_San87_ schreef:Alpaca's zijn gedomesticeerd, net als lama's. Ik snap je punt, en je hebt er ook zeker een. Ik vraag me alleen af waar het dan ophoudt. Dat iets kan, betekent niet dat het ook moet, imo. En daar mag je als mens best vragen over stellen en bij stilstaan.
Ik weet niet dat de Mongol derby is, trouwens, dus daar kan ik niks over zeggen.
Waar het op houdt weet niemand. Die vraag wordt bij elke nieuwe ontwikkeling gesteld en ik ga er van uit dat dat altijd zo geweest is. Dus alles wat wij nu hebben heeft ooit iemand van gezegd "waar houdt het op?"
Sterker nog, die vraag wordt nú gesteld over onze eigen sport.
Het houdt waarschijnlijk op wanneer die achtertuin-leeuw zijn eigenaar op vreet. Dan zullen ze na een paar voorvallen wel wat minder populair worden. Wb wolven; Wolfshonden worden al gehouden als "huisdieren". Dusja...
Er zal vast ergens ook wel iemand met een wolf in huis zitten en vast ook met een leeuw in de tuin. Het houdt op wanneer het vaak genoeg mis gaat dat de voordelen niet meer op wegen tegen de nadelen. Zo is het altijd geweest en zal het altijd zijn bij de mens.