Ouders klagen manege aan nadat achtjarige dochter van paard valt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:13

smurffie schreef:
Ik hoop dat alle maneges in d3 buurt dit gelezen hebben en dit meisje de toegang ontzeggen. Anders kan het iemand nog eens veel geld kosten als ze van een van de pony's valt en er meer te verhalen lijkt.
Doe dr lekker op schaken ofzo, daar zit ook een paard in.

ze zou maar je pony komen verzorgen en bijrijden...

Dit zijn wel van die verhalen waarom je daar voorzichtig mee word.

Tazzey

Re: Ouders klagen manege aan nadat achtjarige dochter van paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:59

Ik had als kind eerst een terror shetlander en later pony waarvan ik nog altijd het vermoeden heb dat het een Lucifer nazaat is. Als ik voor alle keren dat ik er in de ponyclub les vanaf gepleurd ben schadevergoeding zou hebben gekregen, gut dan woonde ik nu in een vrijstaande villa met zwembad en goed opgevoed paard in Wassenaar en zouden de vijf generaties achter mij nimmer meer hoeven te werken :D

Ik zou het meisje overigens echt niet in mijn lessen of op mijn paarden meer willen hebben. Ze valt er zeker nog wel een paar keer vanaf en dat wordt dan een prijzige aangelegenheid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:11

Sjonge... Paardrijden gaat met vallen en opstaan hoor..
Het zijn geen robots die continu hetzelfde rondje lopen. Je hebt te maken met levende wezens en ik neem aan dat ze dit risico toch wel hadden ingecalculeerd?
Zeker wanneer er geen letsel is, vind ik dit echt muggenziften.. Ben benieuwd of dochterlief ooit nog op een pony stapt, maar dat zal wel niet op deze manege zijn :=
Wat nou als ze van een fiets valt.. Klagen ze dan ook de fabrikant aan?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:45

Zo te lezen heb ik het totaal verkeerd aangepakt!

Een jaar of 25 geleden ging ik ook met een vriendnnetje mee naar haar manege om vrij te rijden. Ook daar werd een beginner gelongeerd terwijl wij er omheen moesten rijden. Dat vond ik toen al erg vreemd, want in mijn manege gebeurde dat niet. Ik reed nog niet zo lang en had als elf jarige nog niet helemaal de controle over de pony waar ik op zat.

Op een gegeven moment was pony het beu om steeds om het longeerpaard heen te rijden. Hij rende er op af en probeerde te bijten. Ik bleef zitten maar zo te lezen moest ik me dus laten vallen en mijn ouders een schadeclaim laten indienen...

Kan dat dat 25 jaar later alsnog? ~~}> ik heb er zeg maar nu nog een trauma van. :+

Veraaaaah

Re: Ouders klagen manege aan nadat achtjarige dochter van paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:05

Ik vind het vooral vervelend voor het kind zelf. Die zit zelf denk ik helemaal niet te wachten op een schadeclaim. En zoals hier geroepen wordt kind nooit meer op een pony zetten? Denk echt dat haar ouders hier de ‘schuldige’ zijn…

En ja paardrijden leer je met vallen en op staan. Zonde dat mensen alleen aan geld denken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:52

fohadie schreef:
Op een gegeven moment was pony het beu om steeds om het longeerpaard heen te rijden. Hij rende er op af en probeerde te bijten. Ik bleef zitten maar zo te lezen moest ik me dus laten vallen en mijn ouders een schadeclaim laten indienen...

Ik zou nog even verder lezen naar het punt waarop de ouders aanzienlijk meer verliezen (omdat ze de gerechtskosten betalen) dan winnen aan schadevergoeding.