Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Right, dus paard A grijpt mensen (en ook echt hard) en paard B schopt in het rond?
Wat gaat er in hemelsnaam mis bij deze stal dat die dieren zo gefrustreerd en/ of onbegrepen zijn dat ze dit soort ongein gaan uithalen![]()
Misschien zou een flinke training omtrent paardengedrag/ NH wat uithalen?
meggiemeg schreef:Je ziet al van te voren dat het paard op stal de oren plat heeft en van plan is om wat te gaan doen. Het is zeker niet de eerste keer gezien de reactie van het paard wat bijt want deze duikt direct terug naar achter de stal in, zal wellicht daar al eens een corrigerende mep voor hebben gehad. Denk net als petraaken dat het paard haar bij de jas te pakken heeft waardoor ze zo valt, als hij alleen haar staart te pakken had dan zag je wel eerst haar hoofd naar achteren gaan denk ik.
elnienjo schreef:meggiemeg schreef:Je ziet al van te voren dat het paard op stal de oren plat heeft en van plan is om wat te gaan doen. Het is zeker niet de eerste keer gezien de reactie van het paard wat bijt want deze duikt direct terug naar achter de stal in, zal wellicht daar al eens een corrigerende mep voor hebben gehad. Denk net als petraaken dat het paard haar bij de jas te pakken heeft waardoor ze zo valt, als hij alleen haar staart te pakken had dan zag je wel eerst haar hoofd naar achteren gaan denk ik.
Als ik haar was geweest had ik met zweepje op ooghoogte voor paard in stal voorbij gelopen en gelijk lik op stuk gegeven op 't moment dat ie dreigde z'n kop naar buiten te steken met die oren plat in de nek.
Tancreda4 schreef:Luik dicht. Zweep. Tik geven....![]()
Ik heb medelijden met dit paard. Paard kan er niets aan doen. Oplossing is het dier meer ruimte en een plek te geven waar het zich niet hoeft te verdedigen en veiliger voelt.
Sizzle schreef:Gewoon een suf dom ongelukje door een te smal gangpad, niets nieuwswaardig.
Bizar dat er gelijk wat geroepen wordt over gefrustreerde paarden![]()
Het paard in de box reageert echt niet op die dame maar op dat andere paard en grijpt gewoon mis. Mijn kleine draak accepteert ook geen 4 benige bezoekers hoor, haar stal/hooi is haar domein.
Het paard aan de hand geeft die tik uit schrik.
Gewoon een domme opstelling en dan krijg je dat.