Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Maar wat volgt?
Personeel op maneges en stallen lopen elke dag tussen paarden door, moeten paarden uit de wei halen, poetsen, opzadelen, longeren etc. Die lopen elke dag veel risico's.
Ik heb 5 paarden in de maat shet tm e-pony zeg maar op een track. Hoe ik ook wil uitmesten of hooi vullen lopen ze om me heen, komen neuzen en bemoeien. Maar kunnen ook wegrennen of gek doen.
Dan moet ik meerdere keren per dag een tijdje een cap op.
Ayasha schreef:superpony schreef:Maar wat volgt?
Personeel op maneges en stallen lopen elke dag tussen paarden door, moeten paarden uit de wei halen, poetsen, opzadelen, longeren etc. Die lopen elke dag veel risico's.
Ik heb 5 paarden in de maat shet tm e-pony zeg maar op een track. Hoe ik ook wil uitmesten of hooi vullen lopen ze om me heen, komen neuzen en bemoeien. Maar kunnen ook wegrennen of gek doen.
Dan moet ik meerdere keren per dag een tijdje een cap op.
Dat is op eigen terrein en eigen verzekering. Dit is op andermans terrein en verzekering.
Anna79 schreef:Terwijl je het in de UK juist steeds minder en minder ziet, altijd die cap op. Bij mij op stal is het verplicht als je erop zit, wat je verder doet, moet je zelf weten.Ik heb stage gelopen op een manege in Wales, daar is een cap altijd verplicht als je in de buurt van een paard bent. Ik zou willen dat dat in Nederland ook zo was, als je soms van die kleine grietjes ziet hoevenkrabben zonder...
Mkango schreef:Anna79 schreef:Terwijl je het in de UK juist steeds minder en minder ziet, altijd die cap op. Bij mij op stal is het verplicht als je erop zit, wat je verder doet, moet je zelf weten.Ik heb stage gelopen op een manege in Wales, daar is een cap altijd verplicht als je in de buurt van een paard bent. Ik zou willen dat dat in Nederland ook zo was, als je soms van die kleine grietjes ziet hoevenkrabben zonder...
Needje schreef:Cap kan zeker handig zijn. Hielp iemand met haar paard en beest gooit kop in de lucht om deze vervolgens full force boven op mijn hoofd te knallen. Gelukkig had ik nog m'n cap op omdat ik net van paard af kwam.
Denk dat ik anders wel out gegaan was. Dat ging me een partij hard