Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
girlyggirl schreef:Ik vind t allemaal zo... betuttelend... straks mogen we niks meer zelf beslissen. Doel niet alleen hierop maar ook bv op t dragen van een gordel, helm verplicht maken op een snorscooter. Ik zou zeggen allemaal verplicht tot 21 en laten we er vanuit gaan dat dr mensen daarboven zelf kunnen bedenken wat ze willen.
girlyggirl schreef:Ik vind t allemaal zo... betuttelend... straks mogen we niks meer zelf beslissen. Doel niet alleen hierop maar ook bv op t dragen van een gordel, helm verplicht maken op een snorscooter. Ik zou zeggen allemaal verplicht tot 21 en laten we er vanuit gaan dat dr mensen daarboven zelf kunnen bedenken wat ze willen.
Pikeur schreef:girlyggirl schreef:Ik vind t allemaal zo... betuttelend... straks mogen we niks meer zelf beslissen. Doel niet alleen hierop maar ook bv op t dragen van een gordel, helm verplicht maken op een snorscooter. Ik zou zeggen allemaal verplicht tot 21 en laten we er vanuit gaan dat dr mensen daarboven zelf kunnen bedenken wat ze willen.
Ik denk dat je wat betreft gordels ook een beetje rekening moet houden met de hulpverleners die de boel op moeten ruimen na een ongeval. Kan me nieteens voorstellen hoe traumatiserend het voor hen kan zijn.
Ayasha schreef:Ik denk dat je op eigen terrein maar gewoon lekker zelf moet beslissen wat je wel of juist niet aan en op doet. Op andermans terrein echter heb je je IMO te voegen naar de regels die daar gelden.dus als iemand geen teenslippers of slippers in het algemeen op stal wil, dan moet ie daar gewoon een regel van maken en anders zoek je maar een stal waar je wel met slippers mag komen of zet je ze in je eigen tuin. IMO is het een beetje problemen maken waar er geen zijn.
Janneke2 schreef:Maar waar trek je dan de grens? Als we allemaal binnen zouden blijven en onze lichaamsbeweging op een crosstrainer zouden doen en thuis zouden werken, werden de ziektekosten nog lager.girlyggirl schreef:Ik vind t allemaal zo... betuttelend... straks mogen we niks meer zelf beslissen. Doel niet alleen hierop maar ook bv op t dragen van een gordel, helm verplicht maken op een snorscooter. Ik zou zeggen allemaal verplicht tot 21 en laten we er vanuit gaan dat dr mensen daarboven zelf kunnen bedenken wat ze willen.
Klein detail:
gordels etc etc etc verlagen de ziektekosten die wij met ons allemaal opbrengen.
Nu doe ik dat met plezier, maar ik vind het eerlijk gezegd dus geen individuele aangelegenheid.
cissy schreef:Er zijn wel meer dingen die je beter nooit in de omgang bij paarden moet doen, dat ook maar in de regels gaan zetten?
Touw/longeerlijn nooit om je hand draaien, paard niet aan losse deur vastzetten, geen halster om laten in de wei of in de stal, niet met gympies rijden, etc etc
bigone schreef:dierenfan schreef:Tja op slippers dan moet je je teen terug zoeken in de gemiddelde laars kun je hem eruit schudden dat is handiger dan terug moeten gaan zoeken. Het idee dat mijn paard rijlaarzen maken dat ons trekpaard mijn teen er niet af kan trappen heb ik niet. Ik loop veel met stalen neuzen al ben ik ergens overtuigd dat als 1 van de trekpaarden daar echt vol op gaat staan dat dan mijn voet alsnog geplet is en vast zit.... Is lastig testen van te voren of de neus van de schoenen dat houdt.
Ik loop nooit op slippers...
Stalen neuzen is net zo gevaarlijk als slippers. Wanneer een trekpaard daar precies op de neus stapt ben je je halve voet kwijt. Dan kun je beter gewone berg schoenen aan doen, ook de voet dik en blauw maar wel in één stuk.
bigone schreef:dierenfan schreef:Tja op slippers dan moet je je teen terug zoeken in de gemiddelde laars kun je hem eruit schudden dat is handiger dan terug moeten gaan zoeken. Het idee dat mijn paard rijlaarzen maken dat ons trekpaard mijn teen er niet af kan trappen heb ik niet. Ik loop veel met stalen neuzen al ben ik ergens overtuigd dat als 1 van de trekpaarden daar echt vol op gaat staan dat dan mijn voet alsnog geplet is en vast zit.... Is lastig testen van te voren of de neus van de schoenen dat houdt.
Ik loop nooit op slippers...
Stalen neuzen is net zo gevaarlijk als slippers. Wanneer een trekpaard daar precies op de neus stapt ben je je halve voet kwijt. Dan kun je beter gewone berg schoenen aan doen, ook de voet dik en blauw maar wel in één stuk.
ellentje0 schreef:Dat doe ik dus ook. Met slippers aan op de fiets. Wanneer ik op stal aankom doe ik daar mijn stal schoenen aan. Werkt top