Wolven pakken pony in weide in Peer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:24

tuurlijk. Je haalt gewoon tientallen pups of jonge honden uit bijvoorbeeld Spanje om je kuddes te bewaken. Vallen zo uit de lucht die honden.
Wel eens gezien hoe zo'n hond vecht met een wolf?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:25

Elco schreef:
In sommige landen waar veel wolven zijn hebben ze speciale honden die de dieren tegen wolven beschermen..In Canada gebruiken ze hier voor ezels en Alpaca's.
Dus er is zeker wel iets tegen te doen.

In sommige landen waar wolven huisdieren/vee doden, krijgen ze een kogel in hun mik gejaagd, dus er inderdaad wel iets aan te doen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:33

Kinke schreef:
tuurlijk. Je haalt gewoon tientallen pups of jonge honden uit bijvoorbeeld Spanje om je kuddes te bewaken. Vallen zo uit de lucht die honden.

Blijkbaar zijn wolvenliefhebbers dol op hondengevechten.
Ik vind wolvenliefhebbers wel enge mensen die kicken op geweld en dierenleed.

Mac

Re: Wolven pakken pony in weide in Peer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:48

Ezels en kuddebewakingshonden zijn misschien effectief tegen een enkele wolf, maar tegen een roedel zijn ze niet opgewassen. Ook daarvan staan volop foto's op het Internet. Met name uit het buitenland (Spanje, Italië) want daar loopt het wolvenprobleem al langer uit de hand.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:52

Ondertussen zijn er nog 2 pony's gepakt in Helchteren.
Eén is volledig verscheurd de andere zwaargewond.

Ik zou de linkjes,van zowel Peer als Helchteren,hier kunnen plaatsen maar deze zijn niet geblurd.
Echt verschrikkelijk voor de eigenaars en pony's om waarschijnlijk nog levend aangevreten en verscheurd te worden.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 08-09-22 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:54

Elco schreef:
In sommige landen waar veel wolven zijn hebben ze speciale honden die de dieren tegen wolven beschermen..In Canada gebruiken ze hier voor ezels en Alpaca's.

Dat kost ook allemaal geld in aanschaf en onderhoud. Een geweer kopen is goedkoper.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:56

Goh wat praten mensen makkelijk, ezel erbij(moet ook een vriendje, eten, aandacht), dan maar wat goede honden om te vechten(serieus?). Dan maar een 3dubbel hek van 2 meter hoog, betaal jij 't?
Nee, de wolf hoort hier niet thuis, er is geen wild en of bos om fatsoenlijk te jagen voor die beesten en onze dieren zijn geen oplossing. Tot er een kind gepakt wordt, dan zullen mensen wel 2x na gaan denken, hoop ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:08

Onali schreef:
Mindim schreef:
Waarom worden die dieren niet beter beschermd weg gezet of in de nachten iig binnen. Zeker de kalveren. Ik snap dat niet.

De wolven in Ouwehands lopen achter een driedubbele omheining.
Hoe wil je dat als boer/ particulier gaan bekostigen?

Het gebied wordt normaliter onderhouden door schaapskudde met herder, schapen gaan dan in de nacht in de kooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:10

Juut schreef:
Mindim schreef:
Waarom worden die dieren niet beter beschermd weg gezet of in de nachten iig binnen. Zeker de kalveren. Ik snap dat niet.

Frisse lucht voor de dieren, en simpelweg niet méér stalling hebben/ mogen bouwen?

Ik ken hier geen boer die geen stalling heeft voor jongvee ...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:10

Merlen schreef:
Ondertussen zijn er nog 2 pony's gepakt in Helchteren.
Eén is volledig verscheurd de andere zwaargewond.

Ik zou de linkjes,van zowel Peer als Helchteren,hier kunnen plaatsen maar deze zijn niet geblurd.
Echt verschrikkelijk voor de eigenaars en pony's om waarschijnlijk nog levend aangevreten en verscheurd te worden.
en deze stonden wel achter een zogenaamde ggk wolfproof omheining. Kansloos! Er is een Russisch gezegde (tja daar hebben ze 50000 wolven) dat je pas weet of een hek goed is als je er een wolf in zet en 5 dgn geen eten geeft. Maw; er bestaat geen wolfproof omheining. Dat weten ze inmiddels in Duitsland ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:12

Loretta schreef:
Kinke schreef:

Blijkbaar zijn wolvenliefhebbers dol op hondengevechten.
Ik vind wolvenliefhebbers wel enge mensen die kicken op geweld en dierenleed.

Ach hou toch op, ik vind wolven prachtige dieren, vind ze enkel niet meer in het nederlands landschap passen. Dus dan kick ik op geweld en dierenleed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:13

Anastasia24 schreef:
Goh wat praten mensen makkelijk, ezel erbij(moet ook een vriendje, eten, aandacht), dan maar wat goede honden om te vechten(serieus?). Dan maar een 3dubbel hek van 2 meter hoog, betaal jij 't?
Nee, de wolf hoort hier niet thuis, er is geen wild en of bos om fatsoenlijk te jagen voor die beesten en onze dieren zijn geen oplossing. Tot er een kind gepakt wordt, dan zullen mensen wel 2x na gaan denken, hoop ik dan.

Maar splinternieuwe weitjes maken midden in het bos, midden in wolvengebied? Dat is toch de kat op het spek binden?
Afbeelding

Een stuk of 4 a 5 nieuwe gebieden als dit, midden in het bos.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:15

Onali schreef:
Elco schreef:

Moet je ook maar net het geld voor hebben om die er ook nog bij te nemen.
Laat staan speciale scheerders en bekappers en dierenartsen (en eigen kennis gaan ontwikkelen) voor het houden van andere/ extra dieren.

Oh ja, die dieren willen ook ruimte hebben.

Wat is je probleem nu eigenlijk precies.?
Die andere beesten hoeven niet geschoren te worden, en honden hoeven niet naar de hoefsmid en de ezels kunnen gewoon door de eigen smid gedaan worden,
En ja beesten houden kost nu eenmaal geld, je kan ook s'nachts de beesten binnen houden of verkopen dat is in jouw ogen misschien beter kosten ze ook geen geld.
En kennis vergaren is misschien ook niet zo verkeerd, daar is nog nooit iemand minder van geworden.

Maar je kan natuurlijk ook je wijsvingertje naar andere wijzen i.p.v een oplossing te zoeken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:16

Dit loopt echt zo gierend uit de klauwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:17

Elco schreef:
Die andere beesten hoeven niet geschoren te worden, en honden hoeven niet naar de hoefsmid en de ezels kunnen gewoon door de eigen smid gedaan worden,
En ja beesten houden kost nu eenmaal geld, je kan ook s'nachts de beesten binnen houden of verkopen dat is in jouw ogen misschien beter kosten ze ook geen geld.
En kennis vergaren is misschien ook niet zo verkeerd, daar is nog nooit iemand minder van geworden.

Maar je kan natuurlijk ook je wijsvingertje naar andere wijzen i.p.v een oplossing te zoeken

Hier hebben ze idd ook kuddeverdedigingshonden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:19

Elco schreef:
Onali schreef:

Moet je ook maar net het geld voor hebben om die er ook nog bij te nemen.
Laat staan speciale scheerders en bekappers en dierenartsen (en eigen kennis gaan ontwikkelen) voor het houden van andere/ extra dieren.

Oh ja, die dieren willen ook ruimte hebben.

JIJ had het over alpaca's, die moeten geschoren worden en bekapt worden.

Ik heb geld voor mn pony's, ik ga niet investeren in alpaca's, ezels of honden :n
Op de rest van je belachelijke post ga ik niet eens in.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:21

Elco schreef:

En in die landen worden jaarlijks meerdere honden op gruwelijke wijze vermoord door de wolven. Die honden worden er om geëerd en geprezen dat ze hun leven gegeven hebben voor de kudde. Ze mochten wel 2 a 3 jaar worden.... dure investeringen hoor afgezien van het extra leed en dat hondengevechten verboden is maar dit mag dan weer wel....

Vanuit de wolf bekeken...door de beschermstatus mogen ze niet afgemaakt worden. Stel he 3 bewakingshonden tegen 1 wolf. Wolf ontkomt maar flink verwond. Niemand die in kan grijpen he...moeten we echt hier naartoe?? Is dit het nieuwe normaal?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:24

22 augustus 2022 / Spanje KBH
Ik ben opgegroeid in een dorp, altijd omringd door wilde dieren en levend van de veestapel. Degenen die mij kennen, weten dat ik een dierenvriend ben en een passie heb voor beren en de natuur. Ik ben een verdediger van de jacht en het platteland, want het is dankzij hen dat wij alles hebben.
Sinds enkele jaren is dit onhoudbaar geworden. De everzwijnen komen naar de deuren van ons huis (na meer dan 2 jaar zonder jacht).
In twee maanden tijd hebben de wolven/beren 3 kalveren in het dorp aangevallen.
In december hebben wij besloten mastiffs aan te schaffen om op het vee te passen (in mijn dorp was tot nu toe nooit behoefte aan mastiffs).
We kregen Bruma en Neila die zich perfect aanpasten. Twee maanden geleden verscheen Bruma dood en opgegeten na verschillende aanvallen op vee. Neila was erg nerveus, ze at niet en wilde niet in de wei zijn. Na 1 maand brachten we Pancho zodat ze niet alleen zou zijn. En vandaag was het jouw beurt, Neila!
We willen geen geld, we willen leven zoals toen ik klein was. Zonder angst om te gaan wandelen, zonder angst om door honden te worden meegenomen, zonder angst om 's morgens naar het vee te gaan en kadavers of beten aan te treffen. Want daar gaan ze elke dag naar het vee kijken (ze laten ze niet achter in de bush).
En zij die zeggen dat wolven alleen eten wat ze doden of wilde zwijnen zouden het moeten bestuderen.... . Ze gaan voor het makkelijke en het makkelijke is dit, want er zijn wilde zwijnen om te geven en te nemen.
Alles moet bestaan, maar gereguleerd en nu wordt alles opgelegd zonder het te weten.
We willen geen 300 e. Het aanleren van honden is hard werken, ze worden niet geleerd geboren.
Tegen wie het aangaat, zeg ik alleen:
Beren, wolven, wilde zwijnen ....... Ze bestaan omdat de mensen in de dorpen en de jagers willen dat ze bestaan en ze helpen in stand te houden. Denk niet dat een ministerie of een regionale bediening het "wonder" kan doen.
En we willen geen hulp
Wij willen geen subsidies, wij willen niet van subsidies leven, wij willen gewoon dat mensen die ervoor gekozen hebben van het platteland en van de veestapel te leven, dat ook mogen doen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Origineel bericht
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3590201153

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:55

Zijn wolven bang voor ezels dan?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:56

Cinnepin schreef:

Nee, ezels worden ook aangevallen en opgegeten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:02

Cinnepin schreef:

Nee dat niet, maar ezels en muildieren schijnen vaker in de aanval over te gaan dan paarden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:04

ooh zo ok, ik snapte het al niet, waarom pakken ze wel een paard en geen ezel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:10

Elco schreef:

Ach, komt die "oplossing" voor de zoveelste keer langs.
Nee dat is niet mogelijk in een dichtbevolkt land als Nederland waar schapen kleinschalig gehouden worden.
En het past al helemáál niet bij het mangement van melkvee, laat staan paardenhouderij.
(En alpaca's/ezels werken sowieso niet tegen wolven)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:14

Elco schreef:

Is achterhaald nieuws.
Gaan echt niet helpen tegen een roedel hoor.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:34

dierenfan schreef:
Elco schreef:

En in die landen worden jaarlijks meerdere honden op gruwelijke wijze vermoord door de wolven. Die honden worden er om geëerd en geprezen dat ze hun leven gegeven hebben voor de kudde. Ze mochten wel 2 a 3 jaar worden.... dure investeringen hoor afgezien van het extra leed en dat hondengevechten verboden is maar dit mag dan weer wel....

Vanuit de wolf bekeken...door de beschermstatus mogen ze niet afgemaakt worden. Stel he 3 bewakingshonden tegen 1 wolf. Wolf ontkomt maar flink verwond. Niemand die in kan grijpen he...moeten we echt hier naartoe?? Is dit het nieuwe normaal?

In die landen hebben ze wat meer bos, wat meer wild....en nóg is het nodig beschermingsdieren in te zetten!
En alsof dat het toverwoordje is....om te huilen, het gemakzucht waarmee de wolf maar goedgepraat moet worden... ;(

-spoiler voor filmpje waarin een hond wordt gepakt door wolven-
Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=QWjyv5NXWcw
Laatst bijgewerkt door Muiz op 10-09-22 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Spoiler toegevoegd