Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Brainless schreef:Zou jij een petitie ondertekenen tegen stierenvechten, ondanks dat je hier woont en het mss nooit in het echt hebt gezien?
Niet onze zaak toch, dus waarom moeten wij ons als buitenstaanders tegenaan petitioneren?
Elisa2 schreef:Poosje81 schreef:Zelf jaren geleden op Mallorca gewerkt en daar liepen ze ook in El Arenal, ook een in elkaar stortend paard meegemaakt.
Opvallend was dat in voor en naseizoen er scharminkels liepen en in hoogseizoen prachtige dieren.
Blij dat dit wordt afgeschaft!
Dit snap ik niet...waarom in het hoogseizoen dan wel prachtige dieren?
Verder ben ik het wel eens met de nuances van IHN en Pol, maar er is sowieso nog veel winst te halen in die landen op het gebied van paarden en dierenwelzijn. Ik weet niet of er op te handhaven is om steeds die paarden te moeten controleren en als dat zo hard nodig is dan kan het misschien inderdaad maar beter afgeschaft worden.
_Mir schreef:Omdat jij het 'niet onze zaak' vindt, dan keur je dierenleed maar goed?
Vreemd..
oomens schreef:Caboby schreef:Wauw. Maak je dan maar (bijna) nergens meer druk over, niet jouw zaak toch.
Klopt. Ik begrijp echt niet waarom wij ons vanuit onze comfortabele positie aan de zijlijn moeten bemoeien met ezeltjes, stieren, paarden, honden of mensen ver weg, in situaties waarvan we de details en achtergronden niet of nauwelijks kennen, en waarbij we heel duidelijk geen stakeholders zijn.
Wat maakt dat wij onze ongeïnformeerde mening daarover zo belangrijk achten dat we hem willen doorzetten in plaatselijk beleid daar?
Ibbel schreef:Er staat me vaag iets van bij - uit de tijd dat ik er zelf als kind een keer was en die koetsjes natuurlijk geweldig vond - dat tijdens de siesta niet wordt/werd gereden. Althans, toen dus niet als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Geen idee trouwens of Palma nog steeds volkomen leeg is tijdens de siesta, of dat dat fenomeen dankzij airco gewoon is opgeheven.
Maakt verder niet uit, het is goed dat de koetsjes verdwijnen. Laten ze maar riksja's nemen - en dan wel door een mens getrokken en niet elektrisch
oomens schreef:_Mir schreef:Omdat jij het 'niet onze zaak' vindt, dan keur je dierenleed maar goed?
Vreemd..
Ik keur niets goed, ik keur niets af, ik keur er überhaupt niets aan. Het is namelijk niet mijn zaak.
Ik vind er wel wat van, maar daar hebben ze daarginds dan weer niets mee te maken.
Ik hoef ze mijn mening over wat zij doen namelijk niet te vertellen, en zij hoeven zich er vervolgens dus ook niets van aan te trekken. Dat is een beetje het idee van 'niet mijn zaak', dat ik mij er dan dus ook niet tegenaan bemoei
Elisa2 schreef:Poosje, dus als ze dan in de middag op stal stonden..koel met water en hooi dan zou het eigenlijk wel goed moeten zijn? Ik snap best wel dat ze de misschien wat oudere paarden dan inzetten in het voor en naseizoen..mits deze het werk natuurlijk nog goed genoeg aan kunnen. Op die manier kijken ze op hun manier misschien toch naar paardenwelzijn.
Het is misschien ook inderdaad van deze tijd dat de temperaturen steeds hoger en extremer worden en het dierenwelzijn gelukkig steeds belangrijker wordt wat een teken van welvaart is.
Cinnepin schreef:dieren worden vaak vast geketend als ze niet aan het werk zijn. Ik ken een pony uit het buitenland ( weet niet welk land ) heeft ook voor de kar gelopen, je ziet de littekens op de voor benen. Verder zit het dier ook onder de littekens. Dat vast ketenen gebeurd naar mijn weten ook in Spanje