Voorbrenger Deens Warmbloed stamboek spuit deodorant in neus merrie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Voorbrenger Deens Warmbloed stamboek spuit deodorant in neus merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:36

Ik kan geen enkel voordeel bedenken van deo IN de neus van een paard spuiten?

Echt, waarom zou je dat doen? En die straf... :?.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:34

Wat een idioot! Mag hopen dat hij voor z'n leven geschorst is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:09

Popstra schreef:
Ik spuit ook anti vlieg rond de neus. Niks geks aan.
Anders krioelt het van de vliegen er op. Dat is pas vervelend

Ik spuit dat op mijn eigen hand en smeer het dan rond de neus. Dan weet ik in ieder geval dat het niet de neus in gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:17

Ik spuit anti vlieg ook niet op het gezicht, maar eerst op een sponsje.
En wel boven de neus, maar er onder niet. Doet iemand dat wel, daar is toch niet echt plaats voor?
Plus dat het naar is die geur onder de neus.

Er in is dus helemaal niet van toepassing.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:34

Ibbel schreef:
Maar even in perspectief: is dit nu heel veel anders dan je paard met 'paardendeo' inspuiten tegen de vliegen? Als je dat rond de neus van je paard doet, zullen de neusgaten misschien ook wel expressief open gaan staan.

Mijn allereerste gedachte was nl: goh, had-ie niks anders bij de hand en werden hij en het paard gek van de vliegen? Want het is hier momenteel geen lolletje een paard aan het halster mee te nemen van de wei naar stal (of omgekeerd). Je hebt gegarandeerd 50 vliegen als gezelschap.

Ik weet niet hoe jij je paard in spuit maar ik spuit dergelijke dingen niet ín de neusgaten. Spuit maar eens deo ín je eigen neus. Kijken of je het dan nog in perspectief kan bezien.

Ik weet dat ze bij hengsten idd wel eens geurmiddel rond de neusgaten smeren ivm merrie's maar waarom je een merrie deo in haar neus zou spuiten is me onduidelijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:47

Ik heb nu alleen maar meer vragen. Ken veel trucjes, maar is dit gezien of deed de merrie erg vreemd waarop er onderzoek is gedaan?

Als ik bij mn merrie iets in haar neus zou spuiten, denk ik dat ze enorm gaat schudden en niet mooier gaat showen.

Iets tegen vliegen spuit ik nooit op of rond het hoofd. Of ik smeer of eerst op ene doekje en dan op het hoofd.
En omdat alles snel vervaagd, willen we wel uierzalf gebruiken, maar minimaal.

Bij ons op stal zette ze paarden een week in een donkere stal en dan vonden ze die ook mooi showen.........tja.

Mensen verzinnen de gekste dingen, maar we hebben allemaal mede schuld als we dat uitbundige mooi vinden, prestaties continu moeten verhogen etc.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:46

Popstra schreef:
Vroeger deden ze een vinger peper door de anus halen. Liepen ze ook mooi fris van.

Ja, of gember.
Die deo truc is blijkbaar het nieuwe 'gemberen' zoals dat heette. -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:51

Boras schreef:
Popstra schreef:
Vroeger deden ze een vinger peper door de anus halen. Liepen ze ook mooi fris van.

Of gember, om door de keuring van een grote internationale springwedstrijd te komen als het paard net niet helemaal rad liep. Dat heb ik een oud-topruiter wel eens zien verkondigen in een interview. Hilarisch. Zo werd het gebracht.

Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat soort dieronvriendelijke praktijken niet meer voorkomen in paardenland.

Ik zie dat gember ook al genoemd is, dat gebruikte men ook op keuringen van onder andere tuigpaarden. Was blij dat dat niet meer gedaan werd, hebben ze nu deospray voor die ongein.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:57

Ik dacht dat dingen zoals baby olie allang niet meer gebruikt werden? Je hebt tegenwoordig toch ‘gewoon’ paardenmakeup met uv bescherming?
Resultaat is beter dan baby olie (de meerwaarde van baby doekjes behalve de neus schoonmaken zie ik niet?) en het blijft beter zitten en meer uv bescherming.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:22

absque_dubio schreef:
Ik dacht dat dingen zoals baby olie allang niet meer gebruikt werden? Je hebt tegenwoordig toch ‘gewoon’ paardenmakeup met uv bescherming?
Resultaat is beter dan baby olie (de meerwaarde van baby doekjes behalve de neus schoonmaken zie ik niet?) en het blijft beter zitten en meer uv bescherming.

Maar ze gebruiken de deo niet om het neusje te laten glimmen he?!

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:57

Sukkel....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:01

superpony schreef:
absque_dubio schreef:

Maar ze gebruiken de deo niet om het neusje te laten glimmen he?!

Ik reageer op andere reacties in het topic.

Waar de deo vandaan komt snap ik al helemaal niet. :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:48

Popstra schreef:

Niet alleen vroeger hoor... Nu nogsteeds bij de KWPN tuigpaarden. Ook de dekhengsten en veulens

Babyolie wordt overigens gewoon nog gebruikt voor extra glim. Dat paarden make-up is vooral iets in de arabieren wereld

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:54

Die deo snap ik echt totaal niet... Grote neusgaten, ja vast. Maar dat doet toch ook wat op de luchtwegen? Komt een paard met te snelle ademhaling (benauwd) dan toch door de keuring??? }:0