Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anastasia24 schreef:''Onze super hengst'' Walgelijk gewoon.
En dat ze hier dan trots op zijn, echt, ongeloofelijk. Kun je nagaan wat er achter de schermen wel niet gebeurd. Fijn dat de politie er wat mee doet en niet zoals vaak de andere kant op kijkt, dat maken we allemaal te veel mee.
VValar schreef:Kijk het ziet er natuurlijk niet uit wat ze doen. Het slaat werkelijk nergens op, een typisch geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Help die mensen aub met wat paardenverstand en verstand/kennis mbt paardvriendelijk trainen.
Maar als deze ‘trainingsfilmpjes’ de aanleiding zijn geweest van het in beslag nemen van de dieren dan begrijp ik er niks van. De dieren zelf zagen er goed doorvoed en verzorgd uit. Fysiek gezien kon ik (adv social media) geen geldige reden zien waardoor inbeslagname gerechtvaardigd is.
Heel eerlijk? Er zijn paarden in NL die het veel slechter hebben. Die geen eten of schoon drinkwater krijgen, hoeven die zo lang zijn dat ze opkrullen, dode of zieke paarden die liggen weg te rotten tussen de ‘gezonde’ dieren… tja en daar duurt het vaak veel te lang eer er wordt ingegrepen.
fleurtjeuh schreef:Niet?
Het 'aantikken' met de zweep niet gezien?
Kijk anders even in mijn vorige bericht dat filmpje
fleurtjeuh schreef:Dit is toch gewoon lichamelijke mishandeling?
Ongeacht of daar wonden aan worden overgehouden?
Flubberboot schreef:fleurtjeuh schreef:Dit is toch gewoon lichamelijke mishandeling?
Ongeacht of daar wonden aan worden overgehouden?
Ja dat klopt, maar in veel soortgelijke situaties doet de politie niks, nu wel? Ik vind het goed dat ze het doen maar gaan ze dat dan overal doen of alleen hier omdat het ook op social media staat?
Brainless schreef:Flubberboot schreef:Ja dat klopt, maar in veel soortgelijke situaties doet de politie niks, nu wel? Ik vind het goed dat ze het doen maar gaan ze dat dan overal doen of alleen hier omdat het ook op social media staat?
Wat ik begrepen heb waren er al meerdere meldingen (incl beelden) en is er onderzoek geweest (wat al langer liep).
Dus de paarden zijn niet in beslag genomen nav de filmpjes op SM.
Suliko schreef:Naast fysieke mishandeling vind ik dit vooral ernstig mentale mishandeling.
Mishandeling neemt vele vormen aan, niet alleen in de vorm van verwaarlozing.
Er wordt hier gesproken over onkunde, wat ze absoluut hebben. Helaas zijn ze erg overtuigd van hun eigen kunnen als ‘eigen manier van omgang’, waar ze dus zelfs les in geven. In deze post proberen ze het nog goed te praten, door een filmpje van de hengst te laten zien die braaf losstaat terwijl zijn staart gewassen wordt. Een paard dat braaf doet zegt mij echter niets over hoe het behandeld wordt, dat hebben al genoeg situaties bewezen.
amber15 schreef:Suliko schreef:Naast fysieke mishandeling vind ik dit vooral ernstig mentale mishandeling.
Mishandeling neemt vele vormen aan, niet alleen in de vorm van verwaarlozing.
Er wordt hier gesproken over onkunde, wat ze absoluut hebben. Helaas zijn ze erg overtuigd van hun eigen kunnen als ‘eigen manier van omgang’, waar ze dus zelfs les in geven. In deze post proberen ze het nog goed te praten, door een filmpje van de hengst te laten zien die braaf losstaat terwijl zijn staart gewassen wordt. Een paard dat braaf doet zegt mij echter niets over hoe het behandeld wordt, dat hebben al genoeg situaties bewezen.
Ik vind het paard in dat filmpje ook niet gelukkig uit zijn ogen kijken. Misschien omdat ik met een gekleurde bril kijk, maar toch.. Hij geeft me een lamgeslagen, gebroken indruk.
Flubberboot schreef:Dus van mij moeten ze het overal aanpakken en niet alleen plekken die de mishandeling delen op social media. Want daar lijkt me dit wel over te gaan.