Opnieuw pony's doodgebeten door wolf in Meeuwen, België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Opnieuw pony's doodgebeten door wolf in Meeuwen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:05

Wat is “schutgebied”?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:38

Sanet schreef:
Wat is “schutgebied”?

De gebieden die geel gekleurd zijn op de kaart... Deze gebieden zijn gebieden waar de wolf voorkomt.

Deze afbeelding
Afbeelding

Deze is risicogebieden
Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:17

Popstra schreef:
Mensen kijken te veel naar mooie vooral vredige, tikkeltje geromantiseerde docus over wilde dieren.

Halve waarheden en hele leugens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:14

Dus je hebt pech als je in het risicogebied woont.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:56

Je bedoelt als je in risicogebied woont maar buiten de schutkring. Want risicogebied is helaas wel groter dan de schutkring waarin een wolfwerende raster ook gesubsidieerd wordt voor koeien en paarden.

Mijn paarden staan regio Beringen. Dus ik kan wel een wolfwerende raster plaatsen. Maar ik ben van mening dat deze niet voldoende zal helpen. OK het zal minder aanlokkelijk zijn om die wei te betreden en de wolf zal dus sneller bij buren gaan die nog geen wolfwerend raster hebben staan. Maar toch het voelt zo dubbel als je ziet dat ze ook over 2m heen gaan.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:35

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 01:04

Die eerste 2 spring ik zelfs overheen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 01:56

Onali schreef:
Die eerste 2 spring ik zelfs overheen :')

Ah. Maar wolven springen niet. :n
Aldus de Belgische ‘expert’.

Daarom zitten ze in dierentuinen achter gaas van 2 m dat ook nog een halve meter ofzo schuin naar binnen gaat om ze binnen te houden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 03:52

Popstra schreef:
Mensen kijken te veel naar mooie vooral vredige, tikkeltje geromantiseerde docus over wilde dieren.
En anderen kijken weer met veel fascinatie en ontzag naar docu’s waarin het er niet zo vredig aan toegaat, of met afschuw wanneer het een moederolifant is die met een speer in haar lichaam rondloopt, maar staan vervolgens meteen op hun achterste benen als er een roofdier of wild zwijn in hun achtertuin loopt. Zo heeft iedereen zijn eigen referentiekader.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:20

Zo zag ik op facebook een pensionstal met PP in NL die palen op 1,20 had geplaatst heel dicht naast elkaar, over een grote oppervlakte
Wat een werk, wat een kosten en dan hoop i maar dat ze daar niet overheen gaan maar ik betwijfel het, stroom of niet

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:21

Art_Ificious schreef:
Sanet schreef:
Wat is “schutgebied”?

De gebieden die geel gekleurd zijn op de kaart... Deze gebieden zijn gebieden waar de wolf voorkomt.

Deze afbeelding
[ [url=m/ndY20e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is risicogebieden
[ [url=m/hlg5n9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is zo dicht bij mijn paarden (weliswaar in NL) maar denk niet dat de wolf iets om landsgrenzen geeft...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:08

Die omheiningen zijn een grap toch? -O-

Dat houdt never niet een wolf tegen.

Andere kant, als ze blijven beweren dat het volstaat, laat ze dan maar overal zo'n hekjes zetten. En vooral flink uitbetalen als de wolf er toch overgeraakt en schade maakt.
Zullen die wolvenknuffelaars misschien ook van hun roze wolk denderen.

Echt, die mensen hebben teveel Disney gekeken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:14

Mkango schreef:
Popstra schreef:
En anderen kijken weer met veel fascinatie en ontzag naar docu’s waarin het er niet zo vredig aan toegaat, of met afschuw wanneer het een moederolifant is die met een speer in haar lichaam rondloopt, maar staan vervolgens meteen op hun achterste benen als er een roofdier of wild zwijn in hun achtertuin loopt. Zo heeft iedereen zijn eigen referentiekader.

Men zwicht anders graag voor schattige kleine wolven pupjes...
Je ziet geen open gevroten nog levend, lijdend vee of honden die uit elkaar getrokken worden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:39

Lynn_Nikita schreef:
Zo zag ik op facebook een pensionstal met PP in NL die palen op 1,20 had geplaatst heel dicht naast elkaar, over een grote oppervlakte
Wat een werk, wat een kosten en dan hoop i maar dat ze daar niet overheen gaan maar ik betwijfel het, stroom of niet

Als ze echt binnen willen komen zal het vast niet afdoende zijn, maar ik snap hun reactie heel goed: "Je moet toch iets" .
Ik zou als klant daar heel blij zijn met dit initiatief van mijn pensionhouder.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:44

Lynn_Nikita schreef:

Afspannen op 1.20 lijkt inderdaad "de norm" te zijn. Staat ook in die link van Welkom Wolf die ik plaatste. Naast die netten die in de 2 krantenartikels stonden, is een alternatief bv. om 5 normale stroomdraden te spannen waarvan de hoogste op 1m20.

Blijkbaar lijkt men dus te denken dat wolven niet meer dan een goede meter kunnen springen en dat een stroomtik hen wel op andere gedachten zal brengen, terwijl het lopend buffet aan de andere kant van de draad staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:50

xHaithi schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Afspannen op 1.20 lijkt inderdaad "de norm" te zijn. Staat ook in die link van Welkom Wolf die ik plaatste. Naast die netten die in de 2 krantenartikels stonden, is een alternatief bv. om 5 normale stroomdraden te spannen waarvan de hoogste op 1m20.

Blijkbaar lijkt men dus te denken dat wolven niet meer dan een goede meter kunnen springen en dat een stroomtik hen wel op andere gedachten zal brengen, terwijl het lopend buffet aan de andere kant van de draad staat.

120 springt mijn Weim van 10 zonder moeite. Ik snap niet hoe de wolven experts die hoogte bedacht hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:53

Omdat ze weten dat in het buitengebied niet overal hoger mag...dus ze moeten iets verzinnen dan als hoogte.

En het sprookje valt in duigen als het overal 2,5 meter hoog is en het buitengebied net een concentratiekamp word. Dat trekt geen mede wolf knuffelaars.
Plus mensen meten hun eigen schutting eens op....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:56

DuoPenotti schreef:
Omdat ze weten dat in het buitengebied niet overal hoger mag...dus ze moeten iets verzinnen dan als hoogte.

En het sprookje valt in duigen als het overal 2,5 meter hoog is en het buitengebied net een concentratiekamp word. Dat trekt geen mede wolf knuffelaars.
Plus mensen meten hun eigen schutting eens op....

Dat snap ik, maar dat houdt die wolf niet weg. En dat weten die experts ook prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:58

Tuurlijk weten ze dat

Maar alles wat ze zeggen is toch een leugen.
Ja die hoogte dus ook.
Maar met de waarheid winnen ze geen zieltjes.