Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Gaat heel goed met mij, ik heb dat allang achter me gelaten. En het spijt me te zeggen maar ik ben bang dat mijn wereldbeeld dichter bij de realiteit staat dan de jouwe. En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten. Omdat het gewoon echt belachelijk vaak voorkomt. Veel en veel te vaak. Nu gaan die beerputten dan overal open, ik volg die juicekanalen en mij verbaast het niks. Maar het is óveral. Écht óveral
Brainless schreef:@Luxx
Dus stel je hebt wel een dochter van 11, mag die dan ook niet bij haar vriendinnetje/nichtje/opa/oma logeren?
luxx schreef:En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten.
DuoPenotti schreef:Misschien de aandacht minder op luxx richten maar op de op?
Luxx klinkt net zo geschrokken als een ander. Maar bekijkt het anders.
Waarom moet bokt daar altijd zo op vliegen als een wespenzwerm?
Avalanche schreef:DuoPenotti schreef:Misschien de aandacht minder op luxx richten maar op de op?
Omdat dit soort nonsens voor mij heeft bijgedragen aan mijn PTSS. Omdat "als een man nu eenmaal zo is", dat betekent dat alle relaties zo zijn, en dan was ik degene die overreageerde en huilde om niets.
Omdat dit soort dingen eraan bijdraagt dat mensen veel langer in een situatie blijven die schadelijk voor ze is, omdat ze niet beseffen dat het niet normaal is, en dat het buiten echt beter is.
Daarom. Omdat trauma valide is. Omdat die gevoelens er mogen zijn, en vooral omdat we gewoon boos mogen zijn op de dader.
Omdat dit soort woorden voor de moeder (die al lijdt omdat dit met haar kind gebeurt is) maken dat ze zich opvreet van schuldgevoel. En ze heeft waarschijnlijk al genoeg schuldgevoel zonder dat daar een schep bovenop wordt gedaan.
Avalanche schreef:luxx schreef:Dutroux comes to mind
Zeg je hier nu mee dat Dutroux ook een normaal mens is en dat het alleen dankzij allerlei afspraken is dat dit niet vaker gebeurt?
Misschien moet je in therapie. Wat jij hier allemaal zegt, is een verschrikkelijk ongezonde manier van denken.
luxx schreef:ik zeg dat wanneer we met zijn allen snappen dat heel veel mannen dit doen, ook mannen waar je het helemaal niet van verwacht. Wanneer we dat begrijpen dan kunnen we veel beter voorkomen. Voorkomen dat er nog iemand een trauma oploopt.
Gini schreef:Deze discussie mag nooit gestaakt worden. Het is door meningen zoals die van luxx dat misbruikslachtoffers jarenlang zwijgen: het is mijn schuld, ik had beter op moeten letten, mijn ogen wijd open moeten houden, die man volgde alleen maar zijn instinct,...
Deze discussie mag nooit gestaakt worden.
Gini schreef:Deze discussie mag nooit gestaakt worden. Het is door meningen zoals die van luxx dat misbruikslachtoffers jarenlang zwijgen: het is mijn schuld, ik had beter op moeten letten, mijn ogen wijd open moeten houden, die man volgde alleen maar zijn instinct,...
Brainless schreef:luxx schreef:ik zeg dat wanneer we met zijn allen snappen dat heel veel mannen dit doen, ook mannen waar je het helemaal niet van verwacht. Wanneer we dat begrijpen dan kunnen we veel beter voorkomen. Voorkomen dat er nog iemand een trauma oploopt.
Er zijn ook vaders die aan hun dochter zitten, is dan jouw oplossing dat vaders niet meer alleen met hun dochter mogen zijn?
Je kan misbruik helaas niet altijd voorkomen.
En ja misbruik is vaker door een bekende (dan kan familie zijn, maar ook een leraar) van het kind dan door een vreemde, maar je kan je kind niet overal van weghouden.
Maflinger_S schreef:Zoals ik je berichten lees, luxx, zeg je dat er in onze huidige maatschappij afspraken zijn gemaakt die erop gericht zijn kwetsbaren te beschermen tegen malloten die hun driften niet kunnen beheersen en dat deze meneer zich daar duidelijk niet aan gehouden heeft.
Daarmee miszeg je niets maar het staat er blijkbaar wel een beetje onhandig.
Ik ben het trouwens met iedereen eens die zegt dat het niet OK is dat mensen ongewenst aan een ander gaan zitten, in welke context dan ook. Zeker niet wanneer die ander nog minderjarig is en zich mede daardoor niet in een gelijkwaardige positie bevindt.
Avalanche schreef:luxx schreef:En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten.
Je voorkomt niets door beter op te letten. Vraag maar aan al die mensen die geen seks mogen hebben voor het huwelijk en dan toch op mysterieuze wijze zwanger worden.
Die ouders zitten er als haviken boven op.
Je voorkomt dingen door jongens op te voeden dat ze respect hebben voor vrouwen en leren om grenzen te respecteren en van jonge kinderen af te blijven. Je voorkomt die dingen door ze te leren dat er ook de optie is van niet achter je l*l aan te lopen, en je gedragen als een mens ipv een Neanderthaler.
Je voorkomt het niet door te roepen dat een man nu eenmaal zo is en dat gewoon te accepteren, en roepen dat je het hem niet kwalijk kunt nemen maar wel slachtoffer, ouders van slachtoffer enzovoorts de schuld gaat geven, want wat je dan in wezen doet is ze carte blanche geven om te doen wat ze maar willen. Er is er hier maar 1 die beter op moet letten en dat is die man zelf.DuoPenotti schreef:Misschien de aandacht minder op luxx richten maar op de op?
Omdat dit soort nonsens voor mij heeft bijgedragen aan mijn PTSS. Omdat "als een man nu eenmaal zo is", dat betekent dat alle relaties zo zijn, en dan was ik degene die overreageerde en huilde om niets.
Omdat dit soort dingen eraan bijdraagt dat mensen veel langer in een situatie blijven die schadelijk voor ze is, omdat ze niet beseffen dat het niet normaal is, en dat het buiten echt beter is.
Daarom. Omdat trauma valide is. Omdat die gevoelens er mogen zijn, en vooral omdat we gewoon boos mogen zijn op de dader.
Omdat dit soort woorden voor de moeder (die al lijdt omdat dit met haar kind gebeurt is) maken dat ze zich opvreet van schuldgevoel. En ze heeft waarschijnlijk al genoeg schuldgevoel zonder dat daar een schep bovenop wordt gedaan.