Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meganvr schreef:Misschien pakken die krengen
Huertecilla schreef:meganvr schreef:Misschien pakken die krengen
Kreng definities Kreng 1) Aas 2) Akelig kind 3) Akelig meisje 4) Beroerling 5) Boosaardige vrouw 6) Dierenkadaver 7) Dierlijk 8) Dood dier 9) Dood lichaam 10) Een dood dier 11) Ellendeling 12) Etre 13) Etterbak 14) Feeks 15) Gemeen mens 16) Gemene vrouw 17) Helleveeg 18) Kadaver 19) Karonje 20) Klier 21) Kol 22) Kwaadaardig mens
Wolf staat er niet bij.
Loretta schreef:Staan wel een aantal bij hoe ik de wolf heel graag zie. 7, 9, 10, 11 en 19.
En ook 12 past wat mij betreft prima bij de wolf.
Mindim schreef:Al weer een wolventopic en het loopt altijd uit op hetzelfde. Misschien daar eens mee stoppen?
Huertecilla schreef:Kreng definities Kreng 1) Aas 2) Akelig kind 3) Akelig meisje 4) Beroerling 5) Boosaardige vrouw 6) Dierenkadaver 7) Dierlijk 8) Dood dier 9) Dood lichaam 10) Een dood dier 11) Ellendeling 12) Etre 13) Etterbak 14) Feeks 15) Gemeen mens 16) Gemene vrouw 17) Helleveeg 18) Kadaver 19) Karonje 20) Klier 21) Kol 22) Kwaadaardig mens
Wolf staat er niet bij.
Huertecilla schreef:En ik vínd dat een geval van heel zielig voor het arme dier. Maar goed, ik ben dan ook pro díer; een dierenliefhebber.
Loretta schreef:Nu is iedereen het erover eens dat dit een kreng is.
https://schermbeck-online.de/junger-wol ... 7QBwawpTPE
office schreef:Bij ons laat een boer zijn schapen niet meer op het achterland omdat jaar na jaar loslopende honden z’n dieren zo dusdanig verwonden dat ze ingeslapen of door de dierenarts behandeld moeten worden.Dit jaar is het beste land dus alleen goed als hooiland.Omdat de “dieren liefhebbers “ hun hond van de lijn willen.Dit vind ik persoonlijk nog erger .
sasja0705 schreef:office schreef:Bij ons laat een boer zijn schapen niet meer op het achterland omdat jaar na jaar loslopende honden z’n dieren zo dusdanig verwonden dat ze ingeslapen of door de dierenarts behandeld moeten worden.Dit jaar is het beste land dus alleen goed als hooiland.Omdat de “dieren liefhebbers “ hun hond van de lijn willen.Dit vind ik persoonlijk nog erger .
Amen... hier bij ons (Veluwe) heeft 2 of 3 jaar geleden een loslopende (touristen-) hond huisgehouden... die "ach-dat-doet-die-anders-nooit " had in n mum van tijd 12 zodandig toegetakeld, dat er niets meer te redden viel.
Inmiddels lopen hier ja ook wolfen, klagen hoor je alleen die (hobby) boeren die hun schapen ergens achteraf hebben, niet behoorlijk omheind, verder niet na omkijken maar hooguit 1 keer in de week ze zien...
Kuggur schreef:We zitten hier op een paardenforum, iedereen hier labelt zichzelf als zodanig
Huertecilla schreef:Honden is imo een triest voorbeeld van egoïsme van de eigenaars. Gewoon onaccpetabel. *
Huertecilla schreef:Jeetje wat een diepe persoonlijke nijd Kuggur![]()
Even terug naar wolven.
Wat is het verschil met kippen/eenden/konijnen en vossen?
Zie daar geen tendentieuze vos-haat ´nieuws¨berichten over. Komt toch héél wat vaker en écht voor dat een vos zeg kippen doodt. Maar wel een populistische drama-stuk over geen konijn meer buiten want de wólf zoú.... De vos doet dat volop![]()
Nogmaals; cultuur.
sterregoud schreef:Als je alle schapen en vee voldoende wilt beschermen tegen wolven heb je hekwerk van minstens 2 en een halve meter hoog nodig.
Leuk voor de reeen die dan nooit meer kunnen grazen, of zich stuk lopen op het hekwerk.
Ook al foto’s gezien van konijnen en hazen die vast kwamen te zitten in stroomdraad, ja lekker diervriendelijk is dat wolvenbeleid.