Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:lailapri schreef:Laten ze beter eerst beginnen met al die paarden op prinsjes dag die gesedeerd daar rondlopen. Waarschijnlijk manege paarden die de rest van het jaar lessen lopen
Huh? Je bedoelt de paarden van de bereden politie en bereden brigade? Je weet dat die dieren getraind zijn en jaarlijks voor Prinsjesdag de traditionele oefening doen?
Lijkt me inderdaad logisch dat de bereden politie gewoon een willekeurig manegepaard uit een les pakt en die sedeert als hij in actie moet komen...
Rule_Breaker schreef:Ik vind het toch wel zorgelijk hoor; PVDD roept over het algemeen idiote en onware dingen, maar het staat wel direct in de media. Mensen zonder kennis van dieren nemen het klakkeloos aan met alle gevolgen van dien en de dierenbezitter - waar de dieren het vaak beter hebben dan het baasje) heeft het nakijken.
Er is echt wel eea te verbeteren qua dierenwelzijn, maar dan moeten ze eerlijk en transparant onderzoek doen en deze resultaten delen.
Elisa2 schreef:En accepteren dat bepaalde risico’s gewoon bij het leven horen. We stappen allemaal dagelijks in de auto of op de fiets, maar allerhande activiteiten met paarden zijn opeens “niet meer van deze tijd, want gevaarlijk.”Het moeilijke is wel dat steeds minder "van deze tijd" is, veel menners kunnen al niet meer veilig de weg op vanwege toegenomen drukte en asociaal gedrag van andere weggebruikers. Er gebeuren mede daarom steeds meer ongelukken. Maar imo ligt het probleem bij de asociale mensen, niet bij de menners..alleen zijn zij wel de dupe. Daar hoor je dierenrechtenorganisaties gek genoeg nooit over...
Het vervelende is met dat als je alles gaat afschaffen dat dieren er ook niet meer aan wennen, paarden die gewoon goed getraind zijn en een karakter hebben om met zulke zaken om te gaan kunnen prima ingezet worden. Het is goed om rekening te houden met veiligheid, maar als je vanuit angst en "wat als" gaat leven kun je helemaal niks meer doen. Stukje vertrouwen, training en weten waar je mee bezig bent zijn ook gewoon heel belangrijk.
Olympia96 schreef:Op mijn vraag over hoe natuurlijk het is om mijn paarden uren lang op de sluiten vanwege de wolf, geven ze ook geen antwoord. Ze staan opgesloten in de stal en kijken uit op hun paddock paradise. Hoe ironisch.
Volgens PvdD ben ik verplicht mijn dieren te beschermen, maar heb ik me ook te houden aan hun zogenaamde paarden besluit. En dat staat haaks op elkaar. Dat vinden ze zelf blijkbaar ook, want ze hullen zich in stilzwijgen.
Het is een stel droeftoeters met enorme ego’s, die elke keer iets nieuws verzinnen om hun eigen hachje zeker te stellen (plek in de kamer).
LiannePuthzy schreef:Opzich helemaal niet verkeerd dat er een politieke partij is welke zich inzet voor dierenwelzijn. Maar PvdD trekt bijna alles uit zijn verband
DuoPenotti schreef:Precies dat is het
Ik zou wat graag zien dat dieren veel gemakkelijker bij een eigenaar weggenomen kunnen worden bij verwaarlozing. En een verbod gegeven word voor het houden van dieren.
Of dat nu een hond is de hele dag in de kennel of een konijn in een vies kooitje of paarden verwaarloosd in de wei.
Zeker voor huisdieren en hobbydieren is zo enorm weinig geregeld.
Ook mag van mij de huisvesting van paarden onder de loep, zowel thuis als bij professionele stalling.
Geen sterren systeem of de kantine goed is, nee komt een paard genoeg buiten, in een stuk waar hij ook kan rennen. Is dat (grotendeels) droog. Kan hij daar bij andere in staan of minstens contact hebben enz enz.LiannePuthzy schreef:Opzich helemaal niet verkeerd dat er een politieke partij is welke zich inzet voor dierenwelzijn. Maar PvdD trekt bijna alles uit zijn verband
beert schreef:Media valt wel mee. Dit bericht staat in DTV media. Een lokale omroep in Den Bosch. Als bokt dit niet opgepakt had, had niemand het bericht verder nog gelezen. Verder is het nergens te vinden.
Dus ook niet groter maken dan het is. Lokale omroepen volgen nu eenmaal vragen aan de gemeente en maken daar een artikeltje over.
Nikass schreef:Zo jammer hè, de PVDD heeft over veel maatschappelijke onderwerpen best goede standpunten. Maar in geval van de paardensport slaan ze helaas de plank volledig mis.
Jammer ook dat er meteen weer anti wolf geluiden te horen zijn. Ja je moet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen paarden, en als je je pp niet dusdanig kan afschermen voor wolven is het idd wsch verstandig de paarden snachts op stal te zetten. Dat is niet zielig en als je dat wel vindt en anders wil, zal je inventiever moeten zijn