KNHS steekt stokje voor wedstrijd driejarigen in Tolbert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: KNHS steekt stokje voor wedstrijd driejarigen in Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:17

Heel goed dat dit is afgeschaft, nergens voor nodig en er zijn al genoeg evenementen voor jonge paarden waarvan je je ook kunt afvragen of dit zo gewenst is.. Maar goed, mevrouw L van L&R horse event neemt het sowieso niet zo nauw met dierenwelzijn en sportiviteit :')

koend

Re: KNHS steekt stokje voor wedstrijd driejarigen in Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:23

Ik vind het een mooi begin.

Ik heb het even nagekeken hoe het zit in lrv België.

De jongepaardenwedstrijden starten pas op 4 jaar ( januari), dus sommigen zijn eigenlijk 3,5 jaar.
Dat vind ik rijkelijk vroeg.

Erger is wat ik in het algemene lrv reglement las: "Voor dressuurwedstrijden is de minimumleeftijd van het paard / de pony 3 jaar of ouder. De verjaring gaat
in vanaf 1 oktober (begin winterseizoen), dat voorafgaat aan het bereiken van de leeftijd."
Dus als ik het goed begrijp kan je met eentje van 26 maanden op dressuurwedstrijd verschijnen. Dit vind ik te gek. Ik ben enthous8ast lrv'er maar nu ben ik teleurgesteld in mijn organisatie.
Ik ken ook niemand die dit doet. Standaard is om ze als 4jarige te starten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:35

Leo schreef:
Precies. :j Dat de KNHS nu een statement maakt niet (meer) achter dit soort wedstrijden te staan is een goede stap richting anders denken. Die omslag kost tijd, maar het stemt wel hoopvol. :)

Nou, dit.
Ik ben positief verrast door de knhs. Hou dit vast zou ik zeggen :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:41

Een zeer goede ontwikkeling.

Voor iedereen gelijk, want er zeggen er ook dat ze niet veel van hun dier vragen. Maar niet iedereen gaat er helaas fijn mee om. Dus voor iedereen gelijk! Een driejarige is een driejarige geen uitzonderingen dus.

Want er zal hier en daar heus wel ingereden worden als 2 1/2 jarige om ze klaar te maken voor de driejarigen rubrieken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:42

Prima statement en ik zou het persoonlijk fijn vinden als officieel starten pas wordt toegestaan vanaf vier jaar. (En dan niet het jaar, maar de datum)
Uitzondering voor de keuringsklasses.

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:56

dat is een stap in de goede richting :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:03

Sunnda schreef:
Prima statement en ik zou het persoonlijk fijn vinden als officieel starten pas wordt toegestaan vanaf vier jaar. (En dan niet het jaar, maar de datum)
Uitzondering voor de keuringsklasses.

Een en zelfs al zouden ze doen vanaf het jaar dat ze 4 worden dan is dat al een mooie stap vooruit +:)+ .