Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pipo schreef:Ik was pas 3 dagen in Zeeland met 2 van mijn honden. Smorgens vroeg heerlijk uitwaaien. Komen er 4 paarden aan dus ik mijn jongste hond geroepen en aangelijnd. Hij ken geen paarden. En de boel kwam wel aangegalopeerd. Helaas had deze man ook 2 honden mee, los. En de reu heeft alsnog de tijd gekregen om mijn aangelijnde hond aan te vallen.
Mijn herder is al geen macho, en dook in n elkaar. Maar die eigenaar mag van mij ook van z’n knol afkomen als zijn hond niet luistert. Jammer dat de riem niet langer was, en m’n been niet. Want heb daar geen woorden voor. Ook niet gestopt om te vragen of het oké was, niks.
Als je niet weet hoe een dier reageert, neem je geen risico’s. Niet met paarden, honden, mestkevers, met niets! Ik begrijp dat dieren dingen doen die ze normaal gesproken nooit doen… maar neem als het wel gebeurd altijd je verantwoordelijkheid. Ook als het niet leuk is.
StillAngel schreef:Onpopulaire mening maar ik ben van mening dat mensen écht hun hond eens beter mogen (moeten!!!) Opvoeden
Monique1963 schreef:Gesteld dat die ruiter levensgevaarlijk gewond was geweest, dan had het veel erger kunnen aflopen, door van die irritante mensen die hun fietsen overal maar neerpl... waar het niet mag.