[Blog]Troubles in paradise: Ik ben moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: [Blog]Troubles in paradise: Ik ben moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:10

Herkenbaar. Ik ben zelf chronisch ziek (hEDS) en de frustratie is herkenbaar. De brainfog. De niet weten waar te beginnen (inertia). Dat je soms even een kickstart nodig hebt van iemand om zelf te kunnen afdraaien. Dhet verdriet dat volgt als je moet kiezen tussen 2 taken die je eigenlijk allebij wilt doen maar niet kan. Weet dat je niet alleen bent.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:39

Als jij je maar eventjes "minder nutteloos" voelt als je leest dat je blogs gewaardeerd worden dan bij deze ...

Het feit dat jouw paarden/dieren je zo opzoeken zou je toch ook een beetje zelfvertrouwen mogen geven ?
Want dat je dieren zo op jou reageren zegt ook iets positiefs over jou.
En jou dieren kunnen het weten, ik niet :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:46

Moe van het rouwproces van het verlangen naar hoe je was en de strijd met hoe je nu bent.

Je bent een kanjer. Ik volg je al een poosje en ik ken weinig mensen die ondanks een steeds weer aflatend lijf nog zoveel doen, ook al voelt het niet altijd zo en kan je soms slecht de startknop vinden. Gelukkig is daar dan je echtgenoot die even op de startknop drukt zonder dat hij je alles uit handen neemt.

Ook met je dieren doe je altijd je best om ze een zo prettig mogelijk leven te geven. Sam en Rêve zouden volgens mij zó aangeven dat ze graag willen blijven waar ze zijn en datzelfde geldt voor Joy op den duur (nu beseft ie het misschien nog niet helemaal).

Ik heb ooit een boek van Don Miguel Ruiz gelezen, "the four agreements". Een van die overeenkomsten (met jezelf) is "always do your best". Je "best" verandert van moment op moment en is afhankelijk van de omstandigheden; soms voelt het als 100%, soms als 50% en alles daartussen en daaronder is mogelijk. Dat is helemaal prima en voorzover ik dat zo online van jou kan inschatten, is dat wat je doet: always your best!

Wat het een beetje afgunstig zijn op anderen betreft, je weet soms niet wat zij meemaken c.q. meedragen. Ik had laatst een gesprek met 4 anderen waarvan er 3 leuke vrouwen zijn om te zien. Die mankeren alle 3 wat fysieks, wat ze niet is aan te zien. Toen dacht ik: "toch maar niet". (Nr. 4 was mijn echtgenoot, daaraan kan je zien wat hij mankeert, die heeft namelijk poliopootjes. Hij is wat ouder dan ik en ik ben ook geen 20 meer.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 01:08

VillaNeusjes schreef:
Herkenbaar. Ik ben zelf chronisch ziek (hEDS) en de frustratie is herkenbaar. De brainfog. De niet weten waar te beginnen (inertia). Dat je soms even een kickstart nodig hebt van iemand om zelf te kunnen afdraaien. Dhet verdriet dat volgt als je moet kiezen tussen 2 taken die je eigenlijk allebij wilt doen maar niet kan. Weet dat je niet alleen bent.

Thx… :+: ook: weten dat ik iets kan maar dan mijn ritme niet vinden. Een luxe probleem maar bv met wedstrijd: Sam is echt zo inmens vooruit gegaan maar op wedstrijd maak ik domme fouten. Extra frustrerend omdat toen hij minder goed liep maar ik meer in het ritme zat we mooie scores reden en nu krijg ik het er gewoon níet uit. Thuis en in de les. Maar dan kom ik op wedstrijd. Ben ik niet eens nerveus maar mijn hersenen kunnen de prikkels niet verwerken en ik krijg moeite met Sam te begeleiden.

jetm schreef:
Als jij je maar eventjes "minder nutteloos" voelt als je leest dat je blogs gewaardeerd worden dan bij deze ...

Het feit dat jouw paarden/dieren je zo opzoeken zou je toch ook een beetje zelfvertrouwen mogen geven ?
Want dat je dieren zo op jou reageren zegt ook iets positiefs over jou.
En jou dieren kunnen het weten, ik niet :D

:+: thx. Het is fijn om te lezen dat ze gewaardeerd worden. :j

Gisteren heb ik mijn merrie na twee weken weer gereden. Mijn merrie is een beetje een apart geval. :+ En als ik dan op stap en ze gewoon loopt alsof ze de dag er voor nog getraind is… ja, dat helpt, :+:

Maflinger_S schreef:
Moe van het rouwproces van het verlangen naar hoe je was en de strijd met hoe je nu bent.

Je bent een kanjer. Ik volg je al een poosje en ik ken weinig mensen die ondanks een steeds weer aflatend lijf nog zoveel doen, ook al voelt het niet altijd zo en kan je soms slecht de startknop vinden. Gelukkig is daar dan je echtgenoot die even op de startknop drukt zonder dat hij je alles uit handen neemt.

Ook met je dieren doe je altijd je best om ze een zo prettig mogelijk leven te geven. Sam en Rêve zouden volgens mij zó aangeven dat ze graag willen blijven waar ze zijn en datzelfde geldt voor Joy op den duur (nu beseft ie het misschien nog niet helemaal).

Ik heb ooit een boek van Don Miguel Ruiz gelezen, "the four agreements". Een van die overeenkomsten (met jezelf) is "always do your best". Je "best" verandert van moment op moment en is afhankelijk van de omstandigheden; soms voelt het als 100%, soms als 50% en alles daartussen en daaronder is mogelijk. Dat is helemaal prima en voorzover ik dat zo online van jou kan inschatten, is dat wat je doet: always your best!

Wat het een beetje afgunstig zijn op anderen betreft, je weet soms niet wat zij meemaken c.q. meedragen. Ik had laatst een gesprek met 4 anderen waarvan er 3 leuke vrouwen zijn om te zien. Die mankeren alle 3 wat fysieks, wat ze niet is aan te zien. Toen dacht ik: "toch maar niet". (Nr. 4 was mijn echtgenoot, daaraan kan je zien wat hij mankeert, die heeft namelijk poliopootjes. Hij is wat ouder dan ik en ik ben ook geen 20 meer.)

Ik ben op zich niet afgunstig op anderen, niet meer dan gemiddeld iig. (Denken we niet allemaal wel eens ‘had/kon ik dat maar?’)

Ben me ook erg bewust dat wat mensen tonen niet altijd de waarheid is. Op het eind van de dag zien mensen bij mij een jonge meid met paarden aan huis die wedstrijd rijdt. Hoe ik zo ver gekomen ben (en mijn man even zeer) en van hoe ver (ja dat ie een verschil) dat beseffen maar heel weinig mensen. Er zijn al zoveel situatief geweest (zoals met Joy zijn opfok issue toen.) waar mensen zeiden ‘ja maar jij kan zo reageren want…’
Maar wij hebben deze situatie echt niet in de schoot geworpen gekregen… Heel veel prioriteiten gesteld en nog steeds… Dus ik word zelf ook nog regelmatig geconfronteerd met die afgunst. Zelfs naar Sam en Rêve… ‘jamaar jouw paarden zijn braaf.’ :+
Ja ze zijn er echt niet zo uit gekomen, _O-

Sam werd ooit ‘een automatiekske’ genoemd. (Doet het vanzelf.) en mijn vriendin die hem van het begin mee gekregen heeft stond langs me. We zijn normaal allebei niet op ons mondje gevallen maar dat idee was zo absurd voor ons dat we alleen konden staren… _O-

Enerzijds was het een compliment maar anderzijds was het precies wat jij omschrijft: enkel de oppervlakte zien.

Recenter zei de vrouw waar Joy staat waar ik mocht gaan trainen dat ‘alle knopjes er op stonden.’
Het was mijn man die meteen zei ‘dat heeft bloed zweet en tranen gekost. En soms nog. Hij ziet simpel uit maar tis een ezel.’ _O-
Zij bedoelde het oprecht als compliment trouwens. Die van het eerdere verhaal reageerde vanuit frustratie.

Ik leg mijn lat gewoon soms te hoog voor mezelf denk ik… de komende wedstrijd hebben we beslist dat ik laks moet rijden. _O- laat dat paard gewoon lopen en niet te perfect willen rijden. Ik dénk dat we dan terug gaan samen komen want thuis laat ik hem inderdaad meer met rust… Ik wil te veel doen. Voorkomen wat nog niet gebeurt is en ik breng hem in de war.

Dus deze dressuurprikker haar opdracht voor zondag is: laks zijn. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:12

Oh ayasha, dat doe ik ook :') alles willen regelen en idd voorkomen voordat er wat gebeurt. Maar ik heb dat thuis meer en op wedstrijd juist minder.
Hoewel, dat zeg ik nu, maar dat ligt ook wel weer aan hoe mijn lijf en hoofd er aan toe zijn.

Maar ook dat een wedstrijd eigenlijk te veel prikkels zijn. Ik kan echt overkomen als een arrogante en verwaande dressuurprikker. Want ik probeer me af te sluiten van alle prikkels, dus voordat ik gereden heb ga ik niet socializen en echt alleen met eigen paard bezig. Tijdens losrijden ook en ik wens anderen wel succes, maar ik moet keihard werken om me af te sluiten dus zie er echt uit alsof ik je vermoord als je tegen me praat oid := en na de proeven neemt groom paard over en zadelt af en verzorgd na en ik ga in een hoekje zitten. Het is eigenlijk te zwaar maar ik vind het zo leuk dat ik die dagen plat moeten liggen daarna voor lief neem. Het is wel eens jammer dat ik niet meer de wedstrijden kan beleven zoals vroeger, qua gezelligheid en hele dagen rond hangen of zelfs meerdere paarden starten...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:18

Dat heeft ook alles met het (gebrek aan) ritme te maken. Als je thuis 1 of 2 keer per week rijdt, heb je in een maand de kans om veel scenario's te proberen. Dit was pas de 4e keer sinds een paar jaar dat je weer startte. Dat is weinig om wat scenario's te kunnen verzinnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 21:05

MyWishMax schreef:
Oh ayasha, dat doe ik ook :') alles willen regelen en idd voorkomen voordat er wat gebeurt. Maar ik heb dat thuis meer en op wedstrijd juist minder.
Hoewel, dat zeg ik nu, maar dat ligt ook wel weer aan hoe mijn lijf en hoofd er aan toe zijn.

Maar ook dat een wedstrijd eigenlijk te veel prikkels zijn. Ik kan echt overkomen als een arrogante en verwaande dressuurprikker. Want ik probeer me af te sluiten van alle prikkels, dus voordat ik gereden heb ga ik niet socializen en echt alleen met eigen paard bezig. Tijdens losrijden ook en ik wens anderen wel succes, maar ik moet keihard werken om me af te sluiten dus zie er echt uit alsof ik je vermoord als je tegen me praat oid := en na de proeven neemt groom paard over en zadelt af en verzorgd na en ik ga in een hoekje zitten. Het is eigenlijk te zwaar maar ik vind het zo leuk dat ik die dagen plat moeten liggen daarna voor lief neem. Het is wel eens jammer dat ik niet meer de wedstrijden kan beleven zoals vroeger, qua gezelligheid en hele dagen rond hangen of zelfs meerdere paarden starten...

Thuis ben ik een heel "chille" ruiter al zeg ik het zelf. :+ Ik ben "aan de luie kant". Geef niet graag te veel hulpen en wil dat mijn paarden zelf lopen. Je kan je dus voorstellen hoe verwarrend het voor Sam is als ik ineens van alles ga regelen. :+

Ik heb idd ook wel last van de hoeveelheid prikkels. Ik heb nu vier wedstrijden gereden. één daarvan was eigenlijk vrij prikkelarm (twee ringen, in het bos grote losrijpiste dus in verhouding weinig drukte) en daar hebben we ook mooi gescoord. Dat moet ik dus ook echt terug leren om weer los te laten. De komende wedstrijd gaat niet echt prikkelarm zijn vrees ik tenzij er heel veel veranderd is daar. :x

Ik ben trouwens ook "out" na een wedstrijd hoor. Mijn man laad de camion uit en ik crash zodra ik thuis ben. :=

Rocamor schreef:
Dat heeft ook alles met het (gebrek aan) ritme te maken. Als je thuis 1 of 2 keer per week rijdt, heb je in een maand de kans om veel scenario's te proberen. Dit was pas de 4e keer sinds een paar jaar dat je weer startte. Dat is weinig om wat scenario's te kunnen verzinnen.

Deze week zal hij twee keer gereden zijn voor we op wedstrijd gaan. :o Van het harde werken gaat Sammie niet slijten. _O- En tóch heeft dat dier conditie he... Waar de andere paarden zwaar ademend en puffend buiten komen is Sam niet eens buiten adem na de proef. Die is klaar voor nog een paar rondes. :+:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:11

Dus de opdracht voor zondag a.s. is lekker lui met Sam in jullie eigen bubbel blijven. Eigenlijk rijden alsof je thuis in de bak aan het trainen bent.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:51

Jeetje klinkt best heftig als ik het zo lees, maar ook wel herkenbaar.

Ben zelf chronisch vermoeid door van alles en nog wat, en heb echt dagen dat borstelen al een uitputtingsslag is. Heb over de afwas wel eens een week gedaan en het waren 6 borden en wat pannen :o . Sommige taken lijken wel alsof ik Mount Everest moet beklimmen op slippers. Maar mijn executive dysfuntion maakt de meest makkelijke dingen praktisch onmogelijk. Voel me soms zo dom dat ik niet gewoon kan leven en werken.

Ik kan me goed voorstellen dat je na een wedstrijd total loss bent, wel fijn dat je zo'n begripvolle man hebt. Ontzettend veel succes met je wedstrijd zondag, gewoon rijden als thuis, mensen oordelen toch wel of het nou goed gaat of niet :') . Zolang je zelf maar voldaan uit de ring komt is je doel behaald.