Paardenweides in België moeten voortaan geregistreerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Paardenweides in België moeten voortaan geregistreerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:21

Dit is een rechstreeks gevolg van de "nieuwe" Animal Health Regulation die vorig jaar op 21 april van kracht is geworden in heel de Europese Unie.

Is dus niet voor België specifiek, maar voor de hele EU.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:24

Bij dit zinnetje moest ik ook direct denken aan die contacttracing :')
Citaat:
"Deze verplichte registratie maakt het mogelijk om alle paardachtigen op te sporen die in contact zijn geweest met een paard of een ezel met een gereglementeerde ziekte"

Wat dus grote kul is, want een registratie van waar het peerd gestald staat, zegt natuurlijk niks over waar de paarden overal komen en met welke andere paardachtigen ze ''onderweg'' in contact komen.

Ik heb een klein vermoeden dat dit vooral te zien heeft met mestopslag en afvoer. Nitraten, nitrieten, stikstof en meer van die dingen.

Ik ben ook voor burgerlijke ongehoorzaamheid :Y)
Van die ' dreigementen ' word ik niet warm of koud.
Lijkt wel wat op de vaccins tegen de corona. Hoe was het ook weer ?
'' Na 11 sept zal het heel moeilijk zijn om nog aan een vaccin te geraken '' zei één van de ministers van volksgezondheid toch...
Hoezo ? :+

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:27

Pandora2 schreef:
Bij dit zinnetje moest ik ook direct denken aan die contacttracing :')
Citaat:
"Deze verplichte registratie maakt het mogelijk om alle paardachtigen op te sporen die in contact zijn geweest met een paard of een ezel met een gereglementeerde ziekte"

Wat dus grote kul is, want een registratie van waar het peerd gestald staat, zegt natuurlijk niks over waar de paarden overal komen en met welke andere paardachtigen ze ''onderweg'' in contact komen.

Ik heb een klein vermoeden dat dit vooral te zien heeft met mestopslag en afvoer. Nitraten, nitrieten, stikstof en meer van die dingen.

Ik ben ook voor burgerlijke ongehoorzaamheid :Y)
Van die ' dreigementen ' word ik niet warm of koud.
Lijkt wel wat op de vaccins tegen de corona. Hoe was het ook weer ?
'' Na 11 sept zal het heel moeilijk zijn om nog aan een vaccin te geraken '' zei één van de ministers van volksgezondheid toch...
Hoezo ? :+

:+

Die contacttracing heeft de gehele corona "achter gelopen". :+ Wij zijn nooit gecontacteerd door ze ondanks dat we vershillende keren genoemd zijn door mensen die positief waren. We zijn er altijd zelf achteraan moeten gaan voor te testen enz. :+

Verder geheel met je eens, het is gewoon kul en heeft niks te maken met het "welzijn" of "de gezondheid".

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:47

Controle controle controle en straks mag je gewoon geen paarden meer houden vanwege milieuregels die letterlijk alles aan banden leggen.

Laat je niet bang maken. Gewoon niet aan meedoen.
Het is mij de afgelopen 2 jaar wel heel duidelijk geworden dat de overheid/EU alles tot op de cm2 wil controleren.

Mij niet bellen :evaw:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:15

Mirranda schreef:
Controle controle controle en straks mag je gewoon geen paarden meer houden vanwege milieuregels die letterlijk alles aan banden leggen.

Laat je niet bang maken. Gewoon niet aan meedoen.
Het is mij de afgelopen 2 jaar wel heel duidelijk geworden dat de overheid/EU alles tot op de cm2 wil controleren.

Mij niet bellen :evaw:

Yep ze willen alles weten, en op den duur mag je geen paarden meer houden. Alles moet digitaal en in kaart zijn. Alles voor globasering 2030

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:52

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:07

Ik word er een beetje ‘bbbrrrrr’ van….
Hou er niet van…. We hebben hier ook enkele oudjes die uit het buitenland komen, staan hier al jaren, hebben een Europees boekje, maar nooit geregistreerd in België…. Wat moet je dan…. Nu nog voor elk oudje nu nog alles op orde brengen? Die gaan nergens heen en staan hier gewoon te staan…. Ze weten dat hier paarden staan, want de rest is al gekoppeld aan de inrichting, zie de meerwaarde daar niet van, maar hoorde van iemand die een maand terug controle had en bleek een pony dus niet het chipnummet te hebben van het boekje die zij erbij gekregen hadden bij aankoop, en hebben ze een grote boete voor gehad….

Vind dit helemaal geen goeie evolutie….

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:16

Zit niks anders op dan te verkassen. K*treglementering :x :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:18

Het is EU wetgeving, in Nederland moet je ook registreren, in Frankrijk ook en in de rest van de Europese Unie ook.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:30

Tuurlijk, maar het ene land gaat er op controleren en een ander totaal niet denk ik dan zo….

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:04

Denk idd ook niet dat Roemenië of Letland zo goed gaat controleren...
Vraag me af of daar überhaupt al alles gechipt is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:09

wat een gezanik. Voor koeien/geiten/schapen/varkens is dit al tig jaar normaal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:17

ja en die gaan nu flink de dupe worden.
Dat gaat met paarden ook wel gebeuren.
Wel zo eerlijk tegenover de veehouders, dat weer wel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:21

We mogen toch ook eens klagen :))
Er wordt zoveel geklaagd op het bokt :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:30

Maar koeien, geiten, varkens,….. worden massaal gegeten, dat vind ik ergens normaal dat daar op controle is, of er zou nogal wat illegaals met ons vlees gebeuren…. Onze paarden dienen toch meestal niet om op te eten en daarom vind ik ook niet dat ze over dezelfde kam geschoren moeten worden…

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:31

tja, er gaan nog genoeg paarden naar de slacht. Ik denk dat juist daar de registratie niet van op orde is. Die van mij bijvoorbeeld, mag niet naar de slacht ivm medicatie. Maar ik zou haar er zo naartoe kunnen brengen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:40

Er worden Europees gezien idd behoorlijk wat paarden geslacht en opgegeten en dat is idd 1 van de redenen waarom deze registratie is ingevoerd.
Hiermee

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:08

koend schreef:
Ik pleit voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
De overheid?
Hoe minder ze weten, hoe beter. Het is al big brother genoeg. Gaan we echt enthousiast meewerken aan ons eigen gevangenschap?

Er zijn heel veel mensen die hier vol overgave aan meewerken; vrijheid is hun blijkbaar niets waard en wat er nog over is wordt stelselmatig ingeperkt tot er geen enkele vrijheid meer bestaat. Alles moet kapot en wat er overblijft moet gecontroleerd worden, tot in het uiterste..............

Citaat:
Yep ze willen alles weten, en op den duur mag je geen paarden meer houden. Alles moet digitaal en in kaart zijn. Alles voor globasering 2030

En de meeste mensen hebben het nog steeds niet door.

Nu alle paarden registreren en straks een verbod en dan gaat alles naar de slacht............want stel je voor dat we nog plezier mogen hebben.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:37

ElCid schreef:
koend schreef:
Ik pleit voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
De overheid?
Hoe minder ze weten, hoe beter. Het is al big brother genoeg. Gaan we echt enthousiast meewerken aan ons eigen gevangenschap?

Er zijn heel veel mensen die hier vol overgave aan meewerken; vrijheid is hun blijkbaar niets waard en wat er nog over is wordt stelselmatig ingeperkt tot er geen enkele vrijheid meer bestaat. Alles moet kapot en wat er overblijft moet gecontroleerd worden, tot in het uiterste..............

Citaat:

En de meeste mensen hebben het nog steeds niet door.

Nu alle paarden registreren en straks een verbod en dan gaat alles naar de slacht............want stel je voor dat we nog plezier mogen hebben.

Nee, die slapen nog steeds.
En het ligt voor hun voeten. Maar zien het nog niet.
Net zoals inflatie, Immigratie.
Alles moet en zal kapot.
De Great Reset
En als je dat zegt ben je weer een wappie

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:12

Marije_jiplover schreef:
Er worden Europees gezien idd behoorlijk wat paarden geslacht en opgegeten en dat is idd 1 van de redenen waarom deze registratie is ingevoerd.
Hiermee

Maar percentueel gezien is dat niets ivm met koeien, varkens,….
Doelbewust fokken om te slachten komt in België en Nederland naar mijn weten amper tot niet voort, terwijl fokken van koeien of varkens zo goed als altijd voor vlees of melk is.

Dus in dat opzicht vind ik dan dat er toch een verschil in benadering en registratie mag zijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:27

Zo ongeveer de halve shetland/trekpaard/draverspopulatie wordt voor de slacht gefokt. Wil een liefhebber er 1 of is het toevallig een toppaard dan is dat een meevaller, anders gaan ze zonder pardon de worst in.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:29

Dat is voor dravers echt niet meer het geval in Nederland.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:38

Thioro schreef:
Zo ongeveer de halve shetland/trekpaard/draverspopulatie wordt voor de slacht gefokt. Wil een liefhebber er 1 of is het toevallig een toppaard dan is dat een meevaller, anders gaan ze zonder pardon de worst in.

En waar haal je die cijfers?
Want dat is toch echt niet wat ik ervaar en bij de slager zie je zelden zoiets als een shet of trekpaard staan…

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:49

Er wordt in Nederland best wel wat geslacht, maar het vlees blijft zelden in Nederland.
En er gaan behoorlijk wat paarden levend de grens over om in bv België geslacht te worden.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:21

Ik zal het nogmaals zeggen: Agenda 2030

Paardeneigenaren & hobbyboeren zijn na veeboeren gewoon ook gewoon aan de beurt om hun dieren op te ruimen hoor. Het wordt gebracht onder de noemer dierziekten onder controle te kunnen houden en inmiddels is daar nu natuurlijk ook de stikstofleugen bij gekomen.

Niet aan meedoen.
Ik wordt echt niet warm of koud van dreigementen met boetes hoor.