

Ik heb de oorspronkelijke tekst niet gezien dat het daar om geldinzameling zou gaan.
Als het enkel vernoemen daarvan is zie ik het probleem niet. Maar als er een link staat is dat meen ik algemeen bokt beleid dat dat niet mag, dus dat die specifieke link dan weg is begrijp ik dan wel.

Maar als er aangegeven word dat ze met een go fund haar tijdelijk inkomensprobleem op wil lossen zou ik niet weten waarom dat niet vermeld mag worden.

Als ik hier nu schrijf steun het duo penotti fonds neem ik aan dat dat ook mag. En aan ieder zelf te weten wat te doen.... zo simpel.

Zelfs dat niet eens, enkel dat haar ouders een kerstmarkt organiseren om geld in te zamelen :)). Iets wat ze voor de OS in Tokio ook hebben gedaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:56

En daar word zo over gevallen en redactie sloopt dat uit een bericht :?

Het moet niet gekker worden.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:58

Iedereen heeft het over geld maar er is zoveel meer bij de A status. Kijk maar eens na, ziektekosten, ondersteuning eventuele studie, psychologen , reizen naar wedstrijden en nog heel veel meer. Het is niet alleen maar een zak geld want dat is net genoeg om je gewone eten te betalen of die auto. Voor haar waarschijnlijk nog duurder want ze zal een aangepaste auto hebben . Het geld geeft de topsporters in het algemeen de mogelijkheid om zich op hun sport te focussen ipv er een baantje op na te houden. En met een paard heb je al honderden euro’s meer nodig dan wanneer je een stel spikes moet kopen.
Men doet net of je rijk bent met de A status, echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:00

BigOne schreef:
Iedereen heeft het over geld maar er is zoveel meer bij de A status. Kijk maar eens na, ziektekosten, ondersteuning eventuele studie, psychologen , reizen naar wedstrijden en nog heel veel meer. Het is niet alleen maar een zak geld want dat is net genoeg om je gewone eten te betalen of die auto. Voor haar waarschijnlijk nog duurder want ze zal een aangepaste auto hebben . Het geld geeft de topsporters in het algemeen de mogelijkheid om zich op hun sport te focussen ipv er een baantje op na te houden. En met een paard heb je al honderden euro’s meer nodig dan wanneer je een stel spikes moet kopen.
Men doet net of je rijk bent met de A status, echt niet.

Ik denk dat een hoop mensen zich ook niet realiseren hoeveel topsporters nog gewoon moeten werken naast hun topsportcarrière. := Ben je geen grote naam in een grote sport, dan haal jij echt niet die miljoenendeals aan sponsorgeld binnen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:12

Varekaj schreef:
Onlangs was in België een documentaire over vrouwen in de topsport. Daar zat ook een para-athlete bij. En toen kwam het topic aan bod over inkomsten. Het loon is maar een gewoon basisloon, en de para-athlete gaf ook mee dat ze haar contract met de federatie verloor zodra ze geen WK-kwalificatie meer had. Dat was gewoon een onderdeel van haar contract.
Ze had inderdaad de pech om net naast de kwalificatie te grijpen en toen werd effectief gelijk haar contract stopgezet en ontbonden. Maw, van betaald topsporter was het gelijk weer een topsporter die zelf maar voor haar inkomsten moest zorgen.

Het zou me verbazen als deze dame geen gelijkaardige clausule had staan. Dit had ze dus lang en breed kunnen zien aankomen en op anticiperen.

Klopt dat zegt ze letterlijk en daarom vertelt ze dus wat ze allemaal gaat doen om weer terug op niveau te komen.
Paard klaar maken voor het EK en een inzamelingsactie voor om het bedrag voor de OS bij elkaar te krijgen.
En dat vertelt ze allemaal op een positieve manier… daar kunnen heel wat blokkers in dit topic nog wat van leren!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:48

DuoPenotti schreef:

Ze is 10 weken te vroeg geboren en daardoor o.a. spastisch dus dat horecabaantje wordt hem sowieso niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:53

Precies.... dat is vaak het probleem met een beperking, even wat anders gaan doen is zo makkelijk niet.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen ze komen nu overal mensen te kort. Als je wilt is er nu echt wel werk enz enz.
ja voor gezonde mensen vast makkelijker...niet als er wat loos is.
Veel werkgevers geven het ook geen kans.

En hoe slim is het dan een kerstmarkt te organiseren. Leuk toch :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:17

Echt belachelijk dat Bokt dat stukje eruit haalt omdat een paar Bokkers erover zijn gaan lopen zeiken.......Schandalig gewoon.

En misschien moeten mensen eerst nadenken en zich ergens in verdiepen voor ze reageren.

Er is al zo weinig aandacht voor de para sport en als zij nu even een tijdje wat anders gaat doen, komt ze helemaal niet meer terug in het A-kader.
Misschien zal dat anderen worst wezen, maar dan moet je ook kritisch zijn naar de rest van de sport waar nog meer geld naartoe gaat.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:21

Super idee van die kerstmarkt.

Het bewijst hier maar weer dat wat je ook doet, of je het goed doet, of slecht , of er tussen in, er zullen altijd mensen zijn die er wat op te zeggen hebben. Dus Rixt, mocht je dit lezen, lekker doorgaan en proberen weer de A-status te bemachtigen. Alle respect voor je !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:28

En buiten alles om...........Of er een growd funding of een markt wordt georganiseerd, het maakt toch niet uit? Als je niks wil geven, ben je dat niet verplicht. En laat de rest die dat wel wil, lekker geven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:38

superpony schreef:
En buiten alles om...........Of er een growd funding of een markt wordt georganiseerd, het maakt toch niet uit? Als je niks wil geven, ben je dat niet verplicht. En laat de rest die dat wel wil, lekker geven.

klopt, maar het bokt beleid is dat daar geen directe links van mogen staan.
Dus of het Truus om de hoek is of een bekende ruiter dat zou dan gelijk moeten zijn

Maar dat bleek hier ook het geval niet te zijn. Dus verwijderen is iets wat ik niet begrijp

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:03

DuoPenotti schreef:
Precies.... dat is vaak het probleem met een beperking, even wat anders gaan doen is zo makkelijk niet.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen ze komen nu overal mensen te kort. Als je wilt is er nu echt wel werk enz enz.
ja voor gezonde mensen vast makkelijker...niet als er wat loos is.
Veel werkgevers geven het ook geen kans.

En hoe slim is het dan een kerstmarkt te organiseren. Leuk toch :j

Helemaal prima hoor wat mij betreft. En ik vind het ook oprecht rot voor haar. Heb zelf een beperking en werkgevers willen mij echt niet. Dus ik weet hoe het is. Maar als je tekent voor topsport dan weet je van te voren de spelregels. Of je nou para bent of regulier topsporter. Dat zegt niks over of ik wel of geen empathie voor haar situatie heb. Dat zijn twee verschillende dingen. Bedrijf je topsport, para of niet, dan lijkt het me altijd slim om een plan B te hebben. Heeft ze dan trouwens geen recht op ww als men dit als werkinkomen ziet.

San87, excuus ik heb je woorden verkeerd gelezen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:28

Maar een para ruiter kost ook veel meer dan de standaard topamazone. Die kan andere paarden trainen om bijvoorbeeld geld in het laatje te krijgen. Een para ruiter moet eigenlijk een kant en klaar paard krijgen, die worden gereden voor degene. Zon paard is duur en die ruiter kost ook geld. Dus ja,ik vind het een vrij dure hobby wel. Waar een ander keihard moet werken in de paardensport. En nu snap ik dat ze dat niet kan, maar ik kan iets soms ook niet doen. Dat is zuur, maar niet altijd reden tot allemaal inzamelingsacties toch

En zo gunstig is het ook niet om je paard ervoor beschikbaar te stellen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:33

Ja, ze weet de sperregels, doet ze daar dan moeilijk over?
Dus word er een oplossing bedacht in dit geval een kerstmarkt
En wie doet er dan moeilijk? Bokkers!

Of mag er gewoon niet meer een artikel komen dat iemand zijn status verliest?
Hoe dat in zijn werk gaat.

En of je je dure hobby, weg vallen werk op wilt lossen met een inzamelingsactie moet iemand toch zelf weten? Niemand is verplicht wat te geven.

Zo lees ik in de krant best vaak inzamelingsacties omdat iemand jong is overleden en geen verzekering had voor de begrafenis.
Dan denk ik, wat een oen... en scroll verder....
Maar dat ze het zo doen...van mij mogen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:35

Wat mijn voorganger dus zegt. Het is niet dat het geen klote situatie is, het is wel iets wat je op voorhand weet als topsporter wanneer je je contract tekent.
En als topsporter kan je als beste inschatten of je tijdig de selectie zal halen of niet. Het is zuur, absoluut.

Maar kom gewoon niet aandraven dat het allemaal plots uit de lucht komt vallen en "wistiknie". Daar vallen de meeste over naar mijn gevoel, niet dat er iets aan gedaan wordt.

@ Kester: ook een para ruiter kan er een gewone baan naast hebben of geld verdienen met de sport. Denk aan les geven, een clinic organiseren, infosessies over topsport als parasporter...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:40

Varekaj schreef:
Wat mijn voorganger dus zegt. Het is niet dat het geen klote situatie is, het is wel iets wat je op voorhand weet als topsporter wanneer je je contract tekent.
En als topsporter kan je als beste inschatten of je tijdig de selectie zal halen of niet. Het is zuur, absoluut.

Maar kom gewoon niet aandraven dat het allemaal plots uit de lucht komt vallen en "wistiknie". Daar vallen de meeste over naar mijn gevoel, niet dat er iets aan gedaan wordt.

@ Kester: ook een para ruiter kan er een gewone baan naast hebben of geld verdienen met de sport. Denk aan les geven, een clinic organiseren, infosessies over topsport als parasporter...

waar staat dat in de tekst?

Ik lees: "Ze voelde al wel wat aankomen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:57

Ja als je het voelt aankomen, anticipeer er dan op. Dit is helaas iets wat bij topsport hoort, de vereisten zijn immens streng. Ze mogen ze gerust van balen, maar als je het aan je theewater voelt aankomen dan ga je alvast vooruit denken en oplossingen zoeken.

Je gaat geen kerstmarkt organiseren als je niks achter de hand hebt als back-up om inkomsten te verwerven. Toch?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:11

Varekaj schreef:

Dat is ook zeker zo!

En ik ben het met je eens. Ik gun het iedereen die van zijn hobby zijn werk kan maken. Dat je dan aan bepaaalde dingen moet voldoen, dat weet je dan van te voren imo