Echt, waarom zou je dat doen? En die straf...
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ibbel schreef:Maar even in perspectief: is dit nu heel veel anders dan je paard met 'paardendeo' inspuiten tegen de vliegen? Als je dat rond de neus van je paard doet, zullen de neusgaten misschien ook wel expressief open gaan staan.
Mijn allereerste gedachte was nl: goh, had-ie niks anders bij de hand en werden hij en het paard gek van de vliegen? Want het is hier momenteel geen lolletje een paard aan het halster mee te nemen van de wei naar stal (of omgekeerd). Je hebt gegarandeerd 50 vliegen als gezelschap.
Boras schreef:Popstra schreef:Vroeger deden ze een vinger peper door de anus halen. Liepen ze ook mooi fris van.
Of gember, om door de keuring van een grote internationale springwedstrijd te komen als het paard net niet helemaal rad liep. Dat heb ik een oud-topruiter wel eens zien verkondigen in een interview. Hilarisch. Zo werd het gebracht.
Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat soort dieronvriendelijke praktijken niet meer voorkomen in paardenland.
absque_dubio schreef:Ik dacht dat dingen zoals baby olie allang niet meer gebruikt werden? Je hebt tegenwoordig toch ‘gewoon’ paardenmakeup met uv bescherming?
Resultaat is beter dan baby olie (de meerwaarde van baby doekjes behalve de neus schoonmaken zie ik niet?) en het blijft beter zitten en meer uv bescherming.
superpony schreef:absque_dubio schreef:Ik dacht dat dingen zoals baby olie allang niet meer gebruikt werden? Je hebt tegenwoordig toch ‘gewoon’ paardenmakeup met uv bescherming?
Resultaat is beter dan baby olie (de meerwaarde van baby doekjes behalve de neus schoonmaken zie ik niet?) en het blijft beter zitten en meer uv bescherming.
Maar ze gebruiken de deo niet om het neusje te laten glimmen he?!
Popstra schreef:Vroeger deden ze een vinger peper door de anus halen. Liepen ze ook mooi fris van.