Senator blij met wetsvoorstel voor einde "soring" bij paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:35

Zoek maar op Tim Brown stables op Facebook.
Dat is een privé groep inmiddels.

Om te huilen hoe dat er daar aan toe gaat.
Paarden van 1,5 jaar oud die met deze praktijken zo extreem gaan lopen.

Presumido

Re: Senator blij met wetsvoorstel voor einde "soring" bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:18

Buiten om dat dit gewoon een ernstige vorm van dierenmishandeling is, ziet het er ook nog eens extreem achterlijk uit. Geen gezicht.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:27

Ik heb een tijdje terug een youtube filmpje gezien hoe ze dit deden en de gewichten steeds opvoerde. Pure dierenmishandeling. Ik snap niet dat mensen hier naar kunnen kijken en het dan ook nog ‘knap’ en mooi vinden? Het lijkt in niets op een normale gang.

Ik hoop van harte dat de wed ook nageleefd wordt en er actief wordt gecontroleerd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:32

Nog een afschuwelijk filmpje over soring van twh

https://youtu.be/yDygeHVZ6qw

Billy Go Billy op YouTube heeft ook vele filmpjes hierover op zijn kanaal staan.
Het is in en intriest, niet alleen wat ze met de benen vd paarden doen, maar ook de algehele omgang met de paarden én met de mensen die hiertegen protesteren....
Laatst bijgewerkt door different1 op 01-10-22 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:47

Vreselijk zeg, werd hoog tijd. Af en toe krijg ik op insta van die filmpjes voorbij van die wedstrijden… :r
Eens een gepensioneerde (op wedstrijd uitgebrachte) walker gezien; dier liep enorm door zn achterbenen heen, he-le-maal kapot gemaakt…

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:44

different1 schreef:
Nog een afschuwelijk filmpje over soring van twh

https://youtu.be/yDygeHVZ6qw

Billy Go Billy op YouTube heeft ook vele filmpjes hierover op zijn kanaal staan.
Het is in en intriest, niet alleen wat ze met de benen vd paarden doen, maar ook de algehele omgang met de paarden én met de mensen die hiertegen protesteren....

Na 5 seconden al uit gezet, hoe kan dit nog bestaan, die arme paarden zeg :n Hoe kunnen mensen dit soort dingen bedenken en doen zeg -O- Fijn dat het soring dan eindelijk verboden is, maar dat er mensen naar gaan kijken ook die dat mooi vinden :?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:53

Vreselijk, ik hoop echt dat dit wetsvoorstel er door heen komt.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:22

-O- dat soring… hoe kún je hiernaar kijken en dat mooi vinden? Het ziet er helemaal niet spectaculair uit…maar zeer pijnlijk. Hoe die paarden door de baan gaan ;(
Die 9 mensen begrijp ik ook niet, goed van die andere 46 en het kan toch hoop ik niet verderop alsnog stranden, dit wetsvoorstel?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:40

Dat kan anatomisch gezien toch nooit goed zijn om dit te bereiken? Compleet door de achterbenen gebogen. Los van de methodes die hiervoor gebruikt worden, waarom zou je een dier zo willen laten lopen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:45

Poekkie schreef:
Dat kan anatomisch gezien toch nooit goed zijn om dit te bereiken? Compleet door de achterbenen gebogen. Los van de methodes die hiervoor gebruikt worden, waarom zou je een dier zo willen laten lopen?

Uit dezelfde misvormde bewering dat het de oude manier van lopen is waar het ras voor ontwikkeld is die je ook in de rashondenwereld tegen komt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:25

Grainey schreef:
Na 5 seconden al uit gezet, hoe kan dit nog bestaan, die arme paarden zeg :n Hoe kunnen mensen dit soort dingen bedenken en doen zeg -O- Fijn dat het soring dan eindelijk verboden is, maar dat er mensen naar gaan kijken ook die dat mooi vinden :?

Zijn ook 'andere mensen', vooral die er op zitten.
Maar kijk ook even naar het publiek.
https://www.youtube.com/watch?v=XR_gD1djsCw

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:02

Kendra schreef:
Grainey schreef:

Zijn ook 'andere mensen', vooral die er op zitten.
Maar kijk ook even naar het publiek.
https://www.youtube.com/watch?v=XR_gD1djsCw

Bizar dat het nog zo druk is. En naar om e zien dat sommige paarden de baan in gejaagd worden. En zoveel struikelen ook. En ze galopperen ook nog, wat een ellende... -O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:06

tamary schreef:
Poekkie schreef:

Uit dezelfde misvormde bewering dat het de oude manier van lopen is waar het ras voor ontwikkeld is die je ook in de rashondenwereld tegen komt.

Ja dat is al niet zo (dus idd misvormde mening), de walkers waren comfortabele ranchpaarden..de natuurlijke gang ziet er heel anders uit dan dit. Deze paarden worden helemaal stuk gemaakt, achterbenen zijn al op jonge leeftijd versleten.

https://www.youtube.com/watch?v=usZCp-nJEYI
Zo lopen ze van nature

In tegenstelling tot de show:
https://www.youtube.com/watch?v=Qu0XcLxwxio
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 01-10-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:10

Wordt dit per staat bepaald of worden alle staten hetzelfde behandeld? Ik weet dat ze dit in bijv Tennesee nu ook meer doen omdat ze daar meer hun gang kunnen gaan.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:52

Alsof soring nog niet genoeg is, moeten deze paarden ook nog het tail nicking en tail bracing ondergaan |(
Pezen worden doorgesneden en er komt een pijnlijke beugel die de staartwortel misvormt, zodat die omhoog komt.

Daarbij mag een paard dat deze beugel draagt niet naar buiten, dus zien die dieren ook nog zelden de buitenlucht.

Citaat:
Further indignities for the sake of “aesthetics” include the horse’s tail tendons being severed, and the horse having to endure living with a tail set in a device that maintains a full break. The horses are then forced to endure further pain with the use of a “U” shaped stand under the tail to keep it in the high-crested shape that the breed is known for.

https://horse-canada.com/horse-news/bre ... orses/amp/

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:00

Amerika was toch ook tegen slachten van paarden want sielugh, maar dit kan dan wel? :?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:03

Wauw.. 2022 en nú wordt er effectief iets mee/tegen gedaan. Het zou ondertussen eens tijd worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:06

Er was al langer een wet, maar die deed niet genoeg, de vervanger lag op de stapel voor Trump om te tekenen en dat heeft hij niet gedaan.
Actie hier tegen is er dus al lang, maar de flinke tegenwerking vertraagd het daadwerkelijk stopzetten er van.
En zoals in een filmpje dat hier voorbij kwam gezegd werd : ze waren volledig afhankelijk van dat evenement voor financiering lokale vrijwilligers versie van onze kamer van koophandel. Onmogelijke keuze ook al zou je tegen deze praktijken zijn.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:32

Bootsiebob schreef:
Alsof soring nog niet genoeg is, moeten deze paarden ook nog het tail nicking en tail bracing ondergaan |(
Pezen worden doorgesneden en er komt een pijnlijke beugel die de staartwortel misvormt, zodat die omhoog komt.

Daarbij mag een paard dat deze beugel draagt niet naar buiten, dus zien die dieren ook nog zelden de buitenlucht.

Citaat:
Further indignities for the sake of “aesthetics” include the horse’s tail tendons being severed, and the horse having to endure living with a tail set in a device that maintains a full break. The horses are then forced to endure further pain with the use of a “U” shaped stand under the tail to keep it in the high-crested shape that the breed is known for.

https://horse-canada.com/horse-news/bre ... orses/amp/

Wowzes als je denkt dat het niet erger kan… dit wist ik niet.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:15

Picopico schreef:
Ik zoek wel even een filmpje op.

[ Video ]

Wat een vreselijk gezicht, als mijn paard zo liep zou ik direct de dierenarts erbij halen, zo verkrampt en gestresst. Het ziet er niet uit.

Schandalig dat dieren mishandeld worden om wat dan ook teweeg te brengen. Ik heb wel gelezen over het martelen van springpaarden (om hun benen hoger op te gooien boven de sprong) en het mishandelen van dressuurpaarden om een 'mooiere' hals/hoofdbuiging tot stand te brengen.

Echt, mensen moeten eens ophouden met dieren om alle mogelijke redenen te kwellen en te martelen.

IK kan hier echt zo kwaad om worden.

Hoop dat dit verbod goed gehandhaafd wordt en dat andere verboden volgen. Als het aan mij zou liggen zouden mensen die zulke dingen doen direct van de sport worden uitgesloten en ook geen dieren meer mogen houden.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:40

Het verbod is er nog niet hè. Het Huis moet het ook nog aannemen. Hopelijk gebeurt dat eindelijk.

Overigens vind ik het wel haast ongelooflijk dat er nog altijd paardenmensen zijn die hier het bestaan niet van kennen.

Wat mij vaak op valt is dat de meest godvrezende mensen de meest afschuwlijke dingen doen met mens en vooral dier.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:39

Captain schreef:
Amerika was toch ook tegen slachten van paarden want sielugh, maar dit kan dan wel? :?

Dode paarden eten is immoreel en slecht, maar levende paarden mag je naar hartelust martelen.
|o

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:42

herr_balou schreef:
Het verbod is er nog niet hè. Het Huis moet het ook nog aannemen. Hopelijk gebeurt dat eindelijk.

Overigens vind ik het wel haast ongelooflijk dat er nog altijd paardenmensen zijn die hier het bestaan niet van kennen.

Wat mij vaak op valt is dat de meest godvrezende mensen de meest afschuwlijke dingen doen met mens en vooral dier.

Waarom is dat ongelofelijk? Ik denk niet dat zoiets in europa zelfs bestaat, had er zelf ook nog nooit van gehoord.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:16

Poekkie schreef:
herr_balou schreef:

Waarom is dat ongelofelijk? Ik denk niet dat zoiets in europa zelfs bestaat, had er zelf ook nog nooit van gehoord.

In Europa hebben we stierenvechten. -O-

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:32

Eh ja ok?