Dieven stelen voor 150.000 euro bij paardenstal Tsjalhuizum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:08

Ladygiroc schreef:
Je hebt speciale zadelsteunen die je over je zadel dicht kan ´klappen´ en op slot doen.

Zijn rondtrekkende bendes en tegenwoordig zijn de zadels steeds duurder dus ook lucratiever voor dieven, helaas.

Uit ervaring kan ik je zeggen dat die zadelsloten helemaal niets uithalen. Bij ons op stal waren ook de zadels gestolen die met zo'n slot "beveiligd" waren. Ik nam sinds die tijd altijd mijn zadels mee naar huis.
Mijn zadels waren tegen vervangingswaarde verzekerd maar dat verschilt echt per verzekering en maatschappij.

Het is gewoon ontzettend zuur als dit gebeurd. Bij ons op stal bleken het Polen te zijn, ze zijn destijds ook veroordeeld.

Padoertje

Re: Dieven stelen voor 150.000 euro bij paardenstal Tsjalhuizum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:28

Die zadelsteunen met beugel erover zijn overigens niet heel best voor je zadel. Zeker de nieuwere dressuurzadels met wrongen erop, help je naar de filistijnen met die dingen. Saddle Secure met alarm kan, maar ook dat is door te knippen. Al moeten ze er wel meer moeite voor doen plus de bijkomende herrie van het alarm. Maar als ze willen en tijd hebben, nemen ze het echt wel mee helaas. Ik had mijn zadel bij mijn inboedel onder sportuitrusting verzekerd. Maar het is barre ellende, en de wachttijd op een nieuw zadel is ook weken/maanden momenteel.

kwinney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:15

Vroeger 3 x meegemaakt.
Mijn zadel ligt nu thuis, laatste keer ook super beveiligt, maar toch gebeurt

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:52

Maar 50 zadels inladen dat duurt toch wel even. En niemand die wat hoort paarden maken geen lawaai ?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:24

kitobeer schreef:
Maar 50 zadels inladen dat duurt toch wel even. En niemand die wat hoort paarden maken geen lawaai ?

Er woont daar niemand bij het bedrijf.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:37

mavantos schreef:
Ik heb om deze reden mijn zadel opgegeven bij mijn inboedelverzekering. Op mijn polisblad staat:
'Meeverzekerd zijn accessoires voor de ruitersport, aanwezig in een afgesloten kast/kamer op de manege.
Schade door diefstal en vandalisme is uitsluitend gedekt indien sporen van braak aan de afsluitingen van de kast/kamer aanwezig zijn.'

Maar het is eigenlijk te gek voor woorden dat mensen niet van je spullen af kunnen blijven...

Waar heb jij je inboedel verzekerd?
Ik ben nu een rondje aan het doen, maar krijg eigenlijk overal de optie 'niet mogelijk'

Heb het nu wel meeverzekerd bij asr trouwens op de buitenhuisdekking, maar ik wil van die tussenpersoon af en dan houdt het daar ook gelijk op. Al sleep ik mijn zadels nu elke dag maar mee naar huis.

Los van dat je er nooit beter van wordt en alleen het idee al dat ze op al die bedrijven rondlopen.. Vreselijk

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:24

Noukie schreef:
I

Heb het nu wel meeverzekerd bij asr trouwens op de buitenhuisdekking, maar ik wil van die tussenpersoon af en dan houdt het daar ook gelijk op. Al sleep ik mijn zadels nu elke dag maar mee naar huis.

Meenemen naar een andere tussenpersoon?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:30

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:14

Zo wat een onverwacht nieuws. Wat goed dat de eigenaren zijn blijven zoeken
Wel apart dat ze 80 zadels op 1 adres hebben gevonden, dat lijkt me nou niet heel handig als je iets jat :+ wel handig voor de politie, hopelijk krijgen (iig een deel van) de eigenaren hun zadel terug.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:20

Gewoon niet zoveel dure troep aan je paard hangen, dat is wat ik denk. Als je echt kunt samenwerken met je dier heb je niet zoveel nodig... Oh wacht, het gaat natuurlijk helemaal niet om SAMENwerken...

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:22

herr_balou schreef:
Gewoon niet zoveel dure troep aan je paard hangen, dat is wat ik denk. Als je echt kunt samenwerken met je dier heb je niet zoveel nodig... Oh wacht, het gaat natuurlijk helemaal niet om SAMENwerken...

Oke

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:23

herr_balou schreef:

Goed verhaal, lekker kort ook! +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:24

YvonneV schreef:
https://www.facebook.com/Basiseenheid.P ... cxEiVfFGPl

waarschijnlijk teruggevonden in Polen

Ik hoorde het op de radio, wat ontzettend goed dat ze zijn blijven zoeken!! Hoor om mij heen vooral (van ervaringsdeskundigen) dat je de politie niet hoeft te vermoeien met diefstal en inbraak, dus dit vond ik zeer positief om te lezen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:25

Wat n onzin.
Je kunt toch gewoon samenwerken op n zadel wat zowel paard als ruiter fijn Past?
Daarom is t ook zo ruk, als die gestolen wordt ( afgezien van t financiële gedoe).

Maar t is al n tijdje door het hele land raak met diefstallen. Dan moet je nog uitkijken ook , dat ze niet na 2 maanden terugkomen om de nieuwe zadels te stelen...