Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Ach kom. Iedereen weet dat 120 centimeter hoogte appeltje eitje springen is. Daarnaast zijn het zeer goede gravers. Het is puur schijnveiligheid die men op dringt niets meer niets minder
joyce B schreef:Als wij onze omheining volgens de regels beter voor elkaar hebben en het gaat dan nog steeds vaak mis, dan hebben we een poot om op te staan.
Zo lang schapen achter 2 draadjes van in totaal misschien50 cm gehouden worden, kun je niet beweren dat je enige moeite hebt gedaan om De wolf te weren. Zo ook bij paarden met 2draden op 60 en 120 cm. Want daar loopt hij zo onderdoor. Hoeft amper te bukken.
Monique1963 schreef:Als het rijk de wolven wil houden, dan moeten de paardenhouders maar eens subsidie krijgen om heiningen van 2m hoog met spanning erop neer te zetten.
DuoPenotti schreef:Gaas kunnen ze in klauteren.
Dus als ze dan geen stroom voelen heb je er ook niets aan
Ik heb hier 3 hectare met gaas.
Dit om onze honden binnen te houden. Maar ik heb niet de illusie dat het de wolven buiten houd, helaas
Kuggur schreef:De enige adequate omheiningen zijn die waar wolven achter gehouden worden in wildparken en dierentuinen.
De aangeraden omheiningen om wolven er van af te houden zijn pathetisch inadequaat.
Kortom de topictitel is een non-brainer; nergens in Nederland wordt vee gehouden in omheiningen die wolven kunnen weren.
joyce B schreef:DuoPenotti schreef:Gaas kunnen ze in klauteren.
Dus als ze dan geen stroom voelen heb je er ook niets aan
Ik heb hier 3 hectare met gaas.
Dit om onze honden binnen te houden. Maar ik heb niet de illusie dat het de wolven buiten houd, helaas
Zal altijd in combinatie met stroom moeten. En dan maken ze aarde als ze de draad en het hek raken als ze klauteren omdat het hek zelf
Geleid naar de grond
Advies wolvenconsulent was 3 draden bij gaas. 20cm ivm onderdopr graven, 40cm is neushoogte dacht ik, en 120/125cm ivm er overheen klimmen/springen
Morganlefay schreef:Wat de wolf pakt aan huisdieren en wild tov het omkomen door verkeer en afrastering van wild
joyce B schreef:Dat er tussendoor spring is waarom ik overwogen heb gaas te plaatsen. Daar kunnen ze niet doorheen. Ook niet als de stroom wegvalt.
Voor nu niet gekozen, maar wellicht dat we daar op termijn wel naar toe moeten.
Ik heb een Paddock Paradise met aansluitend diverse toegangen tot de weide die vaak open en dicht moeten.
Ook het in en uit de paddock konen wordt een flinke klus met minimaal 6 draden. Ik heb mijn man gevraagd of hij iets kan maken zodat we alles met 1 hand tegelijk open en dicht kunnen doen. Soort dan paal met handvat en met isolatoren die in 2 ogen past.
15-20 cm hoogte voor paarden is ook echt o handig en mijn eetbare planten kunnen ze ook niet meer bij aan de buitenkant. Dat zullen we binnen de track moeten aanleggen.
Janneke2 schreef:Twee weken geleden in de krant: Drenthe is de uitzondering,
in de meeste provincies is er subsidie beschikbaar, maar 'men heeft geen belangstelling'.