Onali schreef:Anjali, doodgaan is niet eng.
Leer dat nou eens.
doodgaan niet maar voor je tijd gedood worden wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Niemand zegt dat hij geen hart voor dieren heeft alleen dat het nu een verdienmodel is geworden . En soms juist over de ruggen van de paarden die er gered worden.
Earth schreef:Feit is gewoon dat deze organisatie goed werk doet, maar dat het allemaal wat vreemd overkomt voor het kritische volk. Dat komt omdat meneer ten Napel nogal bijzonder reageert, evenals zijn dochters op social media. Ook zijn de filmpjes die ze posten niet altijd handig, zoals dat ze een berg geld uitgeven aan (imo onnodige) spullen of over de (Zuidlaren)markt. Ook is er meerdere malen aan de heer ten Napel gevraagd of hij transparant kon zijn over de inkomsten en uitgave, maar volgens mij wachten mensen hier nog steeds op. Dat is natuurlijk niet zo handig en wekt natuurlijk vragen op, of deze organisatie wel op de juiste manier omgaat met zijn geld. Zeker als er dan filmpjes voorbij komen van de dochters die 100en euro's uitgeven aan leuke dekjes bij een paardenzaak. Of vragen om spullen, maar wanneer dat wordt aangeboden, ze kritisch zijn op wat ze krijgen of gewoon helemaal niet reageren.
Dus ja, ik snap wel dat mensen niet allemaal even enthousiast zijn over deze benoeming. Dat neemt niet weg dat ze goed werk doen, maar de manier van communiceren is wel een beetje bijzonder te noemen.
Ninx schreef:Eigenlijk kunnen mensen het nooit goed doen he?! Deze mensen doen het niet goed omdat ze niet in lompen lopen en afval eten en een vergoeding voor hun diensten vragen om in te zetten voor de dieren.
Maar iemand als Norma Miedema doet het dan ook weer niet goed, want die leeft echt heel erg onder het bestaansminimum, maar die is dan juist weer te viezig, te armoedig, te.... zeg het maar.
En ondertussen zitten de 'internetwarriors' maar sneren te typen terwijl ze zelf hands on helemaal niets doen.
Wanneer men heel goed weet hoe het WEL moet, en dat zijn er zo te lezen nogal wat, dan kan de wereld denk ik niet zonder dat waardevolle advies.
Ik zou dus niet hier gaan zitten foeteren, maar je kennis over hoe het wel moet inzetten om dieren uit de ellende te helpen. Ik doneer dan wel!
Succes!!!!
Lalahorse schreef:ik heb ze een tijdje gevolgt op yt . Maar ik vind het nu heel overdreven , er komen meer dingen naar buiten wat niet pluis is , dit is op paardzoektbaaswaarheid op insta te vinden . het is een goede bedoeling maar de uit werking vind ik raar . dat een afgedankt paard dood moet is een fabel vind ik . maar goed . ik hebd ie vlog gekeken van dat er mishandelde paarden binnen kwamen . en dat ze heel blij zeiden jaaaa er zitten veulens bij . dit komt bij mij onprofessioneel binnen . wand okal zijn er veulens bij ze hebben ook geen nare tijd gehad . ik ben van mening dat het of moet stoppen of beter met de paarden omgaan
gohya schreef:Ik ken hem vrij goed via zinloos geweld.Ik was de eerste die me aanmelden en het bordje werd aan me uitgereikt op mijn pony opvang,met cameramensen van de media erbij,ik dacht t.v. Gelderland.Hij zag hoe gemakkelijk ik gratis paarden kreeg,dat er ook nog "goede" paarden werden aangeboden.
En zo is pzb ook "ontstaan".
In het begin nam hij geen onberijdbaar paarden aan,toen ik hem zei: als je een opvang bent,hoor je ook onberijdbare paarden op te nemen.Dat heeft hij toen idd.ook gedaan.
Helaas is hij euro's in zijn ogen gaan zien,ik noem hem nu een moderne paardenhandelaar.
Dat mocht ik niet zeggen en ben geblokt op zijn fb pzb.Ik niet als enige hoor,vele die iets zeiden wat niet in zijn straatje paste, werden geblokt.
En ja,er worden vele paarden gered door pzb,het is alleen jammer dat de vrijwilligers daar niet in het zonnetje gezet worden en alle eer alleen naar hem gaat.
Ja een opvang kost veel geld, maar dat weet je als je er aan begint.Het kost je alleen maar geld,je verdient niks.
StalNollie schreef:Ze zijn gewoon niet open. En komt soms een groep paarden binnen super netjes verzorgd. Die zouden dan eerst op een tussen opvang hebben gezeten maar foto's daarvan worden nooit geplaatst etc. Je ziet nu ook steeds vaker dezelfde foto's terug komen en weinig nieuw leed voorbij komen. (op enkele na)
En tekst zoals bijv bij een 15 jarige ponytje nooit een goed leven gehad dat kriebelt mijn enorm. Ze weten vaak niet hun hele verleden dus wie zegt dat dit zelfde ponytje de eerste 14 jaar niet een top leven heeft gehad. Nee dit zijn teksten om zieltjes te winnen.
hahahatsjoe schreef:Lalahorse schreef:ik heb ze een tijdje gevolgt op yt . Maar ik vind het nu heel overdreven , er komen meer dingen naar buiten wat niet pluis is , dit is op paardzoektbaaswaarheid op insta te vinden . het is een goede bedoeling maar de uit werking vind ik raar . dat een afgedankt paard dood moet is een fabel vind ik . maar goed . ik hebd ie vlog gekeken van dat er mishandelde paarden binnen kwamen . en dat ze heel blij zeiden jaaaa er zitten veulens bij . dit komt bij mij onprofessioneel binnen . wand okal zijn er veulens bij ze hebben ook geen nare tijd gehad . ik ben van mening dat het of moet stoppen of beter met de paarden omgaan
Hier valt mij serieus de mond van open, je hebt geen idee waar je het over hebt
hahahatsjoe schreef:StalNollie schreef:Ze zijn gewoon niet open. En komt soms een groep paarden binnen super netjes verzorgd. Die zouden dan eerst op een tussen opvang hebben gezeten maar foto's daarvan worden nooit geplaatst etc. Je ziet nu ook steeds vaker dezelfde foto's terug komen en weinig nieuw leed voorbij komen. (op enkele na)
En tekst zoals bijv bij een 15 jarige ponytje nooit een goed leven gehad dat kriebelt mijn enorm. Ze weten vaak niet hun hele verleden dus wie zegt dat dit zelfde ponytje de eerste 14 jaar niet een top leven heeft gehad. Nee dit zijn teksten om zieltjes te winnen.
Ben je jaloers ofzo ? En hoe weet jij dat er groepen goed verzorgde paarden binnen komen als er geen foto's geplaatst worden ? Voor goed verzorgde paarden die zij opvangen vragen ze nooit donaties, alleen voor de verwaarloosde en mishandelde paarden en dan plaatsen ze foto's, logisch lijkt mij.
Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai. Ik ben er geweest een paar keer, heb met mensen gepraat. Geloof wat je wilt geloven maar dit is goed volk. En nogmaals: iedereen kan de jaarrekeningen inzien, ze werken volledig transparant.
hahahatsjoe schreef:Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai. Ik ben er geweest een paar keer, heb met mensen gepraat. Geloof wat je wilt geloven maar dit is goed volk. En nogmaals: iedereen kan de jaarrekeningen inzien, ze werken volledig transparant.
Ninx schreef:Eigenlijk kunnen mensen het nooit goed doen he?! Deze mensen doen het niet goed omdat ze niet in lompen lopen en afval eten en een vergoeding voor hun diensten vragen om in te zetten voor de dieren.
Maar iemand als Norma Miedema doet het dan ook weer niet goed, want die leeft echt heel erg onder het bestaansminimum, maar die is dan juist weer te viezig, te armoedig, te.... zeg het maar.
En ondertussen zitten de 'internetwarriors' maar sneren te typen terwijl ze zelf hands on helemaal niets doen.
Wanneer men heel goed weet hoe het WEL moet, en dat zijn er zo te lezen nogal wat, dan kan de wereld denk ik niet zonder dat waardevolle advies.
Ik zou dus niet hier gaan zitten foeteren, maar je kennis over hoe het wel moet inzetten om dieren uit de ellende te helpen. Ik doneer dan wel!
Succes!!!!
hahahatsjoe schreef:gohya schreef:Ik ken hem vrij goed via zinloos geweld.Ik was de eerste die me aanmelden en het bordje werd aan me uitgereikt op mijn pony opvang,met cameramensen van de media erbij,ik dacht t.v. Gelderland.Hij zag hoe gemakkelijk ik gratis paarden kreeg,dat er ook nog "goede" paarden werden aangeboden.
En zo is pzb ook "ontstaan".
In het begin nam hij geen onberijdbaar paarden aan,toen ik hem zei: als je een opvang bent,hoor je ook onberijdbare paarden op te nemen.Dat heeft hij toen idd.ook gedaan.
Helaas is hij euro's in zijn ogen gaan zien,ik noem hem nu een moderne paardenhandelaar.
Dat mocht ik niet zeggen en ben geblokt op zijn fb pzb.Ik niet als enige hoor,vele die iets zeiden wat niet in zijn straatje paste, werden geblokt.
En ja,er worden vele paarden gered door pzb,het is alleen jammer dat de vrijwilligers daar niet in het zonnetje gezet worden en alle eer alleen naar hem gaat.
Ja een opvang kost veel geld, maar dat weet je als je er aan begint.Het kost je alleen maar geld,je verdient niks.
Je zult niet voor niets geblokt zijn... Als je niet geblokt was zou je de posten over de vrijwilligers zien. Gebeurt niet elke dag, maar ze worden niet vergeten.