Paard overleden na struikeling op strand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anastasia24

Re: Paard overleden na struikeling op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:40

Jammer dat verhalen zo verdraait kunnen worden, dat naast je paard verloren te hebben. Triest..
Veel sterkte voor de eigenaar, of ze nou een avondstapritje maakte of lekker ging wandelen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 03:25

Schrik van sommige reacties.
Je zal dit maar meemaken.

Als de eigenaresse mee leest heel veel sterkte.
Samen even lekker relaxen en afkoelen en dan gebeurd er dit.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:40

Veel sterkte voor de eigenaresse.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:59

Wat een afschuwelijke manier om je paard te verliezen :oo veel sterkte aan de eigenaar gewenst!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:11

Lijkt me ook een afschuwelijke manier om je paard te verliezen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:21

Het is verschrikkelijk om zo je paard te verliezen, wens de eigenaar veel sterkte

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:44

Heel veel sterkte voor de eigenaresse ! Y;(

Afschuwelijk zoiets mee te maken. Jullie beseffen toch wel dat de eigenaresse machteloos heeft moeten staan toekijken terwijl haar paard stierf??

Ter info: een paard blijft ademen onder water. Wanneer het dier struikelt, kopje onder gaat en niet meteen recht kan, heeft het automatisch te veel water in de longen met alle gevolgen vandien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:56

Wat een heerlijk verkoelend ritje had moeten worden, eindigde in een drama. Verschrikkelijk. Wens iedereen die erbij was en degene die dit paard kende, heel veel sterkte. Hoop ook dat de ruiter het een plekje kan geven en zichzelf toestaat te beseffen, dat haar geen schuld treft. Zij had dit niet kunnen verhinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:59

heidy_wilco schreef:
Blue_Eyes schreef:
Deze mevrouw schrijft zelf dat ze met het paard aan de hand door het bos naar het strand is gelopen om daar te zwemmen, dat ze dat eerder hadden gedaan, en dat het paard die dag is gestruikeld in het water en in de problemen gekomen doordat het te veel water binnenkreeg. Het heeft dus verder niets met oververhitting te maken. Het was een ongeluk.

Dankjewel voor dit bericht, ik hoop dat er nu rust hier in de reacties komt.

Een beetje ruzie maken om wanneer het het heetst is en welke temperaturen je het maximum vind onder zo'n bericht... 8)7

Echt walgelijk idd.. :n

Wat een vreselijk ongeluk dit, het idee dat de eigenaresse compleet machteloos toe heeft moeten kijken, verschrikkelijk.. ;( Y;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:04

Nou wat nare reacties. Ik heb zelf mijn paard dood zien gaan aan koliek. (wachtend op de dierenarts) Je wil niet weten hoe erg dat door je ziel snijdt. Machteloos sta je toe te kijken hoe een dier vecht voor zijn leven. Dat wens je niemand toe.

Ik wens de eigenaar heel veel sterkte.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:14

Arm dier en arme baas(jes)! Y;( :(:)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:31

Wat een ontzettend triest ongeluk. Wat moet je je machteloos voelen als je zoiets ziet gebeuren bij je paard. Die reacties hier zijn vrij grof. De hele discussie over wel of niet iets met je paard doen/temperatuur zijn echt niet relevant…

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:06

Granoek schreef:
Ik heb geen artikels gezien behalve dit, slechts info van een vriendin gekregen. Heb ook nergens gezegd dat dat is hoe het gegaan is en er zelfs bij gezet dat het ‘van horen zeggen’ is.

Blijf er wel bij dat het maandag op dat uur in mijn ogen nog te warm was om strandritten te doen

Ach ja, dat vindt jij. Maar volgens mij was het te doen. Dit was helaas vette pech.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:11

Eretria schreef:
Ik vind het kolder dat iemand het uberhaupt in zn hoofd haalt met die temperaturen op een paard te gaan zitten. Doe normaal. Ga maar zelf hardlopen ofzo.

Daar buiten om, vreselijk als dit gebeurd en je zo je dier verliest.

Ik vind het kolder dat iemand het uberhaupt in zn hoofd haalt om deze opmerking even in dit topic te gooien.
Misschien heb je gelijk, misschien ook niet, maar daar gaat dit topic niet over. Het is een triest bericht en dan is het wel zo beschaafd om off topic meningen te vermijden.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:12

internet helden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:48

Heel veel sterkte voor de eigenaar, wat ongelooflijk naar ongeluk. Wij hebben jaren onze vakanties met Hercule doorgebracht aan zee. En zwemmen met kind op hem hoorde er bij. Hij vond het zalig en hoe vaker hoe liever. Hij kon echt goed zwemmen, en mijn dochter zwom dan mee.
Zo sneu dat het dit keer zo mis is gelopen. Lieve eigenares, als je een bokker bent en dit lees, wil ik je vooral op het hart drukken:" voel je niet schuldig"! Ik heb nooi 1 sec bedacht dat wat wij deden zo gevaarlijk af had kunnen lopen. Heel veel sterkte, ik vind het afschuwelijk voor je.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:33

Wat een verdrietig bericht.
Dit had echter iedereen kunnen overkomen.
Wij mensen verongelijken ook. Dit had de eigenaresse niet kunnen voorkomen en ik hoop dat ze dat zelf ook inziet.

Heel veel sterkte met dit verlies :knuffel:

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:01

Wat een verschrikkelijk verdrietig drama, heel veel sterkte voor de eigenaresse.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:24

Laat de discussie over temperatuur etc aub ergens anders, dat is niet gepast hier. Als je alles van te voren weet dan maken we allemaal andere keuzes. De eigenaresse voelt zich waarschijnlijk al schuldig genoeg..

Strandredder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:40

Ik lees dit bericht nu en zou graag willen reageren. Bij dit incident was ik aanwezig, heb o.a. met de dierenarts gesproken die ter plaatse is geweest. De dierenarts gaf aan dat het donkere paard zeer waarschijnlijk oververhit is geraakt door de warme temperatuur die op dat moment aanwezig was. Bij oververhitting gaat een paard sneller ademhalen. Wij mensen hebben het reflex om je adem in te houden wanneer mond en neus onderwater gaan. Paarden hebben dit niet. Op welke wijze dan ook is het paard met mond en neus onderwater terecht gekomen. Doordat paarden in dit opzicht geen vechters zijn, ademen ze gewoon water in wanneer de neus in het water komt. En water in de longen is onhandig. Op moment dat de hulpdiensten aankwamen, kwam er al schuim uit de mond/neus van het dier ..

Al met al een trieste situatie, die hopelijk niet vaker voor gaat komen ..

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:47

Strandredder schreef:
Ik lees dit bericht nu en zou graag willen reageren. Bij dit incident was ik aanwezig, heb o.a. met de dierenarts gesproken die ter plaatse is geweest. De dierenarts gaf aan dat het donkere paard zeer waarschijnlijk oververhit is geraakt door de warme temperatuur die op dat moment aanwezig was. Bij oververhitting gaat een paard sneller ademhalen. Wij mensen hebben het reflex om je adem in te houden wanneer mond en neus onderwater gaan. Paarden hebben dit niet. Op welke wijze dan ook is het paard met mond en neus onderwater terecht gekomen. Doordat paarden in dit opzicht geen vechters zijn, ademen ze gewoon water in wanneer de neus in het water komt. En water in de longen is onhandig. Op moment dat de hulpdiensten aankwamen, kwam er al schuim uit de mond/neus van het dier ..

Dan ook veel sterkte voor jou.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:33

Strandredder schreef:

Wanneer een paard schrikt (door de val bijvoorbeeld) heeft dat ook consequenties op de ademhaling. Een paard ademt overigens niet via de mond.

Ik vind dit bericht heel apart…
Hoe was je erbij betrokken dan? Dat een dierenarts jou tekst en uitleg over deze situatie heeft gegeven verwacht ik dat je of de eigenaresse kent of de dierenarts. En daarnaast maak je speciaal een account aan om dit te delen?

Afbeelding

Het is al erg genoeg dat de eigenaresse haar paard heeft verloren zonder anonieme (fake?) berichten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:52

Hoezo: fake bericht...?

Er zijn veel mensen die alleen meelezen op bokt, en kennelijk heeft 1 iemand die bij dit nare gebeuren aanwezig was, besloten om van lezer schrijver te worden.

Zij /hij schrijft trouwens dat paarden water inademen als de neus onder water komt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:13

paard is dus verdronken?

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:39

Wens gewoon de eigenaar sterkte met het verlies ipv al deze nare aantijgingen! Gatverdamme, wat een typische boktreacties weer. Allemaal roomser dan de paus.

Veel sterkte met het verlies, dit is niet hoe je je paard wilt verlizen.