Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:18

Elisa2 schreef:
Valt me vaak op dat activisten (op allerlei gebieden) zelf helemaal niet werken...

beroepsactivisten.

Elisa2

Re: Protesten tegen ponyritjes in Griffith Park in Los Angeles, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:21

Die hun handje ophouden zeker...? ik kan daar echt geen respect voor opbrengen, ga werken met je donder denk ik dan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:33

Met dit soort acties proberen ze donaties binnen te halen voor hun organisatie en de meesten werken inderdaad niet over dag in een gewone baan.

Dat de kinderen geen cap op hebben vind ik wel zorgelijker dan de zogenaamde mishandeling van deze pony's.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:42

Elisa2 schreef:
Die hun handje ophouden zeker...? ik kan daar echt geen respect voor opbrengen, ga werken met je donder denk ik dan.

Hun handje ophouden in de VS? Welk sociaal stelsel dacht je dat ze daar hadden? :+

Dat ze zonder cap rijden is idd vreemd, je kan er geen fiets huren zonder fietshelm, maar iedere kneus wordt op een paard gehesen zonder cap en dat vinden ze helemaal normaal.
Maar goed, je mag in de meeste staten ook met wapens rondlopen :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:51

en als 16-jarige kan je daar voor je rijbewijs gaan waar je hier in de meeste europese landen pas 18 voor moet zijn en dan nog steken die meestal domme toeren uit. Ik zou de meeste 16-jarigen toch echt niet mijn auto sleutels geven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:03

Ninx schreef:
Als je daar bent geweest weet je dat het er bloedheet is. Echt niet te doen, ook niet in de schaduw.
Mensen trainen daar niet overdag.

Kappen met die onzin! Hiep hiep hoera voor deze activisten!

Wat een onzin. Je weer dat in Amerika paarden ook op ranches aan 't werk zijn? Dan is een paar rondjes rondhobbelen een relaxte werkdag.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:16

Elisa2 schreef:

Ten eerste is er in de US geen steun.... geen werk = geen geld = wonen in een tent op straat.

Ten tweede: hoe kom je erbij dat iemand die zich hard maakt voor een goed doel (of jij dat wel of geen goed doel vindt staat niet ter discussie) geen werk zou hebben?
Alle boeren die van de week demonstreerden hebben toch ook werk? ;-)

M.a.w.: het gros van de mensen die zich inzetten tegen onrecht (dierenmishandeling/ milieu-criminaliteit/ kinderarbeid/ etc...) heeft uiteraard werk maar steken ook nog eens heel veel tijd in dit soort zaken. Ik kan daar alleen maar heel erg veel respect voor hebben.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:17

elnienjo schreef:
Ninx schreef:
Als je daar bent geweest weet je dat het er bloedheet is. Echt niet te doen, ook niet in de schaduw.
Mensen trainen daar niet overdag.

Kappen met die onzin! Hiep hiep hoera voor deze activisten!

Wat een onzin. Je weer dat in Amerika paarden ook op ranches aan 't werk zijn? Dan is een paar rondjes rondhobbelen een relaxte werkdag.

Ook geen pretje.

Maar alles wat 'hobby' is moet en kan zich beperken tot vroege ochtend of avond.... en veelal gebeurt dat daar gelukkig ook.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:29

Loretta schreef:
Elisa2 schreef:
Valt me vaak op dat activisten (op allerlei gebieden) zelf helemaal niet werken...

beroepsactivisten.

Gaan we weer... Hoe weten jullie zo goed dat deze mensen niet zouden werken?
Ik ken om me heen een paar activisten, en die gaan netjes naar de universiteit. Ja echt :D Ik zit dan ook in een studentenbubbel, maar het zijn heus niet allemaal "schrooiers" die een beetje onder een brug zitten totdat ze iets kunnen doen of zo. En het is ook echt niet alsof je de hele dag aan het protesteren bent, dat doe je af en toe tussendoor op geplande momenten. Die mensen hebben ook een leven, net als de boeren die met z'n allen het land blokkeren (hebben ze geen koeien om voor te zorgen of zo??? Wat een beroepsactivisten) :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:33

Dee_Es schreef:
Ik vind dit ook echt niet meer van deze tijd hoor. Als je wil paardrijden ga je maar lekker naar de manege waar je ook zelf je pony leert verzorgen ipv zo'n pony te gebruiken als een soort ding.

Lekker de mogelijkheid geven om rondjes te rijden met karts/quads of een draaimolen, levende dieren horen hier niet voor gebruikt te worden.

Dat inderdaad :j
Vroeger bestond dit bij ons in de buurt ook bij een grote speeltuin. En natuurlijk vinden kleine kinderen dat geweldig. Maar ik vind het ook niet meer van deze tijd. En al helemaal in LA, waar de ene hittegolf na de andere voorbij komt. Plus dat het gewicht van het gemiddelde Amerikaanse kind wat hoger ligt dan toen wij klein waren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:33

Toevallig weer, exact het stelletje conservatieven dat veehouderijen en notoire diermishandelaars een hand boven het hoofd houdt komt ook hier weer op voor de foute kant. Jullie zijn geen dierliefhebbers, klaar. Walgelijk. En mensen die opkomen voor zwakkeren constant uitmaken voor de ergste dingen. Echt te simpel voor woorden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:36

petraaken schreef:
Met dit soort acties proberen ze donaties binnen te halen voor hun organisatie en de meesten werken inderdaad niet over dag in een gewone baan.

Dat de kinderen geen cap op hebben vind ik wel zorgelijker dan de zogenaamde mishandeling van deze pony's.

Dat soort clubjes hebben altijd een paar beroepsdemonstranten die hun brood verdienen met het demonstreren. Kan best lucratief zijn. De rest die meegaan zijn gewoon meelopers die meestal wel nog een gewone baan hebben. Dat zijn de useful idiots of beter gezegd de weekend demonstranten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:40

elnienjo schreef:
Je weer dat in Amerika paarden ook op ranches aan 't werk zijn? Dan is een paar rondjes rondhobbelen een relaxte werkdag.

Wat een vergelijking....
Bovendien worden deze ook steeds vaker vervangen voor moderner middelen zoals trikes, helikopters en whatever. Voor de lastige gebieden is een paard altijd nog het beste vervoersmiddel daar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:49

Ik snap echt niet wat 'is niet van deze tijd' voor argument is.
Wie bepaalt dat? Een paar activisten?

Paardjes worden goed verzorgd, genoeg rust, eten en drinken. Ik zie echt geen probleem.

En rijden alleen in de avonduren en vroege ochtend in hele warme landen is echt onzin.
Misschien als je voor de hobby een paard hebt, maar beroepsmatig zat ik er met 40° ook gewoon op.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:00

Sunnda schreef:

Paardjes worden goed verzorgd, genoeg rust, eten en drinken. Ik zie echt geen probleem.

En rijden alleen in de avonduren en vroege ochtend in hele warme landen is echt onzin.
Misschien als je voor de hobby een paard hebt, maar beroepsmatig zat ik er met 40° ook gewoon op.

Maatschappijen groeien en veranderen keer op keer. Daarbij veranderen ook onze gedachtes en komen we er achter dan dingen die we vroeger deden niet goed waren. Als je nooit verandert kom je ook niet verder.

We zijn ondertussen op een punt gekomen dat we weten dat in de hitte rondhobbelen met stuiterende kinderen op je rug. Of vastgebonden staan in een draaimolen niet meer bevorderlijk is voor het dier. Net als dat de hele dag op stal niet goed is voor het dier.

Dat jij met 40 graden erop zit maakt het nog niet goed. Wie weet gebeurt dat over 10 jaar ook niet meer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:22

BaileyMix schreef:
Toevallig weer, exact het stelletje conservatieven dat veehouderijen en notoire diermishandelaars een hand boven het hoofd houdt komt ook hier weer op voor de foute kant. Jullie zijn geen dierliefhebbers, klaar. Walgelijk. En mensen die opkomen voor zwakkeren constant uitmaken voor de ergste dingen. Echt te simpel voor woorden.

Gaat ie lekker? :')
Nee ik heb geen enkel probleem met ponies die dit werk moeten doen mits correct verzorgd. Maar als je met deze prietpraat afkomt kan je lekker gaan wieberen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:28

Ik denk dat er in de VS genoeg ergere dingen met dieren gebeuren dan dit. Denk aan soring bij de TWH, het extreem fokken met rashonden en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Wellicht kunnen de activisten zich daar drukker om gaan maken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:29

vilheide schreef:
Ik denk dat er in de VS genoeg ergere dingen met dieren gebeuren dan dit. Denk aan soring bij de TWH, het extreem fokken met rashonden en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen. Wellicht kunnen de activisten zich daar drukker om gaan maken.

Daar maken ze zich ook druk om.... gelukkig hoeft 'druk maken' niet gebonden te zijn aan 1 onderwerp :-D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:33

Ninx schreef:
vilheide schreef:

Daar maken ze zich ook druk om.... gelukkig hoeft 'druk maken' niet gebonden te zijn aan 1 onderwerp :-D

Inderdaad.

En hier zo'n conservatieve die veehouderijen en notoire diermishandelaars een hand boven het hoofd houd, vind deze geestdodende rondjes dezelfde kant op met hotsen knotsende kinderen ook niet van deze tijd.... en nu?
Help nu weet ik niet meer of ik een dierenactivist of een dierenmishandelaar. ben....
Bokt help me!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:39

Amber_anne schreef:
Sunnda schreef:

Maatschappijen groeien en veranderen keer op keer. Daarbij veranderen ook onze gedachtes en komen we er achter dan dingen die we vroeger deden niet goed waren. Als je nooit verandert kom je ook niet verder.

We zijn ondertussen op een punt gekomen dat we weten dat in de hitte rondhobbelen met stuiterende kinderen op je rug. Of vastgebonden staan in een draaimolen niet meer bevorderlijk is voor het dier. Net als dat de hele dag op stal niet goed is voor het dier.

Dat jij met 40 graden erop zit maakt het nog niet goed. Wie weet gebeurt dat over 10 jaar ook niet meer.

Je wordt er niet beter van misschien, maar ook zeker niet slechter.
Het is hoogstens een beetje saai, maar doordat ze zo weinig werken en goed verzorgd worden is dat weer geen ramp.

Ik heb ook geen enkele moeite in met 30 graden op een paard zitten. Het is warm, maar daar pas je alles op aan incl de training en met de moderne meetapparatuur zie je heel snel of een paard echt last heeft of niet en dat is niet het geval als de randvoorwaarden goed genoeg zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:40

Duopenotti: we houden het dan maar op uniek in je soort. :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:47

DuoPenotti schreef:
En hier zo'n conservatieve die veehouderijen en notoire diermishandelaars een hand boven het hoofd houd, vind deze geestdodende rondjes dezelfde kant op met hotsen knotsende kinderen ook niet van deze tijd.... en nu?
Help nu weet ik niet meer of ik een dierenactivist of een dierenmishandelaar. ben....
Bokt help me!!

Ingewikkeld....

Maar goed, alles heeft/ kent gradaties.....

Ik ben van boerenafkomst (wel de generatie voor me), en heb altijd op het platteland gewoon. En toch ben ik TEGEN de grootschalige veehouderij, het grasfalteren van onze weidegrond en de overdreven export en alle vervuiling en ellende die daarmee gepaard gaat.

Je kunt dus best deels VOOR iets zijn, maar TEGEN de manier waarop het nu gaat en/ of hoe mensen iets doen....

Nu kom ik uit Friesland, en die schaalvergroting was daar niet zo heftig als in Brabant of sommige delen van Gelderland. Ik kan daar niet aan wennen. Jij bent er in Brabant wellicht meer aan gewend.
Ik heb ook soms wel de indruk dat er per landsdeel (hoe klein NL ook is) anders tegen dit soort zaken wordt aangekeken.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 24-06-22 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:48

Oooo Ninx dat is teveel nuance hoor…

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:50

Sakura789 schreef:
Oooo Ninx dat is teveel nuance hoor…

:D

Daar moest ik even om grinniken...

Sunnda