Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veel sterkte aan de eigenaar gewenst!
heidy_wilco schreef:Blue_Eyes schreef:Deze mevrouw schrijft zelf dat ze met het paard aan de hand door het bos naar het strand is gelopen om daar te zwemmen, dat ze dat eerder hadden gedaan, en dat het paard die dag is gestruikeld in het water en in de problemen gekomen doordat het te veel water binnenkreeg. Het heeft dus verder niets met oververhitting te maken. Het was een ongeluk.
Dankjewel voor dit bericht, ik hoop dat er nu rust hier in de reacties komt.
Een beetje ruzie maken om wanneer het het heetst is en welke temperaturen je het maximum vind onder zo'n bericht...

Granoek schreef:Ik heb geen artikels gezien behalve dit, slechts info van een vriendin gekregen. Heb ook nergens gezegd dat dat is hoe het gegaan is en er zelfs bij gezet dat het ‘van horen zeggen’ is.
Blijf er wel bij dat het maandag op dat uur in mijn ogen nog te warm was om strandritten te doen
Eretria schreef:Ik vind het kolder dat iemand het uberhaupt in zn hoofd haalt met die temperaturen op een paard te gaan zitten. Doe normaal. Ga maar zelf hardlopen ofzo.
Daar buiten om, vreselijk als dit gebeurd en je zo je dier verliest.
Strandredder schreef:Ik lees dit bericht nu en zou graag willen reageren. Bij dit incident was ik aanwezig, heb o.a. met de dierenarts gesproken die ter plaatse is geweest. De dierenarts gaf aan dat het donkere paard zeer waarschijnlijk oververhit is geraakt door de warme temperatuur die op dat moment aanwezig was. Bij oververhitting gaat een paard sneller ademhalen. Wij mensen hebben het reflex om je adem in te houden wanneer mond en neus onderwater gaan. Paarden hebben dit niet. Op welke wijze dan ook is het paard met mond en neus onderwater terecht gekomen. Doordat paarden in dit opzicht geen vechters zijn, ademen ze gewoon water in wanneer de neus in het water komt. En water in de longen is onhandig. Op moment dat de hulpdiensten aankwamen, kwam er al schuim uit de mond/neus van het dier ..
Al met al een trieste situatie, die hopelijk niet vaker voor gaat komen ..
Strandredder schreef:Ik lees dit bericht nu en zou graag willen reageren. Bij dit incident was ik aanwezig, heb o.a. met de dierenarts gesproken die ter plaatse is geweest. De dierenarts gaf aan dat het donkere paard zeer waarschijnlijk oververhit is geraakt door de warme temperatuur die op dat moment aanwezig was. Bij oververhitting gaat een paard sneller ademhalen. Wij mensen hebben het reflex om je adem in te houden wanneer mond en neus onderwater gaan. Paarden hebben dit niet. Op welke wijze dan ook is het paard met mond en neus onderwater terecht gekomen. Doordat paarden in dit opzicht geen vechters zijn, ademen ze gewoon water in wanneer de neus in het water komt. En water in de longen is onhandig. Op moment dat de hulpdiensten aankwamen, kwam er al schuim uit de mond/neus van het dier ..
Al met al een trieste situatie, die hopelijk niet vaker voor gaat komen ..