Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:"Deze verplichte registratie maakt het mogelijk om alle paardachtigen op te sporen die in contact zijn geweest met een paard of een ezel met een gereglementeerde ziekte"
Pandora2 schreef:Bij dit zinnetje moest ik ook direct denken aan die contacttracing
Citaat:"Deze verplichte registratie maakt het mogelijk om alle paardachtigen op te sporen die in contact zijn geweest met een paard of een ezel met een gereglementeerde ziekte"
Wat dus grote kul is, want een registratie van waar het peerd gestald staat, zegt natuurlijk niks over waar de paarden overal komen en met welke andere paardachtigen ze ''onderweg'' in contact komen.
Ik heb een klein vermoeden dat dit vooral te zien heeft met mestopslag en afvoer. Nitraten, nitrieten, stikstof en meer van die dingen.
Ik ben ook voor burgerlijke ongehoorzaamheid![]()
Van die ' dreigementen ' word ik niet warm of koud.
Lijkt wel wat op de vaccins tegen de corona. Hoe was het ook weer ?
'' Na 11 sept zal het heel moeilijk zijn om nog aan een vaccin te geraken '' zei één van de ministers van volksgezondheid toch...
Hoezo ?
Mirranda schreef:Controle controle controle en straks mag je gewoon geen paarden meer houden vanwege milieuregels die letterlijk alles aan banden leggen.
Laat je niet bang maken. Gewoon niet aan meedoen.
Het is mij de afgelopen 2 jaar wel heel duidelijk geworden dat de overheid/EU alles tot op de cm2 wil controleren.
Mij niet bellen
koend schreef:Ik pleit voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
De overheid?
Hoe minder ze weten, hoe beter. Het is al big brother genoeg. Gaan we echt enthousiast meewerken aan ons eigen gevangenschap?
Citaat:Yep ze willen alles weten, en op den duur mag je geen paarden meer houden. Alles moet digitaal en in kaart zijn. Alles voor globasering 2030
ElCid schreef:koend schreef:Ik pleit voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
De overheid?
Hoe minder ze weten, hoe beter. Het is al big brother genoeg. Gaan we echt enthousiast meewerken aan ons eigen gevangenschap?
Er zijn heel veel mensen die hier vol overgave aan meewerken; vrijheid is hun blijkbaar niets waard en wat er nog over is wordt stelselmatig ingeperkt tot er geen enkele vrijheid meer bestaat. Alles moet kapot en wat er overblijft moet gecontroleerd worden, tot in het uiterste..............Citaat:Yep ze willen alles weten, en op den duur mag je geen paarden meer houden. Alles moet digitaal en in kaart zijn. Alles voor globasering 2030
En de meeste mensen hebben het nog steeds niet door.
Nu alle paarden registreren en straks een verbod en dan gaat alles naar de slacht............want stel je voor dat we nog plezier mogen hebben.
Marije_jiplover schreef:Er worden Europees gezien idd behoorlijk wat paarden geslacht en opgegeten en dat is idd 1 van de redenen waarom deze registratie is ingevoerd.
Hiermee
Thioro schreef:Zo ongeveer de halve shetland/trekpaard/draverspopulatie wordt voor de slacht gefokt. Wil een liefhebber er 1 of is het toevallig een toppaard dan is dat een meevaller, anders gaan ze zonder pardon de worst in.