Partij voor de Dieren niet blij met inzet paarden op 11-11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:56

Op mijn vraag over hoe natuurlijk het is om mijn paarden uren lang op de sluiten vanwege de wolf, geven ze ook geen antwoord. Ze staan opgesloten in de stal en kijken uit op hun paddock paradise. Hoe ironisch.

Volgens PvdD ben ik verplicht mijn dieren te beschermen, maar heb ik me ook te houden aan hun zogenaamde paarden besluit. En dat staat haaks op elkaar. Dat vinden ze zelf blijkbaar ook, want ze hullen zich in stilzwijgen.

Het is een stel droeftoeters met enorme ego’s, die elke keer iets nieuws verzinnen om hun eigen hachje zeker te stellen (plek in de kamer).

Rule_Breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:00

Ik vind het toch wel zorgelijk hoor; PVDD roept over het algemeen idiote en onware dingen, maar het staat wel direct in de media. Mensen zonder kennis van dieren nemen het klakkeloos aan met alle gevolgen van dien en de dierenbezitter - waar de dieren het vaak beter hebben dan het baasje :Y) ) heeft het nakijken.

Er is echt wel eea te verbeteren qua dierenwelzijn, maar dan moeten ze eerlijk en transparant onderzoek doen en deze resultaten delen.

Elisa2

Re: Partij voor de Dieren niet blij met inzet paarden op 11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:02

Dat is ook mijn grootste ergenis, het gebrek aan eerlijkheid en transparantie..nu heulen ze heel erg met Dier en Recht helaas.

Leken nemen inderdaad alles klakkeloos aan, en het helpt ook niet dat filmpjes van misstanden weet ik hoe vaak gedeeld worden en soms uit het verband getrokken en alles wat goed en fijn gaat daar hoor en zie je niks over als leek.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:06

Media valt wel mee. Dit bericht staat in DTV media. Een lokale omroep in Den Bosch. Als bokt dit niet opgepakt had, had niemand het bericht verder nog gelezen. Verder is het nergens te vinden.

Dus ook niet groter maken dan het is. Lokale omroepen volgen nu eenmaal vragen aan de gemeente en maken daar een artikeltje over.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:12

beert schreef:
lailapri schreef:
Laten ze beter eerst beginnen met al die paarden op prinsjes dag die gesedeerd daar rondlopen. Waarschijnlijk manege paarden die de rest van het jaar lessen lopen

Huh? Je bedoelt de paarden van de bereden politie en bereden brigade? Je weet dat die dieren getraind zijn en jaarlijks voor Prinsjesdag de traditionele oefening doen?

Lijkt me inderdaad logisch dat de bereden politie gewoon een willekeurig manegepaard uit een les pakt en die sedeert als hij in actie moet komen... :')

Het toont wel weer mooi aan hoe de onzin verhalen de wereld in komen. Die paarden van prinsjesdag zijn getraind en niet gesedeert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:22

Rule_Breaker schreef:
Ik vind het toch wel zorgelijk hoor; PVDD roept over het algemeen idiote en onware dingen, maar het staat wel direct in de media. Mensen zonder kennis van dieren nemen het klakkeloos aan met alle gevolgen van dien en de dierenbezitter - waar de dieren het vaak beter hebben dan het baasje :Y) ) heeft het nakijken.

Er is echt wel eea te verbeteren qua dierenwelzijn, maar dan moeten ze eerlijk en transparant onderzoek doen en deze resultaten delen.

maar dat is ook zo als zij, of andere van die groeperingen, het hebben over de bio industrie.
Veel mensen geloven dat allemaal klakkeloos. Terwijl er vaak een heleboel niet van waar is.
Beelden van 20 jaar terug wat hier dus niet meer mag, beelden uit het buitenland, of zelfs gemanipuleerde beelden. Zoals ooit eens in een kippenstal waar zogenaamd zoveel dode kippen lagen die de boer liet liggen.
Die hadden ze er zelf neer gelegd voordat ze gingen filmen....

En uiteraard, ook in de bio industrie is ruimte voor verbetering, maar er is ook geen jaar voorbij gegaan waarop de boeren daar niet mee bezig zijn.
Meer dan in welke sector of zelfs in vergelijk met huisdieren, want die hebben het ook niet overal zo goed.

Dit is dus wie ze zijn, wat roeptoeteren, de waarheid maakt niet zoveel uit....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:22

Ik snap het best wel.. Zo veel herrie en kleuren/vlaggen/paraplu's/gekke pakken en drukte en dronken mensen tijdens carnaval, en het zijn geen politiepaarden die erop getraind zijn. Daar mag wat mij betreft best eens bij worden stilgestaan dat het wellicht niet meer van deze tijd is.
Nu is het 'gezeik', maar als de volgende keer daadwerkelijk een paard op hol slaat en de menigte induikt dan wordt er gezegd 'wie heeft hier toestemming voor gegeven, de dit had nooit gemogen want de veiligheid kon niet worden gegarandeerd' enz..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:31

Het moeilijke is wel dat steeds minder "van deze tijd" is, veel menners kunnen al niet meer veilig de weg op vanwege toegenomen drukte en asociaal gedrag van andere weggebruikers. Er gebeuren mede daarom steeds meer ongelukken. Maar imo ligt het probleem bij de asociale mensen, niet bij de menners..alleen zijn zij wel de dupe. Daar hoor je dierenrechtenorganisaties gek genoeg nooit over...

Het vervelende is met dat als je alles gaat afschaffen dat dieren er ook niet meer aan wennen, paarden die gewoon goed getraind zijn en een karakter hebben om met zulke zaken om te gaan kunnen prima ingezet worden. Het is goed om rekening te houden met veiligheid, maar als je vanuit angst en "wat als" gaat leven kun je helemaal niks meer doen. Stukje vertrouwen, training en weten waar je mee bezig bent zijn ook gewoon heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:14

Elisa2 schreef:
Het moeilijke is wel dat steeds minder "van deze tijd" is, veel menners kunnen al niet meer veilig de weg op vanwege toegenomen drukte en asociaal gedrag van andere weggebruikers. Er gebeuren mede daarom steeds meer ongelukken. Maar imo ligt het probleem bij de asociale mensen, niet bij de menners..alleen zijn zij wel de dupe. Daar hoor je dierenrechtenorganisaties gek genoeg nooit over...

Het vervelende is met dat als je alles gaat afschaffen dat dieren er ook niet meer aan wennen, paarden die gewoon goed getraind zijn en een karakter hebben om met zulke zaken om te gaan kunnen prima ingezet worden. Het is goed om rekening te houden met veiligheid, maar als je vanuit angst en "wat als" gaat leven kun je helemaal niks meer doen. Stukje vertrouwen, training en weten waar je mee bezig bent zijn ook gewoon heel belangrijk.
En accepteren dat bepaalde risico’s gewoon bij het leven horen. We stappen allemaal dagelijks in de auto of op de fiets, maar allerhande activiteiten met paarden zijn opeens “niet meer van deze tijd, want gevaarlijk.”

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:13

en vooral zielig...

Door een wolf opgejaagd worden of aangevreten worden is niet zielig blijkbaar.
ja is normale natuur, dus ja paarden in het wild dealen hiermee.
Onze huidige dieren hadden we daar voor behoed, maar door oa PvdD nu niet meer....

Hongerdood, ja in de natuur komt dat helaas voor.
En dat is een vreselijke lijdende dood.
Gelukkig bestaat daar in de natuur dan de wolf, die ze wat sneller aan het einde brengt...
Maar in de Oostvaardersplassen laten we ze zonder natuurlijk vijand creperen.... en waar is PvdD dan?

Maar hey een zorgvuldig en getraind paard bij een intocht of wedstrijd, dat is wreed en zielig, dat moet per direct stoppen hoor....

Echt, wie kan zo'n raar clubje nog serieus nemen.... alleen maar mensen die de waarheid niet weten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:26

Tja de stress die paarden ervaren door de wolf of daarom opgehokt moeten staan.
Heeft de pvdd ook geen problemen mee.
Zeikerds

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:32

Olympia96 schreef:
Op mijn vraag over hoe natuurlijk het is om mijn paarden uren lang op de sluiten vanwege de wolf, geven ze ook geen antwoord. Ze staan opgesloten in de stal en kijken uit op hun paddock paradise. Hoe ironisch.

Volgens PvdD ben ik verplicht mijn dieren te beschermen, maar heb ik me ook te houden aan hun zogenaamde paarden besluit. En dat staat haaks op elkaar. Dat vinden ze zelf blijkbaar ook, want ze hullen zich in stilzwijgen.

Het is een stel droeftoeters met enorme ego’s, die elke keer iets nieuws verzinnen om hun eigen hachje zeker te stellen (plek in de kamer).

Ze hebben alleen maar tunnel visie
Als je filmpjes plaatst waar de wolf over een hoge omheining klimt, of andere zich vastlopen in de hoge omheining.
Dan houden ze vol dat de omheining werkt. Terwijl de filmpjes anders aantonen.
En als je dan zegt dat je geen hoge omheining mag plaatsen ivm vergunning, dan geven ze niet thuis.
De wolf is bewust uitgezet om mensen te ontmoedigen om hobby vee te houden.
De vent heeft het zelf gezegd in Jinek, er zijn teveel landbouw dieren

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:53

Met jullie allemaal eens, die tunnelvisie is ook echt heel storend vind ik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:58

Opzich helemaal niet verkeerd dat er een politieke partij is welke zich inzet voor dierenwelzijn. Maar PvdD trekt bijna alles uit zijn verband

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:03

Precies dat is het

Ik zou wat graag zien dat dieren veel gemakkelijker bij een eigenaar weggenomen kunnen worden bij verwaarlozing. En een verbod gegeven word voor het houden van dieren.
Of dat nu een hond is de hele dag in de kennel of een konijn in een vies kooitje of paarden verwaarloosd in de wei.
Zeker voor huisdieren en hobbydieren is zo enorm weinig geregeld.

Ook mag van mij de huisvesting van paarden onder de loep, zowel thuis als bij professionele stalling.
Geen sterren systeem of de kantine goed is, nee komt een paard genoeg buiten, in een stuk waar hij ook kan rennen. Is dat (grotendeels) droog. Kan hij daar bij andere in staan of minstens contact hebben enz enz.

LiannePuthzy schreef:
Opzich helemaal niet verkeerd dat er een politieke partij is welke zich inzet voor dierenwelzijn. Maar PvdD trekt bijna alles uit zijn verband

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:04

DuoPenotti schreef:
Precies dat is het

Ik zou wat graag zien dat dieren veel gemakkelijker bij een eigenaar weggenomen kunnen worden bij verwaarlozing. En een verbod gegeven word voor het houden van dieren.
Of dat nu een hond is de hele dag in de kennel of een konijn in een vies kooitje of paarden verwaarloosd in de wei.
Zeker voor huisdieren en hobbydieren is zo enorm weinig geregeld.

Ook mag van mij de huisvesting van paarden onder de loep, zowel thuis als bij professionele stalling.
Geen sterren systeem of de kantine goed is, nee komt een paard genoeg buiten, in een stuk waar hij ook kan rennen. Is dat (grotendeels) droog. Kan hij daar bij andere in staan of minstens contact hebben enz enz.

LiannePuthzy schreef:

Precies, dat PvdD een bepaalde manege in Amsterdam weg wilt hebben ben ik het bijvoorbeeld mee eens. Maar dit absoluut niet dit is gewoon zeuren om het zeuren

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:08

Dan mishandel ik de mijne nu ook door met ze te wandelen ipv met de koets erop uit. Ze kijken iedere keer zo verlangend naar de garage waarin de koetsen staan als we langslopen, gewoon dierenmishandeling dat ik ze niet inspan. Nee, serieus het zal geen span 3 jarigen geweest zijn dat dit voor het eerst deed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:45

Ik lees nu alleen maar 'maar PvvD dit' en 'PvvD dat'.. Je kan het toch ook met een bepaald standpunt eens of oneens zijn zonder dat dat om een bepaalde partij draait? Je kan het prima oneens zijn met het ene standpunt, maar eens met het andere. Dus waarom de wolf er nu bij wordt gehaald ontgaat me volkomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:47

Omdat de Wolf-Haters elk topic aangrijpen om te spuien. Het zijn net corona wappies.

Hoe gaaf ik de paarden met prinsesjesdag, koningsdag etc ook vind... Ik vind het wel sneu dat paarden gebruikt worden in zulke situaties. Ben het dus helemaal met ze eens.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:55

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:58

Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.

Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn :)*

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:43

Lekker makkelijk praten als je al je tijd en geld hebt gespendeerd aan een PP en nu schouderophalend wordt gezegd Dan zet je ze toch op stal.

Zijn jullie paardenliefhebbers of niet?
En jullie wonen vast niet in de provincien waar de wolven lopen.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:54

Nikass schreef:
Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.

Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn :)*

De wolven zijn overdag ook gewoon actief. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje dat de Wolf achter een fietser aan rent. Er bestaat alleen hekwerk dat het moeilijker maakt voor de Wolf. Dus wat jij zegt is alle dieren dag en nacht opsluiten in een stal. Dat is dierenmishandeling!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:09

Dat de wolf erbij word gehaald is juist heel logisch.
Dat men dat niet begrijpt snap ik dan weer niet?

Oh dikke schande dieren die opgehokt worden is dezelfde PvdD groep die nu vind dat de dieren maar op stal moeten nu.
En wolven pakte vorig jaar al op klaar lichte dag een schaap weg op klaarlichte dag en gaf niets om het geschreeuw van de herder die erbij was. Hier in Nederland.

Dus wie denkt in de nacht opsluiten is genoeg moet eens wakker worden.
Maand geleden nog. Schaapjes in de nacht op stal. Kwartier buiten en vermoord. In het licht.

Dus echt. Hou je op de hoogste of hou stil.

Niet voor iemand in dit topic. Maar de de PvdD aanhangers. Die zo ver buiten de werkelijkheid staan.
En ja dat staan ze ook betreft optochten of wedstrijd met paarden.
Zijn er misstanden. Ja. Maar zijn er ook dieren die er van genieten. Ja.
Heb je ze zelf niet gekend dat kan. Maar dat is dan geen feit

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:15

Als we het dan toch over de wolf hebben.

Zelfs bij de echte rewilders en dus pro wolvers is nu irritatie ontstaan mbt. De PVDD.
Het gaat om het paintballen. Mensen als Rick van mallsen en Glenn Lelieveld willen dat de wolf weer angstig voor mensen wordt gemaakt. Volgens hun kan dat met behulp van Paintballen. Maar zowel de PVDD als de Faunabescherming ageren daar tegen.

Dus zelfs in die hoek is nu irritatie richting de PVDD.

En dat dit soort clubs als de faunabescherming en de PVDD met ellkaar te maken hebben is zo klaar als een klontje. Niko Kofferman die senator in de eerste kamer is voor de PVDD zit tevens ook in het bestuur van de Faunabescherming. En als ik dan even door mag gaan. Niko Kofferman was ook mede oprichter van het bedrijf de vegatarische slager. Dan weten we waar de belangen liggen.

Even een paar bronnen. Om te voorkomen dat men straks zegt dat ik uit mijn nek zwets.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman

https://www.eerstekamer.nl/fractie/part ... _de_dieren

https://www.faunabescherming.nl/bestuur/