[***] schreef:Jeetje, wat een korte straffen...
Misschien familie of vrienden van rijke sponsors van het evenement.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik verbaas mij ook het meest over de straffen, nooit meer sporten en een levenslang verbod op paarden houden en er bij in de buurt komen lijkt me beter op z'n plaats.
MyWishMax schreef:superpony schreef:Wat op wedstrijd niet mag, gebeurt straks thuis nog vaker en harder om de garantie te hebben dat paarden echt springen. Je zou eigenlijk als straf ook camera's moeten willen op iemands bedrijf bijvoorbeeld.
Hoe wil je dat een wedstrijd orgaan iets op iemands eigen stal verplicht? Dat kan gewoon niet, hebben ze geen zeggenschap over. Net als een verbod op houden van paarden bijvoorbeeld, dat kan gewoon niet.
Te weinig qua straf, ja zeker. Maar het was wel meer als ik verwacht had. Zo'n hoge pet heb ik niet op van de fei en straffen die uitgedeeld worden. Zou een stuk strenger mogen idd.
Elisa2 schreef:Ja dat snap ik wel, maar imo zou zo'n organisatie best het land mogen inlichten en zulke personen in een soort internationale databank komen te staan oid. Maar goed, ik weet nu al dat dit wishful thinking is omdat in vele landen het al niet nauw genomen wordt met mensen welzijn, laat staan met dieren welzijn.
pol013 schreef:Het goede nieuws: het wordt gezien én veroordeeld.
Van mij mag het zeker langer. Maaaaaaar als dit je vak is, is een schorsing van 4 jaar best pittig. Sponsoren haken af, klanten haken af. Je kunt jezelf niet meer zo goed in de picture rijden. Ik verwacht toch dat je het (terecht!) best even flink pittig krijgt met je bedrijf.
MyWishMax schreef:Elisa2 schreef:Ik verbaas mij ook het meest over de straffen, nooit meer sporten en een levenslang verbod op paarden houden en er bij in de buurt komen lijkt me beter op z'n plaats.
Maar ze hebben alleen de mogelijkheid om levenslang te schorsen op wedstrijden onder hun organisatie. Ze kunnen simpelweg iemand niet verbieden om paarden te houden... Dat valt niet onder de mogelijkheden en waar zij wat over te zeggen hebben. Net als dat iemand in Nl bijvoorbeeld geen dieren mag houden en in het buitenland gewoon wel weer. Daarvoor moet je bij het land zelf zijn en dan alsnog niet de wedstrijd organisatie, maar eerder de overheid van dat land. En dan hopen dat die goede wetten hebben mbt dierenmishandeling.