Britt heeft een nieuwe Friese hengst: Brend Abe fan Galingastate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:00

Spenk schreef:
Captain schreef:
Dat is SUPER om te horen! Ik ben er jaren geleden regelmatig op stal geweest (vriendin van mij woonde er) en die gaf aan dat hij nooit buiten kwam. Maar dat is dus veranderd, fijn voor hem!

Ze staat ook heel ergens anders nu he.

Ze staat nu inderdaad bij Academy Bartels. :)

AlwaysH

Re: Britt heeft een nieuwe Friese hengst: Brend Abe fan Galingastate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:05

Ja, ze is inderdaad verhuist.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:08

En daar gaaaaaaaan we weer.....
Altijd die paarden hippies die perse hun mening er weer doorheen moeten drukken. :roll:

Hou gewoon je mond in een topic waar het totaal NIET relevant is of een paard wel of niet buiten komt.
Als ik een paard zou hebben die een bedrag gekost heeft waar je een huis van zou kunnen kopen, zet ik dat beest echt niet 24/7 buiten. Britt is dan wel een BN'er maar heeft wat paarden haar hart op de juiste plaats zitten en daar kan menig paarden hippie met hun 24/7 buiten paarden best nog wel een voorbeeld aan kunnen nemen!

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:00

Is academy Bartels een stal/ opleidingscentrum met woonproject of zo?

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:41

Vind het een echte beauty! Ik snap het gezeur op britt zo. Geloven jullie echt dat zij niet alles voor haar paarden over heeft? Nee ze zullen niet 24-7 buiten lopen en ja ze worden zeer wss ingepakt. Maar heel eerlijk als ik paarden had van de waardes die zij heeft. Dan deed ik dat ook :=

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:18

ivy_power89 schreef:
Altijd die paarden hippies die perse hun mening er weer doorheen moeten drukken. :roll:

Hou gewoon je mond in een topic waar het totaal NIET relevant is of een paard wel of niet buiten komt.
Als ik een paard zou hebben die een bedrag gekost heeft waar je een huis van zou kunnen kopen, zet ik dat beest echt niet 24/7 buiten. Britt is dan wel een BN'er maar heeft wat paarden haar hart op de juiste plaats zitten en daar kan menig paarden hippie met hun 24/7 buiten paarden best nog wel een voorbeeld aan kunnen nemen!

Dit dus!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:45

ivy_power89 schreef:

Wat een walgelijke reactie. Zegt meer over je eigen frustratie, dan over mensen die hun paarden 24/7 buiten houden.

Ik vind Britt een leuk mens, maar ze heeft wel een voorbeeldfunctie naar de jeugd met haar programma en dan is het wel belangrijk wat zij verteld en hoe zij haar paarden houdt anno 2022.

Alleen al de reactie dat een "duur" paard niet 24/7 buiten mag, is echt de domste ooit.

Een ander moet jaren werken en sparen om een paardje van 5000 euro te kopen en voor diegene is dat heel duur dan. Dus duur is relatief.
En hoeveel je van je paarden houdt staat daar compleet los van.

Ik heb mn shet van een paar honderd euro 21jr gehad en daar stond ik 's nachts voor op om hem een extra maaltijd te geven toen hij kiezen ging missen.

Onze paarden mogen kiezen, dus worden niet 24/7 naar buiten gepleurd. En dat is waar de meeste mensen zich hard voor maken. Dat ze vrije keus hebben en dus altijd, vooral met warm weer beschutting kunnen kiezen.

Dan zie ik paarden duur en luxe staan, maar wel overdag enkele uurtjes in de hitte zonder ook maar iets.
Of alleen gehouden paarden, omdat de eigenaar zo bang is dat ze iets overkomt.........ook zoiets. Alles voor het plezier van de baas. Als die maar lekker kan slapen.

En ja, ik heb mevrouw bitch die behoorlijk moet wennen aan nieuwe paarden.

Wij zijn echt continu met de paarden bezig, niks is teveel, ongeacht wat een paard waard is.

Alleen al het krankzinnige idee van mensen dat een duur paard anders is.........Echt. Wij hebben quarters en shetlanders en maken nooit onderscheid, echt nooit. Elk paard is een paard en zal dezelfde pijn hebben als er iets is.
Elk paard loopt dezelfde risico's.

En binnen staan, veel op stal staan geeft minstens zoveel risico's. Ik kan een boek vol schrijven over alle ongelukken die zijn gebeurt om me heen op stal of paarden die wat zijn gaan mankeren door teveel op stal staan.

Maar mensen willen graag afgeven op een ander als ze zelf tekort komen. Er zijn heel veel redelijke mensen die vertellen waarom hun paard minder buiten komt of niet 24/7.
Maar het zijn de mensen die zelf tekort schieten, die een ander moeten afzeiken en een vooroordeel hebben over 24/7 buiten/vrije keus. En het zijn ook die mensen die ooit 1 zo een plekje hebben gezien, toevallig met wat modder toen en dan alles over 1 kam scheren.
Of nog makkelijker met stalgenoten dom meekletsen, omdat ze hetzelfde zijn.

Het is een prachtig paard wat ze heeft gekocht, maar Britt moet echt nog heel veel leren. Puur en alleen door haar bekendheid heeft ze een groot bereik. Niet door zoveel kennis en ervaring.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:01

Fantastisch superpony. Iedereen zou het zoals jij moeten doen. Misschien ook gaan vloggen voor kinderen? :+

Wat een gaaf dier, dit is wel ff andere koek dan Vito. Ik hoop dat ze er veel plezier van heeft. De Friezen worden wel goed gepromoot onder de BN'ers de laatste jaren.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:05

ivy_power89 schreef:

Het is altijd relevant of een paard wel of niet buiten komt. Een paard van 10 miljoen is nog steeds simpel en gewoon een paard.

En wat ben jij agressief zeg.

Edit om toe te voegen: mensen hippies noemen, maakt je argumenten niet sterker hoor. Eerder een zwaktebod, want blijkbaar heb je weinig om je gelijk te onderbouwen.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 16-07-22 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:07

miereneter schreef:
ivy_power89 schreef:

Het is altijd relevant of een paard wel of niet buiten komt. Een paard van 10 miljoen is nog steeds simpel en gewoon een paard.

Precies, nou hoeven paarden van mij echt niet 24/7 buiten, maar wel minstens een uur of 7 a 8 vrij kunnen bewegen op een stuk waar ze ten minste lekker een sprintje kunnen trekken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:20

ivy_power89 schreef:

In dat geval moet de paardensport die zorgt dat er paarden bestaan die bedragen kosten die zorgen dat mensen niet willen voldoen aan hun basis behoeften maar afgeschaft worden. :)

Ik ben vrij overtuigd dat mijn paarden niet blijer zouden worden van de manier van houden op dergelijke stallen als bij mij. Dus deze hippie is nog arrogant ook. _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:45

Ehm, Britt haar nieuwe paard is een hengst. Die kun je niet op elke random stal maar 24/7 buiten hebben lopen.

Laten we dus vooral onszelf met onze brave ruintjes en merries niet vergelijken op dat gebied want dan heb je toch net ff wat makkelijker praten als het om buiten staan gaat.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:05

Volgens mij zegt niemand dat ze haar paarden 24/7 moet buitenzetten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:12

Popstra schreef:
Ehm, Britt haar nieuwe paard is een hengst. Die kun je niet op elke random stal maar 24/7 buiten hebben lopen.

Laten we dus vooral onszelf met onze brave ruintjes en merries niet vergelijken op dat gebied want dan heb je toch net ff wat makkelijker praten als het om buiten staan gaat.

Nou, ik heb anders ook een hengst die 24 buiten staat met anderen. ;)
Daarnaast hebben de 'hippies' het hier toch niet over 24/7 buiten?

Hengsten zijn JUIST sociale wezens, ze ervan weerhouden sociale contacten te onderhouden werkt agressie in de hand. Als ze vanaf jongs af aan gewend zijn met andere hengsten/ruinen gaat dat 9 v/d 10 keer gewoon goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:56

Ik zeg enkel ze niet bij ELKE stal maar de mogelijkheid hebben om hengsten buiten te laten staan.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:59

Als je niet de mogelijkheid hebt om je hengst op een paardwaardige manier te stallen, moet je hem imo niet hengst houden. Het feit dat het een hengst is, zou geen excuus mogen zijn. Maar ik heb geen idee hoe het management is waar ze nu staat.

Prachtig dier is het wel zeg! <3

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:06

ivy_power89 schreef:

Wat een belachelijke reactie zeg. Dit is precies waarom paarden inderdaad nog steeds worden ontzien van een paardwaardig leven. Buiten op een stuk van 4x4 in de brandende zon ís niet beter dan op stal staan, dat is pure onzin.
Okal kost een paard een miljoen, dan maar van top tot teen ingepakt en geen galopsprong kunnen maken buiten? Wat een vreselijke mentaliteit.
Nee mensen zoals dit zul je 24\7 moeten opsluiten in een box. Ben benieuwd hoelang het wordt volgehouden op jullie eigen wc. Best nog eens een voorbeeld aan nemen, wat een zielige opmerking.

Niets tegen Britt, vind het een heerlijk mens en fijn dat ze na het verlies van Vito weer een nieuwe kanjer heeft. Maar ik mag hopen dat mensen zeker wel opkomen voor een paard wat nagenoeg niet buiten komt, okal is dat onnodig geweest. Óók bij paarden van een paar ton.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:10

LiannePuthzy schreef:
miereneter schreef:

Precies, nou hoeven paarden van mij echt niet 24/7 buiten, maar wel minstens een uur of 7 a 8 vrij kunnen bewegen op een stuk waar ze ten minste lekker een sprintje kunnen trekken

Dan heeft Britt niks te vrezen dus! Half tot driekwart Bokt dan wel weer. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:35

ivy_power89 schreef:

_O-
I wanna be a hippie…. :)ddd

Tof paard! Wat een uitstraling!
En fijn dat haar paarden ook gewoon buiten komen en paard kunnen zijn. Hippie of niet, het paard weet echt niet dat hij zo duur is. Ieder paard heeft recht op paard zijn, passend bij hem/haar als individu. Of dat nu 24/7 buiten is op tig hectares, een paddock paradise of een wei en in de nacht op stal.
Zoals al zo vaak gezegd: er zit nog veel meer tussen 24/7 op stal en 24/7 op een wei.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:50

En dit is dus precies waar mijn reactie door komt, mensen die perse hun mening door willen drukken op bokt.

Grappige is wel dat er te pas en ten onpas reacties gegeven mag worden over paarden die niet 24/7 buiten lopen maar zodra er iemand er wat over zegt mensen meteen op de tenen getrapt zijn.

En het feit dat dat hele buiten lopen verhaal in een topic over een aangeschafte HENGST gaat, waarvan werkelijk niemand weet hoelang en hoevaak de HENGSTEN van Britt buiten komen, geeft wel aan dat kennis nog een puntje is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:55

ivy_power89 schreef:
Grappige is wel dat er te pas en ten onpas reacties gegeven mag worden over paarden die niet 24/7 buiten lopen maar zodra er iemand er wat over zegt mensen meteen op de tenen getrapt zijn.

Als paarden 24/7 op stal staan, kun je reactie verwachten ja. Dat is gewoon paardenmishandeling.
Maar wanneer je paard deels buiten met genoeg ruimte en vriendjes (= basisbehoefte en kan ook met een hengst) staat en deels op stal, zul je een stuk minder mensen reacties zien geven.
Zoals ik al zei: er is meer tussen 24/7 buiten en 24/7 op stal.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:56

ivy_power89 schreef:
En dit is dus precies waar mijn reactie door komt, mensen die perse hun mening door willen drukken op bokt.

En het feit dat dat hele buiten lopen verhaal in een topic over een aangeschafte HENGST gaat, waarvan werkelijk niemand weet hoelang en hoevaak de HENGSTEN van Britt buiten komen, geeft wel aan dat kennis nog een puntje is.

1. Het is een forum, wel de bedoeling om hier te discussiëren.
2. Je geeft nu zelf ook een flink geagiteerde mening…

Daarnaast valt er bijna niemand over hoe Britt haar hengsten houdt (en diegene gaf al aan; ‘fijn dat ze buiten komen!’), maar om hoe je mensen hippies noemt en aangeeft dat een duur paard minder buiten kan/moet staan. Wat natuurlijk kant noch wal raakt, want dure paarden zijn ook paarden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:58

Maar niemand hier weet hoelang deze paarden buiten komen, _O-
Van horen zeggen, daar kan niemand wat mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:00

ivy_power89 schreef:

En daarom is het nodig om mensen die hun paarden buiten hebben lopen hippies te noemen?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:03

ivy_power89 schreef:

We struikelen voornamelijk over jouw opmerking, niet zo zeer Britt. En zoals ik al zei; degene die er wel wat van zei, kwam er toch wel op terug.

Laten we elkaar vooral beledigende bijnamen geven, dat helpt wel!