Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenmeisjes (en -jongens), waar zijn ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:05

Daar heb je toch de onderlinge wedstrijden voor?

Die worden, voor corona dan, hier in de omgeving regelmatig gehouden.
Sommige willen dat je in tenue rijd (wat op marktplaats echt niet duur is) maar andere vinden gewone rijkleding voldoende.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 02:42

Padoertje schreef:
Niet persoonlijk hoor. Maar dit is weer zo'n eindeloze discussie over de kosten van de KNHS. Ik snap niet dat er zoveel mensen moeilijk doen hierover.

(.....)

Voor de mensen die een paard kunnen houden voor 150,- per maand, amper investeren in lessen en dan ook nog gaan zeuren over te hoge kosten van de KNHS, daar krijg ik een beetje jeuk van. En ja, helaas is dit de doelgroep die zeurt is mijn ervaring na 6 jaar bestuurslid van de KNHS te zijn geweest :j :')

Wees maar blij dat je niet snapt waarom mensen “moeilijk doen” en “zeuren”. Betekent dat je zelf blijkbaar geld zat hebt om je elitesport te beoefenen.
Mensen die niet zo veel geld hebben, hebben ook dromen.

Ik vraag me trouwens af of het feit dat er minder paardenmeisjes zouden zijn, niet gewoon een fenomeen is wat je bij alle sporten zou kunnen zien: meer kinderen die achter beeldschermen zitten = minder kinderen die sporten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:16

Is dat zo erg afgenomen? Hier in de regio nog steeds wachtlijsten bij de manege. Hetzelfde geldt trouwens ook voor oa voetbal, de plaatselijke scouting ed. Bij dochter op school diverse paardenmeisjes. Ze hebben ook allemaal stokpaardjes trouwens, maar dat heet tegenwoordig een hobbyhorse.

Wij hebben dus een paardenmeisje, rijdt geen wedstrijden. Dat is gewoon niet te combineren met de wedstrijden die we zelf willen rijden, de hond, en we hebben ook nog ergens werk en een privé leven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:31

Op onze manege zijn ook nog steeds wachtlijsten. Die nieuwe instroom is er dus wel. Wel blijft het aantal aanmeldingen voor de FNRS-proeven nog wat achter, vergeleken bij de situatie vóór corona.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:52

Ik sprak toevallig gisteren onze manege-eigenaar. Zij hebben er 150 lessen bijgekregen.
Grootste probleem is nieuwe pony's/paarden kopen.
Hij zei dat er collega's zijn, die nu zelf gaan fokken. Probleem is dat het dan minimaal 6 jaar duurt, met alle kosten en risico's daarbij, voordat je ze daadwerkelijk kan inzetten.
Hij zei ook, dat het krachtvoer al 30% duurder is geworden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:56

Ik was de enige in mijn klas die paard reed. Klas boven mij zat ook 1 meisje dat op de manege leste. Dus of het nou zoveel minder is tegenwoordig.
Mijn manege had destijds ook een wachtlijst