Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik had al bijna afscheid genomen, zo slecht was hij, ook de dierenarts vond het heel ernstig. Maar wat een bikkel is het
Ingrid_92 schreef:Sterkte voor een ieder wie hier zijn paard verloren of ziek aan heeft.
Mijn paard is ook zeer gefocust op eikeltjes. We hebben delen van ons paddock paradise afgezet, omdat hij anders hele dagen loopt te stofzuigen.
Ik las in dit topic al over het inzetten van varkens. Let hier ook mee op, want groene eikels zijn voor varkens ook gewoon super giftig. Ik sprak pas een paardenarts die haar eigen 2 varkens verloren was aan het eten van groene eikels.
_Lorette_ schreef:Wij hebben nog nooit zoveel eikels gehad als dit jaar. Eerder was het geen probleem. De boom staat precies op een kruispunt tussen de stallen, de paddocks en de bak. Als de doorgangen naar de stal dicht zijn, zouden er praktisch geen eikels bij de paarden komen. Tot dit jaar. Er is zo'n ontzettende overvloed aan eikels. Ik vind ze overal. Ze stuiteren/rollen door tot in de gekste plekken, verder dan ik voor mogelijk hield. Eerder had ik niet het idee dat de paarden er iets op uit deden, nu zoeken vooral de jaarlingen bloedfanatiek naar eikels. Ik snap er ook weinig van dat ze het zo lekker vinden als het giftig voor ze is. Ze hebben onbeperkt hooi en gras, toch zoeken ze alle hoekjes en gaatjes af of er ergens nog iets ligt. We harken/vegen het 2x per dag weg, maar het regent doorlopend eikels, dus ze krijgen ongetwijfeld nog best wat binnen.
Josien_ schreef:_Lorette_ schreef:Wij hebben nog nooit zoveel eikels gehad als dit jaar. Eerder was het geen probleem. De boom staat precies op een kruispunt tussen de stallen, de paddocks en de bak. Als de doorgangen naar de stal dicht zijn, zouden er praktisch geen eikels bij de paarden komen. Tot dit jaar. Er is zo'n ontzettende overvloed aan eikels. Ik vind ze overal. Ze stuiteren/rollen door tot in de gekste plekken, verder dan ik voor mogelijk hield. Eerder had ik niet het idee dat de paarden er iets op uit deden, nu zoeken vooral de jaarlingen bloedfanatiek naar eikels. Ik snap er ook weinig van dat ze het zo lekker vinden als het giftig voor ze is. Ze hebben onbeperkt hooi en gras, toch zoeken ze alle hoekjes en gaatjes af of er ergens nog iets ligt. We harken/vegen het 2x per dag weg, maar het regent doorlopend eikels, dus ze krijgen ongetwijfeld nog best wat binnen.
Hier hetzelfde, stukken afgezet en aan het harken maar er valt zo veel dat het niet bij te houden is.
Hoop maar dat alle overgebleven eikels goed verdeeld worden over de 5 paarden zodat ze geen schade aanrichten.
_Lorette_ schreef:Wij hebben nog nooit zoveel eikels gehad als dit jaar. Eerder was het geen probleem. De boom staat precies op een kruispunt tussen de stallen, de paddocks en de bak. Als de doorgangen naar de stal dicht zijn, zouden er praktisch geen eikels bij de paarden komen. Tot dit jaar. Er is zo'n ontzettende overvloed aan eikels. Ik vind ze overal. Ze stuiteren/rollen door tot in de gekste plekken, verder dan ik voor mogelijk hield. Eerder had ik niet het idee dat de paarden er iets op uit deden, nu zoeken vooral de jaarlingen bloedfanatiek naar eikels. Ik snap er ook weinig van dat ze het zo lekker vinden als het giftig voor ze is. Ze hebben onbeperkt hooi en gras, toch zoeken ze alle hoekjes en gaatjes af of er ergens nog iets ligt. We harken/vegen het 2x per dag weg, maar het regent doorlopend eikels, dus ze krijgen ongetwijfeld nog best wat binnen.