Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanet schreef:Wat zijn de huidige specificaties van “wolf-proof-omheining”?
Popstra schreef:En anderen kijken weer met veel fascinatie en ontzag naar docu’s waarin het er niet zo vredig aan toegaat, of met afschuw wanneer het een moederolifant is die met een speer in haar lichaam rondloopt, maar staan vervolgens meteen op hun achterste benen als er een roofdier of wild zwijn in hun achtertuin loopt. Zo heeft iedereen zijn eigen referentiekader.Mensen kijken te veel naar mooie vooral vredige, tikkeltje geromantiseerde docus over wilde dieren.
Art_Ificious schreef:Sanet schreef:Wat is “schutgebied”?
De gebieden die geel gekleurd zijn op de kaart... Deze gebieden zijn gebieden waar de wolf voorkomt.
Deze afbeelding
[ [url=m/ndY20e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is risicogebieden
[ [url=m/hlg5n9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mkango schreef:Popstra schreef:En anderen kijken weer met veel fascinatie en ontzag naar docu’s waarin het er niet zo vredig aan toegaat, of met afschuw wanneer het een moederolifant is die met een speer in haar lichaam rondloopt, maar staan vervolgens meteen op hun achterste benen als er een roofdier of wild zwijn in hun achtertuin loopt. Zo heeft iedereen zijn eigen referentiekader.Mensen kijken te veel naar mooie vooral vredige, tikkeltje geromantiseerde docus over wilde dieren.
Lynn_Nikita schreef:Zo zag ik op facebook een pensionstal met PP in NL die palen op 1,20 had geplaatst heel dicht naast elkaar, over een grote oppervlakte
Wat een werk, wat een kosten en dan hoop i maar dat ze daar niet overheen gaan maar ik betwijfel het, stroom of niet
Lynn_Nikita schreef:Zo zag ik op facebook een pensionstal met PP in NL die palen op 1,20 had geplaatst heel dicht naast elkaar, over een grote oppervlakte
Wat een werk, wat een kosten en dan hoop i maar dat ze daar niet overheen gaan maar ik betwijfel het, stroom of niet
xHaithi schreef:Lynn_Nikita schreef:Zo zag ik op facebook een pensionstal met PP in NL die palen op 1,20 had geplaatst heel dicht naast elkaar, over een grote oppervlakte
Afspannen op 1.20 lijkt inderdaad "de norm" te zijn. Staat ook in die link van Welkom Wolf die ik plaatste. Naast die netten die in de 2 krantenartikels stonden, is een alternatief bv. om 5 normale stroomdraden te spannen waarvan de hoogste op 1m20.
Blijkbaar lijkt men dus te denken dat wolven niet meer dan een goede meter kunnen springen en dat een stroomtik hen wel op andere gedachten zal brengen, terwijl het lopend buffet aan de andere kant van de draad staat.
DuoPenotti schreef:Omdat ze weten dat in het buitengebied niet overal hoger mag...dus ze moeten iets verzinnen dan als hoogte.
En het sprookje valt in duigen als het overal 2,5 meter hoog is en het buitengebied net een concentratiekamp word. Dat trekt geen mede wolf knuffelaars.
Plus mensen meten hun eigen schutting eens op....