Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:31

Ik word toch wel een beetje verdrietig van dit soort filmpjes zeg -O- Goed dat deze dames worden aangepakt. Ik schrik echt van die filmpjes op TT waar ze met 'Jac' bezig zijn. Natuurlijk gaat een paard steigeren, knielen of 'piafferen' als je hem maar hard genoeg tegen zijn benen slaat... 8)7 {:)-:(

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:45

''Onze super hengst'' Walgelijk gewoon.
En dat ze hier dan trots op zijn, echt, ongeloofelijk. Kun je nagaan wat er achter de schermen wel niet gebeurd. Fijn dat de politie er wat mee doet en niet zoals vaak de andere kant op kijkt, dat maken we allemaal te veel mee.

Anoniem

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:48

Super hengst is het wel ja dat hij dit allemaal ‘maar’ ondergaat en doet, arm dier!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:54

hopelijk krijgen ze niet alleen een boete, maar mogen de komende 10 a 25 jaar NOOIT weer paarden houden, trainen, rijden of alles wat maar enigzins met paarden te maken kan hebben uitvoeren.

het enige wat is ze nog gun, is een 24 uur met hun kop in de paardenmest.. misschien dat ze dan inzien wat ze doen..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:58

Anastasia24 schreef:
''Onze super hengst'' Walgelijk gewoon.
En dat ze hier dan trots op zijn, echt, ongeloofelijk. Kun je nagaan wat er achter de schermen wel niet gebeurd. Fijn dat de politie er wat mee doet en niet zoals vaak de andere kant op kijkt, dat maken we allemaal te veel mee.

Ze hebben echt geen idee dat ze ongelofelijk kut bezig zijn. Anders zou je dit toch niet openbaar maken.
Stom volk, echt.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:03

Dit zijn eigenlijk typische mensen die het zichzelf maar aan moeten leren en niemand met kennis durven/kunnen vragen :)
Is misschien hard maar daar lijkt dit wel op. Of ze hebben het verkeerd geleerd maar als ik dat filmpje zie waar die ene palomino een "halve volte" doet, lijkt dat verdomd veel op een paard wat zegt "NEE", en dat belonen ze dan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:05

De comments staan uit dus het lijkt me wel dat ze dit expres hebben gedaan nadat er teveel reacties kwamen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:05

DuoPenotti schreef:
Mee vinden vallen vind ik het ook weer niet. Ik zie bange paarden die het echt niet snappen.

Maar als je kijkt hoe laat politie anders ingrijpt dan lijkt dit idd mee te vallen.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. De filmpjes vind ik zeker niet meevallen!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:21

Heb maar een paar dingetjes bekeken, en zie vooral mensen die niks, maar dan ook echt helemaal niks van paarden weten. Paarden niet kunnen lezen en er niets van begrijpen.

Heb (helaas) wel veel ergere dingen gezien, maar misschien is er materiaal verwijderd of speelt er iets anders...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:26

Achter de schermen zal het sws erger zijn dan wat ze posten. Op instagram plaats je over het algemeen ook alleen de mooiste foto's dus waarom zou dit anders zijn? Sterker nog, dit vinden zij de goede stukken...

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:27

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat het er achter de schermen nog 10x erger aan toe gaat dan op de filmpjes te zien is. Die zijn ook weg gegaan daardoor.
En er zijn zelf 7 paarden van hun in beslag genomen! Dan is het goed mis hoor.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:29

Kijk het ziet er natuurlijk niet uit wat ze doen. Het slaat werkelijk nergens op, een typisch geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Help die mensen aub met wat paardenverstand en verstand/kennis mbt paardvriendelijk trainen.
Maar als deze ‘trainingsfilmpjes’ de aanleiding zijn geweest van het in beslag nemen van de dieren dan begrijp ik er niks van. De dieren zelf zagen er goed doorvoed en verzorgd uit. Fysiek gezien kon ik (adv social media) geen geldige reden zien waardoor inbeslagname gerechtvaardigd is.

Heel eerlijk? Er zijn paarden in NL die het veel slechter hebben. Die geen eten of schoon drinkwater krijgen, hoeven die zo lang zijn dat ze opkrullen, dode of zieke paarden die liggen weg te rotten tussen de ‘gezonde’ dieren… tja en daar duurt het vaak veel te lang eer er wordt ingegrepen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:30

VValar schreef:
Kijk het ziet er natuurlijk niet uit wat ze doen. Het slaat werkelijk nergens op, een typisch geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Help die mensen aub met wat paardenverstand en verstand/kennis mbt paardvriendelijk trainen.
Maar als deze ‘trainingsfilmpjes’ de aanleiding zijn geweest van het in beslag nemen van de dieren dan begrijp ik er niks van. De dieren zelf zagen er goed doorvoed en verzorgd uit. Fysiek gezien kon ik (adv social media) geen geldige reden zien waardoor inbeslagname gerechtvaardigd is.

Heel eerlijk? Er zijn paarden in NL die het veel slechter hebben. Die geen eten of schoon drinkwater krijgen, hoeven die zo lang zijn dat ze opkrullen, dode of zieke paarden die liggen weg te rotten tussen de ‘gezonde’ dieren… tja en daar duurt het vaak veel te lang eer er wordt ingegrepen.

Niet?
Het 'aantikken' met de zweep niet gezien?
Kijk anders even in mijn vorige bericht dat filmpje

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:31

Er word al veel langer onderzoek naar gedaan en naar meerdere meldingen van insiders is het tot dit punt gekomen.
En ze nemen niet zomaar paarden in beslag zoals we allemaal weten met beelden van verschrikkelijk verwaarloosde paarden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:42

fleurtjeuh schreef:
Niet?
Het 'aantikken' met de zweep niet gezien?
Kijk anders even in mijn vorige bericht dat filmpje

Heb ik gezien en het ziet er niet uit. Maar imo geen reden tot inbeslagname maar eerder een boete uitdelen en onder toezicht houden. Evt. een verplichte kennis verbredende cursus geven (zoals zal niet eens bestaan?) Zolang er geen fysieke schade (wonden etc) te zien is. Mentaal zeker niet fijn voor de paarden. Maar ik vind die beesten die bijv in de Oostvaardersplassen staan te verhongeren veel zieliger.

Maar goed, er zal allicht veel meer aan ten grondslag liggen dan enkel deze filmpjes wil er tot een inbeslagname overgegaan worden, toch?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:44

Dit is toch gewoon lichamelijke mishandeling?
Ongeacht of daar wonden aan worden overgehouden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:45

en zwaar geestelijk
Van ellende maar wat debiele passen gaan maken want meer is het niet.

fleurtjeuh schreef:

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:54

fleurtjeuh schreef:

Ja dat klopt, maar in veel soortgelijke situaties doet de politie niks, nu wel? Ik vind het goed dat ze het doen maar gaan ze dat dan overal doen of alleen hier omdat het ook op social media staat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:57

Flubberboot schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ja dat klopt, maar in veel soortgelijke situaties doet de politie niks, nu wel? Ik vind het goed dat ze het doen maar gaan ze dat dan overal doen of alleen hier omdat het ook op social media staat?

Wat ik begrepen heb waren er al meerdere meldingen (incl beelden) en is er onderzoek geweest (wat al langer liep).
Dus de paarden zijn niet in beslag genomen nav de filmpjes op SM.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:57

Naast fysieke mishandeling vind ik dit vooral ernstig mentale mishandeling.
Mishandeling neemt vele vormen aan, niet alleen in de vorm van verwaarlozing.

Er wordt hier gesproken over onkunde, wat ze absoluut hebben. Helaas zijn ze erg overtuigd van hun eigen kunnen als ‘eigen manier van omgang’, waar ze dus zelfs les in geven. In deze post proberen ze het nog goed te praten, door een filmpje van de hengst te laten zien die braaf losstaat terwijl zijn staart gewassen wordt. Een paard dat braaf doet zegt mij echter niets over hoe het behandeld wordt, dat hebben al genoeg situaties bewezen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:03

Brainless schreef:
Flubberboot schreef:

Wat ik begrepen heb waren er al meerdere meldingen (incl beelden) en is er onderzoek geweest (wat al langer liep).
Dus de paarden zijn niet in beslag genomen nav de filmpjes op SM.

Ik ken een stal in de buurt waar ook meerdere meldingen zijn geweest en waar de paarden het ook echt slecht hebben. Trainen is dan weer top maar komen bijna niet buiten, weinig eten en stallen worden bijna niet uitgemest of schoongemaakt. Daar heeft de politie ook geregeld op de stoep gestaan de afgelopen 10-15 jaar. Doen ze niks mee.

Dus van mij moeten ze het overal aanpakken en niet alleen plekken die de mishandeling delen op social media. Want daar lijkt me dit wel over te gaan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:04

Suliko schreef:

Er wordt hier gesproken over onkunde, wat ze absoluut hebben. Helaas zijn ze erg overtuigd van hun eigen kunnen als ‘eigen manier van omgang’, waar ze dus zelfs les in geven. In deze post proberen ze het nog goed te praten, door een filmpje van de hengst te laten zien die braaf losstaat terwijl zijn staart gewassen wordt. Een paard dat braaf doet zegt mij echter niets over hoe het behandeld wordt, dat hebben al genoeg situaties bewezen.

Ik vind het paard in dat filmpje ook niet gelukkig uit zijn ogen kijken. Misschien omdat ik met een gekleurde bril kijk, maar toch.. Hij geeft me een lamgeslagen, gebroken indruk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:14

amber15 schreef:
Suliko schreef:

Ik vind het paard in dat filmpje ook niet gelukkig uit zijn ogen kijken. Misschien omdat ik met een gekleurde bril kijk, maar toch.. Hij geeft me een lamgeslagen, gebroken indruk.

Ze blijven maar vaak genoeg zeggen dat het een hengst is, dan denken mensen dat het normaal is om paarden zo te behandelen, want hoe kan een hengst anders zo braaf zijn? 8)7

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:15

Heel goed dat de politie hard optreedt, die filmpjes zien er niet uit! Heel triest. Hopelijk krijgen ze hun bedrijf, of in ieder geval hun reputatie, niet terug.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:19

Flubberboot schreef:
Dus van mij moeten ze het overal aanpakken en niet alleen plekken die de mishandeling delen op social media. Want daar lijkt me dit wel over te gaan.

Ik las op FB dat er meerdere mensen daar al langere tijd meldingen (incl bewijs) over hebben gedaan hoe het daar (blijkbaar) aan toe gaat.
Dus niet nav de filmpjes online.