Mindim schreef:1 kritiekpuntje.... de wolf is hier niet omdat de wolvenliefhebbers in nederland dat willen. Maar omdat het van hogerhand een beschermd dier is. Dus het bij de pro wolf mensen leggen in nederland, is niet helemaal fair.
Ik denk dat voor alle partijen het beter is, dat de wolf elders een heenkomen zoekt, voor zowel mens, vee en ook voor de wolf zelf. Maar aangezien het voorlopig een beschermd dier is, kun je beter gaan denken in oplossingen dan boos worden en er tegenaan schoppen, das enkel frustrerend en helpt ook nog eens niet en al helemaal je vee niet.
Vooralsnog staan hier in wolvengebied de gemiddelde schaap, geit en paard achter summiere omheining, lees sloot of enkel stroomdraadje, bij de schapen zelfs enkelhoog stroomdraad. Geen enkele moeite wordt gedaan om ook maar iets van veiligheid in te bouwen.
Verder kan het wild ook prima zonder de afgezette weiden hoor, blijft genoeg over.
Dat is wel fair, want die verdraaien met regelmaat de feiten. En daardoor weten mensen die in de stad wonen vaak helemaal niet wat er echt speelt.
Zoals aangevreten schapen, niet gedood, met gaten in hun buik dat je de levende ongeboren lammeren nog ziet zitten. Dat komt maar mondjesmaat in de media. Want ja dan raken ze hun achterban kwijt bij de waarheid. Dan is er geen pro meer.
Gemddelde schaap zie ik hier achter een oranje stroom net staan.
Zou volgens pro wolf tot 2 jaar terug genoeg zijn, beginnen ze wel wat van terug te komen geloof ik.
Ja nu kan ander wild nog genoeg grazen, niet als ieder 2 meter hoog stroomgaas plaatst...buiten het verschrikkelijke concentratiekamp gezicht.
Nogmaals een quote van een dierenarts, het kan niet vaak genoeg gedeeld worden:
Citaat:Gisteravond in de dienst weer bij een ware lynchpartij van onze grote vriend de wolf uitgekomen in Someren-Eind. Al zijn derde aanval op nog geen 4dg tijd. Zwaargewonde hoogzwangere nog rondlopende schapen die via hun zijkant ademen, of waar je via een gat in de buik de ongeboren lammeren nog ziet liggen spartelen. Uiteraard besloten tot euthanasie, maar is dit ècht waar wij in Nederland naartoe willen met onze "natuur"? Deze schapen liepen nog geen 100m van woonhuizen en stallen af! Is het leven van een wolf zoveel meer waard dan dat val talloze schapen?
Tijd voor actie, wie neemt zijn verantwoordelijkheid?