LvdO schreef:xxCYNNxx schreef:nou minder kinderen zou een hele goede beslissing zijn, dus een 1 kind regel zou ik zeker achter staan. Gezien de overbevolking zou de planeet zelf daar zeer bij gebaat zijn dat de wereldbevolking drastisch inkrimpt ipv maar blijft groeien.
Ik ben het met je eens dat het niet om stikstof gaat. Als het daarom ging, zou stoppen voldoende moeten zijn en kunnen boeren ( mits ze dat willen) gewoon hun hectares behouden. Maar dat laatste is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat boeren hun land gaan afstaan.
Precies dit inderdaad. De stikstofcrisis is een gevolg. niet van teveel boeren of teveel industrie. Maar van teveel mensen. Als er minder mensen zouden zijn, dan was er minder industrie nodig en minder voedsel. De populatie heeft zich biologisch gezien ontwikkeld als een plaag en normaliter zou een flinke ziekte of voedselschaarste ervoor zorgen dat dit weer in evenwicht wordt gebracht. Maar de mens acht zich superieur met alle technologie en kennis. We worden steeds ouder en het worden er steeds meer. Kan een vrouw op de natuurlijke manier geen kind krijgen? Nou, dan regelen we toch in het laboratorium dat het kan...
Enerzijds ben ik zeker voor een regeling van minder kinderen, echter is in het verleden wel gebleken dat ook dit veel leed met zich mee brengt. In china werden meisjes gedood na de geboorte, want ouders hadden een jongen nodig en ze mochten maar een kind.
in een ideale wereld zou men zelf tot inzicht komen en beseffen dat het zo niet langer kan. Minder mensen, dat is DE ENIGE oplossing. Wereldwijd. Maar ja, hoe haalbaar is dat? In ieder geval ben ik van mening dat het creëren van grote gezinnen ontmoedigd moet gaan worden. Kinderbijslag eraf en een klimaattax erop. Wil je vijf kinderen? Dat betaal je maar. Wellicht zou dat helpen.
Dan zou dit hele gezeik niet nodig hoeven zijn. Nu is het boertje pesten en landjepik... Daarom komen wij vandaag in actie en zetten we alles vast. Trots op mijn collega's door het hele land. We gaan ervoor!
Amen Amen Amen!
Dit is wat ik al die tijd al zeg tegen mensen om mij alleen jij verwoord het even 100 keer beter en 100 keer minder lomp en grof!
Het probleem zijn de mensen. We zijn overbevolkt op deze wereld!