Janine1990 schreef:Nieuwe natuur inrichten...
Wat is daar natuurlijk aan?![]()
Ik vraag me vooral af wat we met die extra gebouwde woningen moeten over 40 jaar....
De groene vlaktes is helemaal niks natuurlijks aan
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Janine1990 schreef:Nieuwe natuur inrichten...
Ik vraag me vooral af wat we met die extra gebouwde woningen moeten over 40 jaar....
Amber_anne schreef:Janine1990 schreef:Nieuwe natuur inrichten...
Balko schreef:Amber_anne schreef:Maar daar gaat het artikel ook helemaal niet over
Jij reageert op; natuur inrichten, wat is daar natuurlijk aan?
Jij zegt dat je groene vlaktes niet natuurlijk vind. Dat staat toch ook buiten het artikel? Jij reageert toch op Janine. Ik reageer weer op jou
Nieuwsredactie schreef:Paardenwelzijn is erg belangrijk. De natuurlijke behoefte van een paard bestaat uit het hebben van sociaal contact met soortgenoten, de mogelijkheid tot vrije beweging, toegang tot vezelrijk voedsel, veiligheid en routine. Bij het vervullen van deze behoefte speelt weidegang een belangrijke rol.
Nieuwsredactie schreef:Hier is ruimte voor nodig, en juist die ruimte wordt steeds schaarser in Nederland.
Nieuwsredactie schreef:Het Natuurnetwerk Nederland bestaat uit gebieden waarin de natuur voorrang heeft. Zo helpt het netwerk het behoud van planten en dieren in geïsoleerde gebieden.
Nieuwsredactie schreef:De provincies zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en begrenzing van deze natuurgebieden. Zij hebben met het Rijk afgesproken om 80.000 hectare nieuwe natuur in te richten tot 2027.
Nieuwsredactie schreef:Paarden en andere grote grazers zijn in veel gevallen niet toegestaan in deze natuurgebieden. De gebieden zijn ook niet geschikt voor paarden, vanwege de zachte bodem: paarden kunnen hier (pees)blessures op ontwikkelen en er kunnen andere problemen ontstaan, van mok tot white line disease, tot zelfs hoefkanker. Daarnaast groeien er ook vaak planten die giftig zijn voor paarden, bijvoorbeeld dotterbloem, Sint-Janskruid, Hertshooi, Waterkruiskruid, et cetera.
Nieuwsredactie schreef:Volgens de beheersplannen mogen paarden die in dergelijke gebieden lopen niet ontwormd worden, wat niet gunstig is voor de gezondheid van het paard.
Nieuwsredactie schreef:Tenslotte mag er alleen tussen eind augustus en begin oktober beweid worden, en ook niet meer dan één paard per hectare.
Nieuwsredactie schreef:Als landeigenaren onteigend worden, staat dit haaks op het streven van meer vrije beweging voor paarden.
Nieuwsredactie schreef:Deze plannen kunnen inhouden dat veel hippische ondernemers hun bedrijf zullen moeten stoppen.
BaileyMix schreef:Nieuwsredactie schreef:Paardenwelzijn is erg belangrijk. De natuurlijke behoefte van een paard bestaat uit het hebben van sociaal contact met soortgenoten, de mogelijkheid tot vrije beweging, toegang tot vezelrijk voedsel, veiligheid en routine. Bij het vervullen van deze behoefte speelt weidegang een belangrijke rol.
Ok. Waarvan akte.Nieuwsredactie schreef:Hier is ruimte voor nodig, en juist die ruimte wordt steeds schaarser in Nederland.
Ok, ok. Bron? Waarom wordt ruimte schaarser? En in welke regio's dan? Wat neemt de meeste ruimte in? Wat gaat de meeste ruimte innemen? Bronvermelding, bronvermelding, bronvermelding.Nieuwsredactie schreef:Het Natuurnetwerk Nederland bestaat uit gebieden waarin de natuur voorrang heeft. Zo helpt het netwerk het behoud van planten en dieren in geïsoleerde gebieden.
Het zorgt vooral voor de verbinding tussen natuurgebieden. Het zorgt ervoor dat gebieden niet meer zo geïsoleerd ofwel versnipperd zijn, wat belangrijk is voor biodiversiteit. Je hebt dit letterlijk overgeschreven, dus: bron!!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederlandNieuwsredactie schreef:De provincies zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en begrenzing van deze natuurgebieden. Zij hebben met het Rijk afgesproken om 80.000 hectare nieuwe natuur in te richten tot 2027.
Klopt. Maar wederom: bronnen bronnen bronnen! Al zet je het als hyperlink.Nieuwsredactie schreef:Paarden en andere grote grazers zijn in veel gevallen niet toegestaan in deze natuurgebieden. De gebieden zijn ook niet geschikt voor paarden, vanwege de zachte bodem: paarden kunnen hier (pees)blessures op ontwikkelen en er kunnen andere problemen ontstaan, van mok tot white line disease, tot zelfs hoefkanker. Daarnaast groeien er ook vaak planten die giftig zijn voor paarden, bijvoorbeeld dotterbloem, Sint-Janskruid, Hertshooi, Waterkruiskruid, et cetera.
Ok. En? Waarom relevant? En wederom: bron!Nieuwsredactie schreef:Volgens de beheersplannen mogen paarden die in dergelijke gebieden lopen niet ontwormd worden, wat niet gunstig is voor de gezondheid van het paard.
Ah, dus je hebt het over 'wilde' paarden die als beheersmaatregel worden ingezet? Hierboven zeg je nog dat paarden en andere grazers niet zijn toegestaan? Of bedoel je paarden die op buitenrit het gebied kruisen? Onduidelijk!Nieuwsredactie schreef:Tenslotte mag er alleen tussen eind augustus en begin oktober beweid worden, en ook niet meer dan één paard per hectare.
Bron!! Waar mag dan beweid worden? Door wie? Van wie zijn die paarden? Semiwild? 'Tenslotte' klinkt als een soort slotargument, maar het is tot dusver totaal onsamenhangend wat voor punt je nou aan het maken bent. En wat de relevantie is van dit laatste slotargument. Waarom is het slecht dat er alleen tussen eind augustus en begin oktober beweid mag worden, voor wie is dat slecht? Uitleggen!Nieuwsredactie schreef:Als landeigenaren onteigend worden, staat dit haaks op het streven van meer vrije beweging voor paarden.
Wat? Hoe kom je in gódsnaam tot deze conclusie aan de hand van de 'argumenten' die je hierboven noemt? In je conclusie komt ineens het onteigenen van landeigenaren naar boven, dat heb je nog niet eerder genoemd. Dus: bron! Wie gaat waar land onteigenen? Waarom? Wanneer? Hoe? En dan: waarom staat dit haaks op het streven? Leg uit! En ook hier weer: over welke paarden heb je het nu? Sportpaarden? Semiwilde paarden?Nieuwsredactie schreef:Deze plannen kunnen inhouden dat veel hippische ondernemers hun bedrijf zullen moeten stoppen.
Wederom een wilde conclusie. Hoe kom je tot deze conclusie? Ook hier is dit geen logisch gevolg van de door jouw genoemde argumenten. Waarom zullen veel hippische ondernemers moeten stoppen? 'Deze plannen kunnen inhouden': vage zin. Het kán? Welke aspecten van de plannen dan precies en wat zijn dan precies de gevolgen? Wat voor bedrijven hebben we het over? Heb je cijfers, bronnen?
Kortom: prima om je zorgen over te maken of een mening over te hebben. Maar iets met deze kwaliteit plaatsen als Nieuwsredactie, dat kan écht niet. Dan moet je ook eerlijk zijn en zeggen dat het gewoon geplaatst wordt als opinie van iemand. Ook nog eens door iemand met een discutabel belang hierbij, geen onafhankelijk iemand.
En dan ook plaatsen als column, niet als Nieuwsredactie. Goedkoop scoren zo en werkelijk onbegrijpelijk.
Loretta schreef:Misschien moet je dan eens aan Frederieke van Haar uit gaan leggen over hoe het dan wel zit. Ik vind het niet netjes van je hoe je de bokt nieuwsredactie aan valt. Dit is wel degelijk een punt waar mensen zich zorgen over maken. En in Noord Holland speelt dit probleem op het moment echt.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
BaileyMix schreef:En dat mensen zich zorgen maken, sure. Anders zou men ook niet zo ontvankelijk zijn voor types als vd Plas en vd Oever. .
BaileyMix schreef:Nee hoor, dat is niet off topic. Want je ziet, het wordt zonder nadenken geplaatst en klakkeloos overgenomen.
Loretta schreef:Hoe zou jij dan graag zien dat mensen zouden reageren? Gewoon zonder mokken alles inleveren? Hier heb je alle grond, maak er maar heidegebied van. Ooh ik breng mijn paard wel naar de slacht, dat scheelt weer in de stikstof uit stoot.
Met andere woorden, je moet wel stil zitten als je geschoren wordt. En vooral geen lastige vragen stellen.
Ik vraag me wel af wat voor een oplossing jij voor ogen ziet.
Loretta schreef:BaileyMix schreef:Nee hoor, dat is niet off topic. Want je ziet, het wordt zonder nadenken geplaatst en klakkeloos overgenomen.
Misschien zijn ze de link wel gewoon vergeten te plaatsen naar het artikel. Foutje, kan gebeuren.
Ik vind jet jammer dat jij niet veel verder komt dan Caroline van de Plas en de nieuwsredactie bashen. Kortom iedereen die niet het verhaal verteld zoals jij het graag verteld ziet worden.
Maar op de inhoud ben je nog niet 1 keer in gegaan.
Loretta schreef:En in Noord Holland speelt dit probleem op het moment echt.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Loretta schreef:BaileyMix schreef:En dat mensen zich zorgen maken, sure. Anders zou men ook niet zo ontvankelijk zijn voor types als vd Plas en vd Oever. .
Hoe zou jij dan graag zien dat mensen zouden reageren? Gewoon zonder mokken alles inleveren? Hier heb je alle grond, maak er maar heidegebied van. Ooh ik breng mijn paard wel naar de slacht, dat scheelt weer in de stikstof uit stoot.
Met andere woorden, je moet wel stil zitten als je geschoren wordt. En vooral geen lastige vragen stellen.
Ik vraag me wel af wat voor een oplossing jij voor ogen ziet.