moonfish13 schreef:Ik belde de politie eens ivm een zwalkende vrouw op een N weg en 50 meter verderop een mooie audi, leeg.
Om 11 uur s’avonds stikdonker.
Politie kreeg slecht bereik ivm bomen, maar de locatie kwam telkens niet door daardoor.
Toen hadden ze me dus plots binnen 30 seconden getraceert op mijn telefoon.
Ik hoorde inene, na 1.5 minuut bellen totaal: mevrouw we hebben u in beeld u rijdt op de koningin huppeldepup weg daar en daar in die richting.
Is daar het incident?
Antwoord was nee dus of ik erheen kon rijden voor de locatie en kon voorkomen dat ze in zou stappen zo bezopen als ze was.
Alle auto’s waren erg ver weg dus ik kreeg letterlijk de vraag of ik bereid was terug te gaan.
Die chip heb je dus waarschijnlijk dagelijks bij je, privacy bestaat niet met zo’n ding bij je.
Er is dus gewoon een protocol kennelijk dat uitzonderingssituaties recht geven op zeer sn inbreken op je telefoon.
Niet dat ik dat erg vond die vrouw had zo doodgereden kunnen worden, of zij een ander.
Echt volgende keer als ik 112 bel voor een ambu en de locatie niet weet zeg ik:
‘Joh dat kost jullie 30 seconden, en ik heb een postduif iq van 0.’
‘Breek maar in, kon toen ook.’
Ze breken helemaal niet in op je telefoon, ze kunnen zien vanaf welke zendmast het signaal van je telefoon binnenkomt. Aan de hand van jouw informatie, de zendmast en de verkeerscamera’s hebben ze dus gevonden waar je op dat moment reed. Dat is niets meer dan simpele deductie - een zeker personage genaamd S. Holmes is er beroemd mee geworden. Dus voordat je dat soort domme dingen gaat zeggen in een noodsituatie, zorg dat je eerst even op de hoogte bent van hoe het allemaal nu écht werkt.