Cap verplicht voor voorbrengers Hannoveraner Verband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Cap verplicht voor voorbrengers Hannoveraner Verband

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:46

Maar wat volgt?

Personeel op maneges en stallen lopen elke dag tussen paarden door, moeten paarden uit de wei halen, poetsen, opzadelen, longeren etc. Die lopen elke dag veel risico's.

Ik heb 5 paarden in de maat shet tm e-pony zeg maar op een track. Hoe ik ook wil uitmesten of hooi vullen lopen ze om me heen, komen neuzen en bemoeien. Maar kunnen ook wegrennen of gek doen.
Dan moet ik meerdere keren per dag een tijdje een cap op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:56

superpony schreef:
Maar wat volgt?

Personeel op maneges en stallen lopen elke dag tussen paarden door, moeten paarden uit de wei halen, poetsen, opzadelen, longeren etc. Die lopen elke dag veel risico's.

Ik heb 5 paarden in de maat shet tm e-pony zeg maar op een track. Hoe ik ook wil uitmesten of hooi vullen lopen ze om me heen, komen neuzen en bemoeien. Maar kunnen ook wegrennen of gek doen.

Dat is op eigen terrein en eigen verzekering. Dit is op andermans terrein en verzekering.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:10

Ayasha schreef:
superpony schreef:
Maar wat volgt?

Dat is op eigen terrein en eigen verzekering. Dit is op andermans terrein en verzekering.

Op een manege niet.

En ik neem aan dat een evenement goed verzekerd is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:25

superpony schreef:
Op een manege niet.

En ik neem aan dat een evenement goed verzekerd is?

Verzekeringen kunnen eisen stellen. Zeker de goede.

Het is in wezen simpel: wil je geen cap op doen dan doe je niet mee aan dit evenement en hoef je je er niet druk om te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:03

Longeurs hebben trouwens ook een cap op, het ziet er niet raar uit ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:04

Anna79 schreef:
Ik heb stage gelopen op een manege in Wales, daar is een cap altijd verplicht als je in de buurt van een paard bent. Ik zou willen dat dat in Nederland ook zo was, als je soms van die kleine grietjes ziet hoevenkrabben zonder...
Terwijl je het in de UK juist steeds minder en minder ziet, altijd die cap op. Bij mij op stal is het verplicht als je erop zit, wat je verder doet, moet je zelf weten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:13

Cap kan zeker handig zijn. Hielp iemand met haar paard en beest gooit kop in de lucht om deze vervolgens full force boven op mijn hoofd te knallen. Gelukkig had ik nog m'n cap op omdat ik net van paard af kwam.
Denk dat ik anders wel out gegaan was. Dat ging me een partij hard :=

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:20

Mkango schreef:
Anna79 schreef:
Ik heb stage gelopen op een manege in Wales, daar is een cap altijd verplicht als je in de buurt van een paard bent. Ik zou willen dat dat in Nederland ook zo was, als je soms van die kleine grietjes ziet hoevenkrabben zonder...
Terwijl je het in de UK juist steeds minder en minder ziet, altijd die cap op. Bij mij op stal is het verplicht als je erop zit, wat je verder doet, moet je zelf weten.

Is alweer 25 jaar geleden dat ik daar was...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:03

Needje schreef:
Cap kan zeker handig zijn. Hielp iemand met haar paard en beest gooit kop in de lucht om deze vervolgens full force boven op mijn hoofd te knallen. Gelukkig had ik nog m'n cap op omdat ik net van paard af kwam.
Denk dat ik anders wel out gegaan was. Dat ging me een partij hard :=

Ik ben ook eens even K.O geweest na een kopstoot. := Ik snap beide kanten ergens wel. Ik snap dat een evenement met jonge hengsten die vaak vrij opgejaagd zijn dit verplicht stelt. Ik snap ergens ook wel de groep die het betuttelend vindt maar goed. Je kan niet voor iedereen goed doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:11

Over kopstoten gesproken ik heb een cap doormidden gehad door een kopstoot van het paard nadat ik had gereden. Ik snap het met voorbrengen ook wel, vooral hengsten staan vaak door het hele gebeuren op de achterste benen en ze gaan hard door die baan. Ik heb altijd wel respect dat die knullen dat allemaal bijhouden qua snelheid. :o