Nicky1963 schreef:Waarom is dit paard zo godsgruwelijk mager?
Omdat ze waarschijnlijk maanden boxrust moest en niet meer mocht eten dan een plukje hooi vanwege de energie?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Nicky1963 schreef:Waarom is dit paard zo godsgruwelijk mager?
Omdat ze waarschijnlijk maanden boxrust moest en niet meer mocht eten dan een plukje hooi vanwege de energie?
Captain schreef:Ik herken het wel bij mezelf (echt doodop zijn 's avonds) maar ook van mijn paard, die viel ook erg in toen hij pijn had. Pas na de operatie werd hij weer wat voller. En ken nog wel een paard met pijn (wat de eigenaren echt bijzonder genoeg NIET (willen?) zien) die blijft ook heel mager en iel, terwijl deze wel meerdere malen per week getraind word maar zit geen grammetje vet en amper spier op. (
Mindim schreef:https://www.facebook.com/fightforwodan/
Een ander paard met plaat in het been, geholpen door equitom. De beste vrouw heeft enorm veel gezeik van anderen over zich heen gehad.
Uitkomst is wel een blij paard in dit geval.
Mindim schreef:Volgens mij zorgt het niet voor verzwakking van het bot, anders zou het bij mensen ook niet zo goed werken lijkt me? Mijn plaat is er uit gehaald, gaatjes groeiden wel dicht zeiden ze.
Het is dier is 17, misschien is ze gewoon deel van de familie en heeft men geld om dit te doen. Ook al wil men het dier als grasmaaier, dat is toch niet aan ons om daar een oordeel over te vellen?
_San87_ schreef:Mindim schreef:https://www.facebook.com/fightforwodan/
Een ander paard met plaat in het been, geholpen door equitom. De beste vrouw heeft enorm veel gezeik van anderen over zich heen gehad.
Ik denk dat het gezeik voornamelijk te maken heeft met t feit dat het een heel invasieve, zware operatie met erg langdurig hersteltraject is, en ze de gehele operatie bij elkaar heeft gecrowdfunded?
15.000 euro.
_San87_ schreef:Mindim schreef:https://www.facebook.com/fightforwodan/
Ik denk dat het gezeik voornamelijk te maken heeft met t feit dat het een heel invasieve, zware operatie met erg langdurig hersteltraject is, en ze de gehele operatie bij elkaar heeft gecrowdfunded?
15.000 euro.
Ayasha schreef:Mindim schreef:Volgens mij zorgt het niet voor verzwakking van het bot, anders zou het bij mensen ook niet zo goed werken lijkt me? Mijn plaat is er uit gehaald, gaatjes groeiden wel dicht zeiden ze.
Het is dier is 17, misschien is ze gewoon deel van de familie en heeft men geld om dit te doen. Ook al wil men het dier als grasmaaier, dat is toch niet aan ons om daar een oordeel over te vellen?
Als de plaat blijft zitten, en dat gaat hier wel het geval zijn gok ik, dan blijf je dat vaak toch wel voelen. Als mens iig. Er is een reden waarom ze pinnen en platen zoveel mogelijk eruit proberen te halen bij mensen (zo ver mogelijk) en niet omdat ze zo graag snijden.Vaak wordt er dan gezegd "kan blijven zitten tenzij het irriteert" dus het zegt wat over hoe het voelt als je hoort hoe vaak ze er uit gaan als het enigszins kan. Zeker op plaatsen waar "weinig plaats" is zoals het been zitten dit soort constructies vaak erg onaangenaam. En dat hoeft niet eens een "bewegend" deel te zijn. De schroeven die ik in mijn hoofd heb irriteren ook immens.
_San87_ schreef:fokfanaat schreef:van pijn vallen ze ook af
Omdat ze niet willen eten?
Mindim schreef:Ik had een plaat op een niet bewegend deel, die heb ik er uit laten halen inderdaad.
Het paard bokt en doet, galoppeert, dus misschien eind goed al goed.
Nicky1963 schreef:En omdat pijn energie kost, zoals FF al noemt.
Maar kreeg het paard dan wel voldoende en adequate pijnstilling, vraag ik me af.
En zou het graatmagere opwegen tegen het extra gewicht van een iets minder sneu uitgemergeld dier?
Ik vind het middel denk ik erger dan de kwaal in dit geval..