Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
different1 schreef:Nog een afschuwelijk filmpje over soring van twh
https://youtu.be/yDygeHVZ6qw
Billy Go Billy op YouTube heeft ook vele filmpjes hierover op zijn kanaal staan.
Het is in en intriest, niet alleen wat ze met de benen vd paarden doen, maar ook de algehele omgang met de paarden én met de mensen die hiertegen protesteren....
Hoe kunnen mensen dit soort dingen bedenken en doen zeg
Fijn dat het soring dan eindelijk verboden is, maar dat er mensen naar gaan kijken ook die dat mooi vinden
dat soring… hoe kún je hiernaar kijken en dat mooi vinden? Het ziet er helemaal niet spectaculair uit…maar zeer pijnlijk. Hoe die paarden door de baan gaan
Poekkie schreef:Dat kan anatomisch gezien toch nooit goed zijn om dit te bereiken? Compleet door de achterbenen gebogen. Los van de methodes die hiervoor gebruikt worden, waarom zou je een dier zo willen laten lopen?
Grainey schreef:Na 5 seconden al uit gezet, hoe kan dit nog bestaan, die arme paarden zegHoe kunnen mensen dit soort dingen bedenken en doen zeg
Fijn dat het soring dan eindelijk verboden is, maar dat er mensen naar gaan kijken ook die dat mooi vinden
Kendra schreef:Grainey schreef:Na 5 seconden al uit gezet, hoe kan dit nog bestaan, die arme paarden zegHoe kunnen mensen dit soort dingen bedenken en doen zeg
Zijn ook 'andere mensen', vooral die er op zitten.
Maar kijk ook even naar het publiek.
https://www.youtube.com/watch?v=XR_gD1djsCw
tamary schreef:Poekkie schreef:Dat kan anatomisch gezien toch nooit goed zijn om dit te bereiken? Compleet door de achterbenen gebogen. Los van de methodes die hiervoor gebruikt worden, waarom zou je een dier zo willen laten lopen?
Uit dezelfde misvormde bewering dat het de oude manier van lopen is waar het ras voor ontwikkeld is die je ook in de rashondenwereld tegen komt.
Citaat:Further indignities for the sake of “aesthetics” include the horse’s tail tendons being severed, and the horse having to endure living with a tail set in a device that maintains a full break. The horses are then forced to endure further pain with the use of a “U” shaped stand under the tail to keep it in the high-crested shape that the breed is known for.
Bootsiebob schreef:Alsof soring nog niet genoeg is, moeten deze paarden ook nog het tail nicking en tail bracing ondergaan![]()
Pezen worden doorgesneden en er komt een pijnlijke beugel die de staartwortel misvormt, zodat die omhoog komt.
Daarbij mag een paard dat deze beugel draagt niet naar buiten, dus zien die dieren ook nog zelden de buitenlucht.Citaat:Further indignities for the sake of “aesthetics” include the horse’s tail tendons being severed, and the horse having to endure living with a tail set in a device that maintains a full break. The horses are then forced to endure further pain with the use of a “U” shaped stand under the tail to keep it in the high-crested shape that the breed is known for.
https://horse-canada.com/horse-news/bre ... orses/amp/
Picopico schreef:
herr_balou schreef:Het verbod is er nog niet hè. Het Huis moet het ook nog aannemen. Hopelijk gebeurt dat eindelijk.
Overigens vind ik het wel haast ongelooflijk dat er nog altijd paardenmensen zijn die hier het bestaan niet van kennen.
Wat mij vaak op valt is dat de meest godvrezende mensen de meest afschuwlijke dingen doen met mens en vooral dier.

Poekkie schreef:herr_balou schreef:Het verbod is er nog niet hè. Het Huis moet het ook nog aannemen. Hopelijk gebeurt dat eindelijk.
Overigens vind ik het wel haast ongelooflijk dat er nog altijd paardenmensen zijn die hier het bestaan niet van kennen.
Wat mij vaak op valt is dat de meest godvrezende mensen de meest afschuwlijke dingen doen met mens en vooral dier.
Waarom is dat ongelofelijk? Ik denk niet dat zoiets in europa zelfs bestaat, had er zelf ook nog nooit van gehoord.