'Mijn pony's houden van prut'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:47

vossebier schreef:

Naar mijn mening is die vrouw ook niet helemaal 100%, ik bedoel hoe kan je nou weten of je pony van 'prut' houd?

Omdat de paardjes kunnen kiezen tussen droog land en prut en dus zelf in de prut gaan staan?

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:48

ja dat vind ik ook
helemaal mee eens

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:48

voor vossebier

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:59

Nou, als een moderige wei al reden is tot inbeslagname...
Dan kon ik Andrew laatst ook wel kwijt zijn...
Moest door een wei tot over mijn enkels door de modder...
Dikke bende rond de kuilbult. Alleen achterin was het droog, maar het gras is echt maar een paar sprietje ondertussen... Toch staat hij liever buiten...

Zolang de paarden droog kunnen staat of liggen en enige beschutting hebben (of een regendeken) zodat ze niet continue doorweekt zijn, dan kan het weinig kwaad. Zandpaddockje zou natuurlijk beter zijn in zo'n geval...
Een vrouw waar ik vroeger reed had ook regelmatig problemen met dierenbescherming omdat ze de paarden overdag in de modder liet staan. 's Nachts stonden ze droog op stal, maar ja, dat zagen voorbijgangers natuurlijk niet. Die hadden liever dat de paarden hele dagen op stal stonden. Toen er gedreigd werd heeft ze van haar aow-tje een zandpaddock aan laten leggen. Maar als ik langsrijd, dan zie ik tegenwoordig de paarden rustig weer in de modder staan. Wel met uitloop naar de bak. Die paarden kregen ook genoeg te eten, genoeg frisse lucht en op tijd een dierenarts. Zag er alleen nogal vies uit.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 29-02-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:01

ja maar die pony stonden tot de knieen in de drek heel vaak want ze hadden al veel klachten joyce wi je trouwens ff terug pben?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:03

desiree13 schreef:
ik heb dat hele artikel ook gelezen maar als je pony's er slecht aan toe zijn dan valt je dat toch egt wel op denk ik

als de va zegt dat er niks aan de hand was....... als de ponys zelf konden kiezen dan heeft de DB de zoveeltste miskleun gemaakt...... Ik denk dat een VA heel goed in staat is om vast te stellen of een dier al dan niet een goed leven heeft..... duidelijk is dat de DB daar nogal eens mee de mist in gaat

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:04

maar dat kan je nu niet zeggen want er staat geen foto bij

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:07

Een Va zn mening hecht ik meer waarde aan dan de mening van de DB

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:07

desiree13 schreef:
maar dat kan je nu niet zeggen want er staat geen foto bij

Maar dan kan je dus ook niet zeggen dat die dieren tot aan de knieen in de drek staan Haha!

Ellie rolt alleen maar als er modder ligt...dat arme dier.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:10

Paard gaat absoluut niet dood van modder, sterker nog de meesten (uitzonderingen daargelaten) vinden modder heerlijk, je moet de paarden de kost geven die schoongepoetst de wei opgaan en de eerste de beste modderpoel opzoeken om juist daarin te gaan liggen!

Desiree........ ik zou mn energie in die boer zn paarden steken, denk dat die het een stuk slechter hebben dan deze dieren

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:14

ik zal even een telefoon nummer zoeken en dan bel ik even.

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:27

bij ons is ook een keer bijna een pony weggehaald. ze zag er volgens voorbijgangers zo slecht uit. ja he he..... dat wisten wij allang. maar volgens mij ziet een pony van 35! er nooit meer op en top uit. na veel praten vond de dierenbescherming dit gelukkig ook Frusty .

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:58

Prut of niet....als de AID ermee in aanraking is geweest en ze zelfs in beslag heeft genomen is er niet niks aan de hand......

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:04

Wat een verhaal zeg.
10 jaar geleden heb ik de DB ook op mijn dak gehad. Mijn paard was volgens omwonenden ook zielig. Het land waar hij op stond was te nat en te modderig. Hij was dus zielig.
Ja heel zielig hij had toen verdomme meer ruimte dan onze paarden op de boerderij met zijn allen bij elkaar, een stuk of 4 weilanden waar hij heerlijk kon struinen en hij had "vriendschap"gesloten met een koe.

De DB heeft toen gezegd dat ik gelijk mijn paard weg moest halen. Wel vertelden ze dat dit een betere oplossing was omdat "gewone" mensen toch alles maar zielig vinden en hij midden in een woonwijk stond, waar dus heel veel "gewone" mensen hem zagen.

Bij dit verhaal gaan mijn haren weer overeind staan. Als ik lees dat de DA het ook een vreemde zaak vindt (is de DB eigenlijk niet verplicht er een DA bij te halen????) en dat de paardjes wel goed verzorgt zouden worden....aaarrggghhh dan heb ik zo'n medelijden met die vrouw.
Ik hoop dat er snel een rectificatie met heel veel excuses van de DB zal volgen...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:14

Nou hier snap ik niks van hoor Verward Ze zeggen dat de beesten er niet ondervoed en verwaarloosd uitzagen en toch moeten ze mee omdat ze in de modder staan. Als ze zelf kunnen kiezen en ze gaan erin staan kun je niet veel meer willen. Dan mag ik wel oppassen. Mijn paard staat ook in een wei waar modderplekjes zijn en als het hard regent gaat hij buiten staan ipv in de schuilstal waar hij zo in kan lopen. HELP dalijk halen ze hem ook weg Nagelbijten / Gniffelen Knipoog Haha!

desiree13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:18

wie weet ht nummer van de dierenbescherming?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:36

www.dierenbescherming.nl

U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via het telefoonnummer 0900-2021210 (€ 0,10 /min.).
U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar de meldkamer van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming of naar een afdeling van de Dierenbescherming.

Wat een gedoe weer, als er echt iets aan de hand is, komt de DB niet opdraven en als er publiciteit mee te halen is, breken ze zich de benen om paarden weg te halen, ik heb mijn lidmaatschap van de dierenbescherming opgezegd...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:40

Waardeloos, dit moedigt alleen maar meer aan om de paarden op stal te houden.
Omdat ze anders vieze voeten krijgen!

Die beesten hadden het iig goed, kregen tenminste beweging!!
Ik durf ook wel te beweren dat mijn verzorgpaarden het buiten meer naar hun zin zullen hebben dan binnen, ben ik dan ook gek?

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:55

Nee in het wild hebben ze een zandbak met goede drainage.

Belachelijk. Die paarden konden nota bene kiezen tussen een droog en een nat stuk...!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 14:14

weer zo'n actie van de Db lijkt me...
idd in het wild hebben ze ook geen gedraineerd stuk weiland en als die beesten kunnen kiezen tussen de prut en droog land en ze gaan zelf in de prut staan, snap niet wat daar erg aan is Verward
ik geloof eerder de VA dan de DB...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:21

Wow! Ik woon hier vlakbij.....ik ken die vrouw overgens niet....staat er ook ergens waar dat landje was..... Verward

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:27

Hebben net maar gauw de uitloop van m'n verzorgpony's sneeuwvrij gemaakt, anders is dat ook zo zielig. Ascot en Maicka gingen helemaal zielig in een hoekje staan en konden hun hoofden niet meer optillen. (lees; ze stonden lekker in de zon half bruin te bakken tijdens hun middagdutje ).
Vraag me af wat er met de pony's gaa gebeuren, wat mij betreft lekker terug naar hun prut!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:36

IlsjePilsje schreef:
Wat een verhaal zeg.
10 jaar geleden heb ik de DB ook op mijn dak gehad. Mijn paard was volgens omwonenden ook zielig. Het land waar hij op stond was te nat en te modderig. Hij was dus zielig.
Ja heel zielig hij had toen verdomme meer ruimte dan onze paarden op de boerderij met zijn allen bij elkaar, een stuk of 4 weilanden waar hij heerlijk kon struinen en hij had "vriendschap"gesloten met een koe.

De DB heeft toen gezegd dat ik gelijk mijn paard weg moest halen. Wel vertelden ze dat dit een betere oplossing was omdat "gewone" mensen toch alles maar zielig vinden en hij midden in een woonwijk stond, waar dus heel veel "gewone" mensen hem zagen.
Bij dit verhaal gaan mijn haren weer overeind staan. Als ik lees dat de DA het ook een vreemde zaak vindt (is de DB eigenlijk niet verplicht er een DA bij te halen????) en dat de paardjes wel goed verzorgt zouden worden....aaarrggghhh dan heb ik zo'n medelijden met die vrouw.
Ik hoop dat er snel een rectificatie met heel veel excuses van de DB zal volgen...

DIT vind ik nu het gevaarlijkste....: 'de gewone mensen' Boos! Boos!
ze wéten dus bij de DB dat het niet écht erg is voor het paard, maar 'big brother-gewone-burger' is watching Frusty !

laatst hebben we hier bij ons ook zo'n geval gehad; toen was er naar aanleiding daarvan zelfs sprake om een wetsvoorstel in te dienen dat dieren 's winters niet in de weide MOGEN

gelukkig heeft de wetgever nog wel dringender zaken op de agenda - maar toch hoor, het is een gevaarlijke tendens!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:01

ingeo"]
[quote="IlsjePilsje schreef:

DIT vind ik nu het gevaarlijkste....: 'de gewone mensen' Boos! Boos!
ze wéten dus bij de DB dat het niet écht erg is voor het paard, maar 'big brother-gewone-burger' is watching Frusty !

laatst hebben we hier bij ons ook zo'n geval gehad; toen was er naar aanleiding daarvan zelfs sprake om een wetsvoorstel in te dienen dat dieren 's winters niet in de weide MOGEN

gelukkig heeft de wetgever nog wel dringender zaken op de agenda - maar toch hoor, het is een gevaarlijke tendens!
[/quote]

Daarom heb ik het vermoeden dat de aangiftes bij de vrouw ook van burgers komen die de ballen geen verstand van paarden hebben.
Iedereen met paarden merkt in zijn of haar directe omgeving al vaak hoe vaak mensen die niets met paarden hebben kunnen reageren op dingen die wij doen.
Vaak is er veel onbegrip voor dingen die heel normaal zijn voor paardenmensen, maar die er bij anderen gewoon niet ingaan.
De gewone burgers denken dus dat paarden het fijner hebben op stal, want daar blijven ze droog en krijgen ze het niet koud. Ze vermenselijken de dieren veel meer dan dat wij (hopelijk) doen

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:34

ik snap heel t punt van de DB niet. Ja, de "gewone" mensen vonden het misschien zielig. Maar de DB kan hun tijd,geld en (stal)plaats toch wel besteden. Aan dieren die er slechter aan toe zijn bijv.