Popstra schreef:Ken vooralsnog geen wedstrijden of shows die een besmettingshaard zijn geweest. Komt bij de sport zich het meest buiten af speelt.
Tolbert en Exloo.. daar hebben veel ruiters en grooms Corona opgelopen dit jaar.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Beetje overbodig hier een zoveelste discussie te gaan voeren over wat voor maatregelen wel of niet verstandig/acceptabel zijn.
Het gaat hier om de beweerde uitzonderingspositie van de paardensport, en de bewering dat sport als "essentieel" gedefinieerd zou moeten worden.
Lithya schreef:Popstra schreef:Ken vooralsnog geen wedstrijden of shows die een besmettingshaard zijn geweest. Komt bij de sport zich het meest buiten af speelt.
Tolbert en Exloo.. daar hebben veel ruiters en grooms Corona opgelopen dit jaar.
germie schreef:Een snotje, dat is alles.
Dat je met corona gewoon kunt winkelen is duidelijk, want dan kom je nooit 15 minuten binnen 1.5m. Dat kom je ook niet op een concours. Dus waar haal je dan een besmetting vandaan?
Ik was hele dagen bij een besmet persoon in huis overdag en uiteindelijk kreeg ik keelpijn. Dat was alles. Dus ik ben geen dag binnen gebleven en heb het niemand gemeld verder, gewoon mijn ding gedaan zoals winkelen e.d.
Sizzle schreef:De huidige symptomen zijn voornamelijk loopneus, keelpijn of vermoeidheid, las ik net.
Koorts en hoesten zijn definitief van de typische symptoom lijst verdwenen.

germie schreef:Eigen verantwoordelijkheid, juist. Daarom ging ik in maart normaal verder na een positieve zelftest. Echt testen nooit gedaan en ik kon gewoon sporten, uit eten, en winkelen. Nooit een mondkapje in een winkel gedragen.
Het is voorbij, een snotje, of beetje keelpijn. Meer is het niet en zo moet je het benaderen. De wob documenten geven aan dat niet 1 maatregel ooit geholpen heeft.
Daarmee kan alles normaal door en vraag je opa of oma of je met een snotje welkom bent. Dus stop eens met angst zaaien.
Azmay schreef:germie schreef:Eigen verantwoordelijkheid, juist. Daarom ging ik in maart normaal verder na een positieve zelftest. Echt testen nooit gedaan en ik kon gewoon sporten, uit eten, en winkelen. Nooit een mondkapje in een winkel gedragen.
Het is voorbij, een snotje, of beetje keelpijn. Meer is het niet en zo moet je het benaderen. De wob documenten geven aan dat niet 1 maatregel ooit geholpen heeft.
Daarmee kan alles normaal door en vraag je opa of oma of je met een snotje welkom bent. Dus stop eens met angst zaaien.
Mooi is dat, ik kreeg wel flink klachten en zat 2 maanden zonder inkomen en kan nog steeds niet normaal een hele dag wakker blijven.
Fijn dat jij weinig last hebt maar maak de beslissing niet dat een ander maar gewoon ziek moet worden. Asociaal gewoon
Zertab schreef:Kort door de bocht hoor OleJon... ken genoeg mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar wel mooi long covid hebben opgelopen. Wel of niet gevaccineerd zegt niet zoveel. Zelf volledig hersteld van covid, ben er niet bang voor en ben voorstander van alles gewoon openlaten. Maar vind wel dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om bij klachten te testen, en thuis te blijven.
Zertab schreef:Kort door de bocht hoor OleJon... ken genoeg mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar wel mooi long covid hebben opgelopen. Wel of niet gevaccineerd zegt niet zoveel. Zelf volledig hersteld van covid, ben er niet bang voor en ben voorstander van alles gewoon openlaten. Maar vind wel dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om bij klachten te testen, en thuis te blijven.
OleJon schreef:Daarvoor ben je toch gevaccineerd?
Om je zelf te beschermen, en anders kun je een mondkap opdoen.
Als je bang bent om ziek te worden.
Popstra schreef:Ken vooralsnog geen wedstrijden of shows die een besmettingshaard zijn geweest. Komt bij de sport zich het meest buiten af speelt.
ik ben besmet geraakt bij een wedstrijd op de manege op de eerste dag dat dat weer mocht en er weer publiek aanwezig mocht zijn. OleJon schreef:Bij de meeste patiënten zijn de symptomen net als griep.