Opvallend: amazone Charlotte Jorst verwelkomt gekloond veulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Opvallend: amazone Charlotte Jorst verwelkomt gekloond veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:28

Volgens het hierboven gelinkte wetenschappelijke artikel is voor dit klonen is dus een eicel nodig van een anonieme merrie uit het abattoir.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:36

Ik vind dit echt ziek. Wij mensen gaan véél te ver met het manipuleren van leven.

Imo is dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling! Er mag niks of niemand meer doodgaan, alles word uit den treuren behandeld, nu kunnen we ook al kopietjes maken.

En nu? Volgende stap? Mogen er nu alleen nog maar succesvolle dieren en mensen gekloond worden? Die knul van op de hoek met het downsyndroom is het vast niet waard.
En die shet met die kromme benen waar die jongen mee kon lezen en schrijven vast ook niet.

Bah. Ik snap niet dat dit word toegejuigd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:57

Urbanus schreef:
purny schreef:
1 versie van bepaalde personen vind ik meer dan genoeg

Aan de ene kant vind ik klonen echt onethisch en idioot, aan de andere kant zou ik graag meerdere versies van mezelf over de aarde verspreiden.

Dilemma's dilemma's.

elnienjo schreef:
De dodo terughalen lijkt me wel een leuk project voor de kloonindustrie. Die zijn tenminste niet zo groot.

Ik hoop op dino's.

Jurassic parc films niet genoeg waarschuwing voor jou? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:59

Jawel, ik hoef absoluut geen T-rex of raptors :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:09

Dinorijden lijkt me wel wat :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:41

Dat klinkt als iets wat vroeger in de Playboy mansion gebeurde.

Maar verder helemaal eens met Palmera. Ik vind dit echt zó grenzeloos.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:46

Krijgt een gekloond paard exact dezelfde aftekeningen eigenlijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:47

Palmera schreef:
Ik vind dit echt ziek. Wij mensen gaan véél te ver met het manipuleren van leven.

Imo is dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling! Er mag niks of niemand meer doodgaan, alles word uit den treuren behandeld, nu kunnen we ook al kopietjes maken.

En nu? Volgende stap? Mogen er nu alleen nog maar succesvolle dieren en mensen gekloond worden? Die knul van op de hoek met het downsyndroom is het vast niet waard.
En die shet met die kromme benen waar die jongen mee kon lezen en schrijven vast ook niet.

Bah. Ik snap niet dat dit word toegejuigd.

Ik vraag me af waarom je al die vragen over de "volgende stap" stelt als je zo tegen klonen bent? Maakt het uit dat die knul met down niet gekloond wordt? Of die kromme shet? Dat neemt toch niets weg van de ervaring die ze gegeven hebben aan hun omgeving? :?

Klonen is duur. Het is dus sowieso voor "a select few" weg gelegd net als zoveel in deze wereld. Ik zie het ook niet echt toegejuicht worden. In tegendeel, in het merendeel van de wereld is het illegaal.

elnienjo: nee. In het artikel over de Jazz klonen kan je lezen en zien dat de aftekeningen verschillen, zowel van Jazz zelf als tussen de klonen onderling.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:12

De meest perfecte kloon is een 1 eiige tweeling.
Die zijn ook niet „creepy“ toch?

Klonen vind ik niet eng of raar zo maar gewoon nutteloos. Immers wil je vooruitgang in de fokkerij, geen stilstand.

Een mens klonen is al helemaal zinloos. Je hebt nooit exact dezelfde opvoeding en exact dezelfde ervaringen en daarmee wordt je gewoon „jezelf“ en niet een kopie. Net als dat een identieke tweeling kwa karakter niet identiek zijn en die groeien zelfs nog op in dezelfde tijd en hetzelfde gezin.

Het enige „voordeel“ voor een individu is hooguit dat je een geschikte donor kunt kweken maar dat is etisch van heel andere orde uiteraard. Dat is al zeer op de grens bij ouders van leukemie patienten een extra kind nemen in de hoop dat het matched.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:18

Sizzle schreef:
Het enige „voordeel“ voor een individu is hooguit dat je een geschikte donor kunt kweken maar dat is etisch van heel andere orde uiteraard. Dat is al zeer op de grens bij ouders van leukemie patienten een extra kind nemen in de hoop dat het matched.

The Island, anyone? _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:21

Ik vind sommige eeneiige tweelingen echt supercreepy.

Afbeelding

Maar all jokes aside, ik vind klonen gewoon echt ultiem egoïstisch.