Aangifte tegen Twentse paarden­markt nadat pony wordt verloot aan kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:54

Als dat voor hun de oplossing is, is het dat wel natuurlijk. Aan de organisatoren van paardenmarkten dus de taak om dossieropbouw zo moeilijk mogelijk te maken. Een dossier vol kleine, onbeduidende dingen stelt niet veel voor. Maar als je natuurlijk een praktijk gaat organiseren die al zo lang heel erg verboden is, tja, gemakkelijk punt gescoord zo natuurlijk.

Elisa2

Re: Aangifte tegen Twentse paarden­markt nadat pony wordt verloot aan kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:02

Ja dat is zeker zo, het is niet bepaald slim van de organisatie om dit niet zelf van tevoren te checken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:56

het is verboden, dat zou algemeen bekend moeten zijn.....

maar wat hadden we vroeger (toen het nog wel mocht) toch een voorpret bij de jaarlijkse ponyveulenverloting op de manege met koninginnedag, de hele dag loodjes kopen en hopen dat het toch een keer lukte.. helaas was ik nooit de gelukkige.
goeie ouwe tijd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:25

Voor het verboden werd was bij de rijvereniging de hoofdprijs van de loterij ook altijd een ponyveulen. Ze zijn geen van allen op een balkon terecht gekomen. In de zaal werden ze gelijk verhandeld als ze niet gewonnen waren door een boer.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:49

Op de paardenmarkt in Zierikzee, waar ik woon, worden al jaren geen paarden meer verkocht maar toen ik jong was kon je ook een pony winnen. Ik kan me niet herrinneren dat dat ooit mis is gegaan, als je de pony niet wou kreeg je gewoon geld. Het idee van de pony was gewoon het leuke eraan.

Ik ben echt wel heel fel op dierenwelzijn, maar dit vind ik doorslaan. Sowieso als dieren de rest van het jaar goed verzorgd worden heb ik geen probleem met een dagje op de paardenmarkt.

Ik vind het ook behoorlijk hypocriet dat zoveel paarden in nl om 10 uur s'avond 1 klein hoopje hooi krijgen en dan pas de volgende ochtend weer en dat dat op veel plekken nog heel normaal is, maar op de paardenmarkt gaan ze er opeens als een havik op kijken of er wel continue hooi is?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 06:55

Gypsy schreef:
Op de paardenmarkt in Zierikzee, waar ik woon, worden al jaren geen paarden meer verkocht maar toen ik jong was kon je ook een pony winnen. Ik kan me niet herrinneren dat dat ooit mis is gegaan, als je de pony niet wou kreeg je gewoon geld. Het idee van de pony was gewoon het leuke eraan.

Ik ben echt wel heel fel op dierenwelzijn, maar dit vind ik doorslaan. Sowieso als dieren de rest van het jaar goed verzorgd worden heb ik geen probleem met een dagje op de paardenmarkt.

Ik vind het ook behoorlijk hypocriet dat zoveel paarden in nl om 10 uur s'avond 1 klein hoopje hooi krijgen en dan pas de volgende ochtend weer en dat dat op veel plekken nog heel normaal is, maar op de paardenmarkt gaan ze er opeens als een havik op kijken of er wel continue hooi is?

Je kunt het door vinden slaan, maar dit is gewoon bij wet verboden. Ik vind het heel logisch dat House of Animals aangifte doet, dat doe je toch ook als je iemand ziet stelen? Het gaat hier om een levend dier, waar mee om wordt gegaan alsof het een speelgoedbeest is.

Een paard zou thuis ook continu hooi moeten krijgen, maar ze kunnen moeilijk iedere paardenhouder afgaan om te controleren. Tot het verboden is paarden in een stal op te sluiten zal dit blijven bestaan. Maar wat is er mis met mensen die het leven van paarden op een paardenmarkt willen verbeteren? Ik ben er jaren geweest en het is gewoon een trieste bedoeling. Imo mag je jezelf geen paardenliefhebber noemen als je dit soort praktijken goedkeurt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:25

nikkel schreef:
De nvwa, heeft simpelweg de mankracht niet meer ( door alle bezuinigingen) om overal op te letten.

Iedere keer als er iets mis gaat krijgen ze er geld bij terwijl alle andere partijen aan de hoogste boom gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:39

Het gaat er denk ik niet om of de winnaar een pony wil maar of deze hem kan houden. En we weten hier allemaal dat daar meer voor nodig is dat een stukje grond. Zoals al aan wordt gegeven zou de aanschaf van een dier een goed overwogen beslissing moeten zijn.

Goed dat er dan toch nog instanties zijn die dit aankaarten.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:52

In Denekamp weten ze best dat het niet meer mag.. 30 jaar geleden was het standaard en hoopte ik stiekem altijd dat ik zou winnen... Ergens in de jaren 90 was er opeens geen loterij meer omdat dat niet meer mocht. Kom er al een aantal jaren niet meer, dus weet niet wanneer ze er weer mee begonnen zijn, maar het was ooit echt wel bekend.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:38

Begrijp niet dat de organisatie en marktmeester niet op de hoogte zijn van wetgeving rondom een loterij.

Aan de andere kant...vroegah :D wonnen mijn (stadse) ouders de hoofdprijs op de paardenmarkt in Elst. Hadden wel 1 lootje gekocht :D Heb ik het over 49 jaar geleden...Prijs was 1 paard (jaarling), 1 koe, 2 schapen en 2 varkens. Ze werden gelijk omringd door boeren en handelaren dus de koe, schapen en varkens waren gelijk weer verkocht. Paard had ook gelijk doorverkocht kunnen worden maar die bleef. Moeders was net sinds enkele jaren aan het lessen. Dat was het begin van het houden van paarden en pony's bij ons. En wat had dat paard het slecht getroffen....werd maar liefst 31 jaar in volle gezondheid.

Enkele jaren later nog eens een tuiger daar gewonnen met weer slechts 1 lootje maar die hebben we wel verkocht. :D

Mooie herinneringen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:58

DuoPenotti schreef:
Ineke2 schreef:
Ik ben het er mee eens dat het verboden is hoor, maar in het artikel staat ook dat als de winnaar de pony niet kan houden, er geld wordt gegeven en de pony niet van eigenaar wisselt.

Maar als je hem groentesoep geeft op het balkon kan het toch gewoon? :j

Ik VOELDE 'm aankomen! IK VOELDE HET GEWOON! :') :')