Springruiter en coach geschorst vanwege spijkers in peesbeschermers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:21

[***] schreef:
Jeetje, wat een korte straffen...

Misschien familie of vrienden van rijke sponsors van het evenement. :\

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:34

Ik vond dit in de uitspraak
Afbeelding

Elisa2

Re: Springruiter en coach geschorst vanwege spijkers in peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:09

Ik verbaas mij ook het meest over de straffen, nooit meer sporten en een levenslang verbod op paarden houden en er bij in de buurt komen lijkt me beter op z'n plaats.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:15

Elisa2 schreef:
Ik verbaas mij ook het meest over de straffen, nooit meer sporten en een levenslang verbod op paarden houden en er bij in de buurt komen lijkt me beter op z'n plaats.

Maar ze hebben alleen de mogelijkheid om levenslang te schorsen op wedstrijden onder hun organisatie. Ze kunnen simpelweg iemand niet verbieden om paarden te houden... Dat valt niet onder de mogelijkheden en waar zij wat over te zeggen hebben. Net als dat iemand in Nl bijvoorbeeld geen dieren mag houden en in het buitenland gewoon wel weer. Daarvoor moet je bij het land zelf zijn en dan alsnog niet de wedstrijd organisatie, maar eerder de overheid van dat land. En dan hopen dat die goede wetten hebben mbt dierenmishandeling.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:21

Ja dat snap ik wel, maar imo zou zo'n organisatie best het land mogen inlichten en zulke personen in een soort internationale databank komen te staan oid. Maar goed, ik weet nu al dat dit wishful thinking is omdat in vele landen het al niet nauw genomen wordt met mensen welzijn, laat staan met dieren welzijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:33

Ja, mee eens hoor!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:00

MyWishMax schreef:
superpony schreef:
Wat op wedstrijd niet mag, gebeurt straks thuis nog vaker en harder om de garantie te hebben dat paarden echt springen. Je zou eigenlijk als straf ook camera's moeten willen op iemands bedrijf bijvoorbeeld.

Hoe wil je dat een wedstrijd orgaan iets op iemands eigen stal verplicht? Dat kan gewoon niet, hebben ze geen zeggenschap over. Net als een verbod op houden van paarden bijvoorbeeld, dat kan gewoon niet.

Te weinig qua straf, ja zeker. Maar het was wel meer als ik verwacht had. Zo'n hoge pet heb ik niet op van de fei en straffen die uitgedeeld worden. Zou een stuk strenger mogen idd.

Ik zeg ook, wat je zou moeten willen............. Niet wat nu kan en mag, helaas.

Niks gaat helpen bij dit soort mensen en zoals mn voorbeeld, de heer Schockemöhle is gewoon altijd door gegaan

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:13

Wauw, een heel jaar zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:02

Ah ja. Die 4 jaar en dat ene jaartje zal ze leren! :roll:

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:26

Elisa2 schreef:
Ja dat snap ik wel, maar imo zou zo'n organisatie best het land mogen inlichten en zulke personen in een soort internationale databank komen te staan oid. Maar goed, ik weet nu al dat dit wishful thinking is omdat in vele landen het al niet nauw genomen wordt met mensen welzijn, laat staan met dieren welzijn.

Ik ben voor!

Zulk soort types wil je toch helemaal niet op je wedstrijd hebben, bah! :r

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:24

Precies dat, zetten de sport ook nog in een kwaad daglicht. Maar het ergste is natuurlijk hoe ze met hun paarden om gaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:28

Levenslang schorsen...... dit is te slap.... het is natuurlijk niet vreemd dat de paardensport op den duur verdwijnt door dergelijke uitwassen.

Uitbuiting van velen voor de winst van enkelen is geen uitzondering helaas :-(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:38

Ninx schreef:
Levenslang schorsen...... dit is te slap.... het is natuurlijk niet vreemd dat de paardensport op den duur verdwijnt door dergelijke uitwassen.

Uitbuiting van velen voor de winst van enkelen is geen uitzondering helaas :-(

Helemaal mee eens.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:45

Ik zie het al Sosha, het is jouw schuld

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:06

Ook levenslang schorsen helpt niet als er geen dieren houden verbod is. Dan gaan ze jonge paarden trainen, lesgeven etc.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:22

:D
Noisy schreef:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 00:21

Noisy schreef:

Dit is het enige lichtpuntje in een topic met een droevig onderwerp :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:01

Jemig, ik wist niet eens dat dit bestond! Dat mensen dit kunnen bedenken, walgelijk.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:54

Het goede nieuws: het wordt gezien én veroordeeld.

Van mij mag het zeker langer. Maaaaaaar als dit je vak is, is een schorsing van 4 jaar best pittig. Sponsoren haken af, klanten haken af. Je kunt jezelf niet meer zo goed in de picture rijden. Ik verwacht toch dat je het (terecht!) best even flink pittig krijgt met je bedrijf.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:34

pol013 schreef:
Het goede nieuws: het wordt gezien én veroordeeld.

Van mij mag het zeker langer. Maaaaaaar als dit je vak is, is een schorsing van 4 jaar best pittig. Sponsoren haken af, klanten haken af. Je kunt jezelf niet meer zo goed in de picture rijden. Ik verwacht toch dat je het (terecht!) best even flink pittig krijgt met je bedrijf.

Dat hoop ik ook.

Maar al 2x het voorbeeld gegeven van de heer Schockemöhle en daar heeft het niks gedaan. Mensen zijn zelfs fan en kopen zooi met zijn naam erop............

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:24

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:

Maar ze hebben alleen de mogelijkheid om levenslang te schorsen op wedstrijden onder hun organisatie. Ze kunnen simpelweg iemand niet verbieden om paarden te houden... Dat valt niet onder de mogelijkheden en waar zij wat over te zeggen hebben. Net als dat iemand in Nl bijvoorbeeld geen dieren mag houden en in het buitenland gewoon wel weer. Daarvoor moet je bij het land zelf zijn en dan alsnog niet de wedstrijd organisatie, maar eerder de overheid van dat land. En dan hopen dat die goede wetten hebben mbt dierenmishandeling.

Als je geen wedstrijden meer kan rijden dan droogt het inkomen snel op en dan gaan die paarden vanzelf de deur uit bij dat volk.

Zo licht straffen is IMO gewoon goedkeuren dat dit gebeurt.