Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:En nee, paarden als deze bieden dit aan omdat het heel dicht tegen hun natuur en werklust aan zit.
manubres schreef:Elisa2 ik vind hem daar inderdaad ook beter gereden. Maar wat hierboven ook staat. Het zal geweest zijn op de veiling om het paard zijn potentie te laten zien. Maar soms werkt dat inderdaad averechts. Zijn volle broer About You lijkt onder Robin van Lierop een heel ander paard. Toch vond ik About You die op wat meer spanning werd gereden niet slecht.
https://youtu.be/TqHJx8-CJjU filmpje veiling
https://kwpn.tv/watch/15224 filmpje Pavo cup
Spookje29 schreef:Jeetje met 4 jaar, en dan al zo gereden, die is dan al een tijd onder het zadel, achter de lood lijn gereden worden.. en als je dan de groeischijven voor een groot paard in acht neemt, is dat al kapot op zijn 8e jaar![]()
En als dat dan door gebrek aan kracht is, gaan we het natuurlijk niet op bouwen vanaf de grond, maar verkeerd rijden! Tot dat het wel kapot is, maar dan loopt ie uiteindelijk wel mooi, of dat goed voor het lichaam is maakt niet uit![]()
[ [url=m/kOH6v5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sunnda schreef:Spookje29 schreef:Jeetje met 4 jaar, en dan al zo gereden, die is dan al een tijd onder het zadel, achter de lood lijn gereden worden.. en als je dan de groeischijven voor een groot paard in acht neemt, is dat al kapot op zijn 8e jaar![]()
En als dat dan door gebrek aan kracht is, gaan we het natuurlijk niet op bouwen vanaf de grond, maar verkeerd rijden! Tot dat het wel kapot is, maar dan loopt ie uiteindelijk wel mooi, of dat goed voor het lichaam is maakt niet uit![]()
[ [url=m/kOH6v5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Typisch een reactie van iemand die denkt dat paarden inrijden enorm moeilijk is bij gebrek aan ervaring.
Als je als stalruiter niet anders doet en je voorbereidend werk goed op orde is, is het een eitje.
Helemaal zo'n getalenteerd paard als deze. Dat het allemaal net niet vloeiend is, paard nog wat wegkruipt omdat dit niet zijn dagelijkse rondje is zie je wel terug ja, maar dat komt vanzelf.
De laatste keer dat ik het checkte was wat jonger beginnen juist beter ivm spieropbouw en betere belastbaarheid.
En doen alsof alle topsportpaarden kapot gaan is natuurlijk onzin..vooral omdat het rijtje toppaarden wat blij rond de 30 jaar oud worden bij hun voormalig ruiters in NL best behoorlijk groot is.
Pech kun je altijd hebben, hoef je geen topruiter voor te zijn.
rien10 schreef:Ik doe geen enkele aanname over hoe dit dier getraind wordt of hoe hij in de toekomst gereden zal worden. Ik geef commentaar op wat ik zie. Ik zie een paard dat rete strak gereden wordt, en ik vind dat niet mooi. Ik zie geen harmonie.
En ook dit is een momentopname. Een die ik
Niet fijn vind om naar te kijken.
Rivendell schreef:@Sunnda heb je hier een wetenschappelijke bron van?
"De laatste keer dat ik het checkte was wat jonger beginnen juist beter ivm spieropbouw en betere belastbaarheid."
Hier staat namelijk iets heel anders
https://www.bloodhorse.com/horse-racing/articles/145191/young-horses-in-training-and-injury-risks
Rivendell schreef:pol013 schreef:En nee, paarden als deze bieden dit aan omdat het heel dicht tegen hun natuur en werklust aan zit.
Een paard biedt zelf aan om in een houding te lopen waarbij de luchtpijp dicht geknepen wordt, de nekwervels op de verkeerde plek belast worden en de rug weggedrukt wordt?
Zie je ze zo ook uit zichzelf lopen?
Paarden buigen voor druk. En de druk zit hier gewoon op de verkeerde plek.
Geen wonder dat de sport zo bekritisereerd wordt tegenwoordig
Tazzey schreef:Dit is weer een prachtig voorbeeld van de beste stuurlui die aan wal staan.
superpony schreef:Tazzey schreef:Dit is weer een prachtig voorbeeld van de beste stuurlui die aan wal staan.
Origineel.
Heb je wel gekeken en zie je het zelf echt niet? Dan een beter stuurlui worden misschien??
Allerlei smoesjes uit de kast trekken om dit beeld goed te praten...........We zitten op Bokt een paarden forum, waar we van paarden zouden houden.
Ik neem mijn portie azijn nog even tot mensen wel gaan leren en inzien dat het paard voorop zou moeten staan. Dan zou ik ook eens wat lekkers kunnen nemen
janderegelaa schreef:rien10 schreef:Ik doe geen enkele aanname over hoe dit dier getraind wordt of hoe hij in de toekomst gereden zal worden. Ik geef commentaar op wat ik zie. Ik zie een paard dat rete strak gereden wordt, en ik vind dat niet mooi. Ik zie geen harmonie.
En ook dit is een momentopname. Een die ik
Niet fijn vind om naar te kijken.
Dan moet je misschien toch naar een andere opticien want dit paard wordt echt niet strak gereden. Op heel veel momenten zie je ook gewoon een losse teugel.