Celstraf geëist tegen manegehouder vanwege ontucht met minderjarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:21

Whut die laatste zin???? Waar was zijn vriendin toen dit gebeurde? Wat een verhaal weer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:22

luxx schreef:
Gaat heel goed met mij, ik heb dat allang achter me gelaten. En het spijt me te zeggen maar ik ben bang dat mijn wereldbeeld dichter bij de realiteit staat dan de jouwe. En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten. Omdat het gewoon echt belachelijk vaak voorkomt. Veel en veel te vaak. Nu gaan die beerputten dan overal open, ik volg die juicekanalen en mij verbaast het niks. Maar het is óveral. Écht óveral

Ik snap dat jij zelf je eigen wereldbeeld heel realistisch vindt (dat vindt iedereen namelijk) maar oprecht: de meeste mannen zijn normale betrouwbare mensen, die hun driften heel goed onder controle hebben (sterker nog: die ze niet ervaren rond jonge kinderen) en die absoluut nooit aan een kind zullen zitten, en zonder toestemming niet aan een volwassen vrouw. Echt.

Mannen zijn prima in staat om op kleuterscholen te werken, om kinderen paardrijles, zwemles of turnles te geven, om je kind bij te laten logeren, om zomerkampen te begeleiden en om je kind mee alleen te laten. Echt.

Nogmaals; alsjeblieft, zoek hulp, want als je zo denkt dan heb je het niet achter je gelaten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:27

Brainless schreef:
@Luxx
Dus stel je hebt wel een dochter van 11, mag die dan ook niet bij haar vriendinnetje/nichtje/opa/oma logeren?

Vriendinnetje alleen wanneer ik die mensen heel goed zou kennen en dan nog, moet echt goed voelen. Nichtje hangt heel erg van de situatie af, bij mijn broer met drie kinderen zeker wel, maar ik ben zelf bijvoorbeeld door een oom betast dus daar zou ik wel oplettend op zijn, hangt van de situatie af, wie komt er over de vloer enzo, dat zou ik dus willen weten. Opa en oma zeker wel maar wanneer die een dodgy vriend zouden hebben die daar regelmatig over de vloer zou komen zou ik dat niet doen, wanneer er een kans zou zijn dat die alleen met mijn kind zou kunnen komen te zijn

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:33

luxx schreef:
En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten.

Je voorkomt niets door beter op te letten. Vraag maar aan al die mensen die geen seks mogen hebben voor het huwelijk en dan toch op mysterieuze wijze zwanger worden.

Die ouders zitten er als haviken boven op.

Je voorkomt dingen door jongens op te voeden dat ze respect hebben voor vrouwen en leren om grenzen te respecteren en van jonge kinderen af te blijven. Je voorkomt die dingen door ze te leren dat er ook de optie is van niet achter je l*l aan te lopen, en je gedragen als een mens ipv een Neanderthaler.

Je voorkomt het niet door te roepen dat een man nu eenmaal zo is en dat gewoon te accepteren, en roepen dat je het hem niet kwalijk kunt nemen maar wel slachtoffer, ouders van slachtoffer enzovoorts de schuld gaat geven, want wat je dan in wezen doet is ze carte blanche geven om te doen wat ze maar willen. Er is er hier maar 1 die beter op moet letten en dat is die man zelf.

DuoPenotti schreef:
Misschien de aandacht minder op luxx richten maar op de op?
Luxx klinkt net zo geschrokken als een ander. Maar bekijkt het anders.
Waarom moet bokt daar altijd zo op vliegen als een wespenzwerm?

Omdat dit soort nonsens voor mij heeft bijgedragen aan mijn PTSS. Omdat "als een man nu eenmaal zo is", dat betekent dat alle relaties zo zijn, en dan was ik degene die overreageerde en huilde om niets.

Omdat dit soort dingen eraan bijdraagt dat mensen veel langer in een situatie blijven die schadelijk voor ze is, omdat ze niet beseffen dat het niet normaal is, en dat het buiten echt beter is.
Daarom. Omdat trauma valide is. Omdat die gevoelens er mogen zijn, en vooral omdat we gewoon boos mogen zijn op de dader.

Omdat dit soort woorden voor de moeder (die al lijdt omdat dit met haar kind gebeurt is) maken dat ze zich opvreet van schuldgevoel. En ze heeft waarschijnlijk al genoeg schuldgevoel zonder dat daar een schep bovenop wordt gedaan.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:48

Avalanche schreef:
DuoPenotti schreef:

Omdat dit soort nonsens voor mij heeft bijgedragen aan mijn PTSS. Omdat "als een man nu eenmaal zo is", dat betekent dat alle relaties zo zijn, en dan was ik degene die overreageerde en huilde om niets.

Omdat dit soort dingen eraan bijdraagt dat mensen veel langer in een situatie blijven die schadelijk voor ze is, omdat ze niet beseffen dat het niet normaal is, en dat het buiten echt beter is.
Daarom. Omdat trauma valide is. Omdat die gevoelens er mogen zijn, en vooral omdat we gewoon boos mogen zijn op de dader.

Omdat dit soort woorden voor de moeder (die al lijdt omdat dit met haar kind gebeurt is) maken dat ze zich opvreet van schuldgevoel. En ze heeft waarschijnlijk al genoeg schuldgevoel zonder dat daar een schep bovenop wordt gedaan.

Ben bang dat je niet heel goed leest wat ik zeg. Wat ik hierin lees is dat jij zegt dat het jou overkomen is en dat je daar een trauma van hebt. Ik zeg niet dat het normaal (en ze dit dus mogen doen) is, ik zeg dat wanneer we met zijn allen snappen dat heel veel mannen dit doen, ook mannen waar je het helemaal niet van verwacht. Wanneer we dat begrijpen dan kunnen we veel beter voorkomen. Voorkomen dat er nog iemand een trauma oploopt.

Ik zeg wel dat we beter op moeten letten, ik zeg niet dat het de moeder haar schuld is, en ik denk ook dat we het nooit honderd procent kunnen voorkomen. Maar daarom wil ik wel mensen, moeders van jonge kinderen wakker schudden. Het is verre van normaal en geen enkel kind zou dit mee moeten maken

Heel veel sterkte, ik begrijp wat je meemaakt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:51

Avalanche schreef:
luxx schreef:
Dutroux comes to mind

Zeg je hier nu mee dat Dutroux ook een normaal mens is en dat het alleen dankzij allerlei afspraken is dat dit niet vaker gebeurt?

Misschien moet je in therapie. Wat jij hier allemaal zegt, is een verschrikkelijk ongezonde manier van denken.

Dit heb je trouwens ook helemaal verkeerd begrepen, ik zei dat het feit dat die vriendin erbij was of niet mij niet uit zou maken, de vrouw van Dutroux was overal van op de hoogte, ken de zaak niet goed maar er staat me bij dat zij meedeed

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:01

Ik denk dat ik prima leest wat jij zegt.

Even kort samenvattend: man volgt driften, kind van 11 is seksueel rijp, seksueel misbruik is man niet kwalijk te nemen want man kan driften niet beteugelen. En als we dit snappen en beter opletten kunnen we ellende voorkomen.

Conclusie: je geeft dus iedereen de schuld behalve die man zelf. (want hij kan zijn driften niet beteugelen, de rest van de wereld moet beter opletten)
Dat je daarvoor de privacy van je kinderen moet schenden en hun grenzen moet overschrijden, doet voor jou niet ter zake. Eventuele psychologische schade daardoor is ook prima. Dat je ze daardoor kwetsbaar maakt voor mensen die misbruik van ze willen maken, is ook iets waar je imo nogal makkelijk overheen stapt.

Conclusie 2: wat Dutroux deed is volgens jou heel normaal. Het enige verschil is dat zijn vriendin erbij was. Want nogmaals, de man kan zijn driften niet de baas.

Conclusie 3: jij bent degene die niet goed leest, wat ik zeg is dat ik door woorden zoals de jouwe schuldgevoel heb gehad en extra trauma (in psychologie noemen ze dat: the second wounding) waar dat niet nodig was.
Wat jij zegt is ongelooflijk schadelijk, en geeft mensen zoals dit soort mannen carte blanche. En het maakt dat onschuldige mensen worden gestraft voor iets wat ze niet hebben gedaan in de eerste plaats. Victim blaming doet namelijk iets met mensen.

Dat is waar ik dus een heel groot probleem mee heb, want niet alleen klopt er niets van wat je zegt, je zadelt mensen ook nog eens met totaal onnodig schuldgevoel op en beschadigt mensen die al getraumatiseerd zijn.

En nee, ik denk niet dat jij in de verste verte begrijpt wat ik meemaak of mee heb gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 25-02-22 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Re: Celstraf geëist tegen manegehouder vanwege ontucht met minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:05

Sorry maar er klopt helemaal niks van geen enkele van jouw conclusies, zo bedoel ik het in ieder geval niet. Dat wil zeggen dat ik het of heel onduidelijk opschrijf maar ik weet niet hoe ik dat duidelijker kan doen, of jij begrijpt mij gewoon verkeerd en ik kan het niet duidelijker opschrijven dan ik gedaan heb. Dus laten we het er maar bij laten want ik denk niet dat we ergens komen samen op deze manier

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:06

luxx schreef:
ik zeg dat wanneer we met zijn allen snappen dat heel veel mannen dit doen, ook mannen waar je het helemaal niet van verwacht. Wanneer we dat begrijpen dan kunnen we veel beter voorkomen. Voorkomen dat er nog iemand een trauma oploopt.

Er zijn ook vaders die aan hun dochter zitten, is dan jouw oplossing dat vaders niet meer alleen met hun dochter mogen zijn?
Je kan misbruik helaas niet altijd voorkomen.
En ja misbruik is vaker door een bekende (dan kan familie zijn, maar ook een leraar) van het kind dan door een vreemde, maar je kan je kind niet overal van weghouden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:07

Klopt als een bus Brainless. Maar goed, dan denk ik nog dat er een hoop te voorkomen is door gewoon wat beter op te letten. Erover na te denken, door je je ervan bewust te zijn en je ogen wijd open te houden

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:20

Moderatoropmerking:
Dit is een héél gevoelig onderwerp en verschillende meningen kunnen heftig binnen komen bij verschillende mensen. We verzoeken nu om deze discussie te staken en het te houden bij de oorspronkelijke OP van het topic

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:14

Deze discussie mag nooit gestaakt worden. Het is door meningen zoals die van luxx dat misbruikslachtoffers jarenlang zwijgen: het is mijn schuld, ik had beter op moeten letten, mijn ogen wijd open moeten houden, die man volgde alleen maar zijn instinct,...

Deze discussie mag nooit gestaakt worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:26

Gini schreef:
Deze discussie mag nooit gestaakt worden. Het is door meningen zoals die van luxx dat misbruikslachtoffers jarenlang zwijgen: het is mijn schuld, ik had beter op moeten letten, mijn ogen wijd open moeten houden, die man volgde alleen maar zijn instinct,...

Helemaal mee eens. Vooral het jarenlang zwijgen en schuldgevoel. Been there, done that. En als je het dan eindelijk vertelt zijn er alsnog mensen die je dat schuldgevoel aan gaan praten, waardoor er nog een tweede trauma bij komt.

Het enige wat dan wel klopt, als je het zwart wit bekijkt, is dat iemand van 11 wel geslachtsrijp kan zijn. Dus daarop aanvallen zoals bijvoorbeeld fotolijstje doet is ook niet helemaal juist. Het is gewoon heel simpel het lichaam en de processen die dan ontwikkeld zijn. Maakt het niet goed en zeker niet psychisch er aan toe. En staat volledig los van deze situatie, want hier is niks goed aan natuurlijk. Heel plat gezegd, een hond kan met 9 maanden ook loops worden en dus gedekt worden en pups krijgen. Betekent niet dat ze volgroeid zijn. Dat is bij meisjes ook zo, het kan op jonge leeftijd.

Wat een vreselijke situatie zeg. Geen woorden verder voor...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:28

Door Luxx haar ervaringen/beschadigingen uit het verleden heeft ze dit beeld. Kun je lang over discussiëren maar uiteindelijk kom je tot dezelfde conclusie, de dader is fout!
Hij had nóóit aan dat meisje mogen zitten! Nóóit!
Helaas ook hier weer een machtspositie..

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:39

Stel je voor hè dat een 15 jarig meisje op bokt dit leest en denk ‘goh dit moet ik dus maar normaal vinden en had zelf niet moeten gaan logeren’

Nee, het enige juist om te zeggen is: wtf dacht en doet die man, dat is echt niet oké. Is in geen enkele situatie oké. En wat ontzettend goed dat er aangifte is gedaan!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:49

Gini schreef:

Dankjewel. Precies dit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:54

Brainless schreef:
luxx schreef:
ik zeg dat wanneer we met zijn allen snappen dat heel veel mannen dit doen, ook mannen waar je het helemaal niet van verwacht. Wanneer we dat begrijpen dan kunnen we veel beter voorkomen. Voorkomen dat er nog iemand een trauma oploopt.

Er zijn ook vaders die aan hun dochter zitten, is dan jouw oplossing dat vaders niet meer alleen met hun dochter mogen zijn?
Je kan misbruik helaas niet altijd voorkomen.
En ja misbruik is vaker door een bekende (dan kan familie zijn, maar ook een leraar) van het kind dan door een vreemde, maar je kan je kind niet overal van weghouden.

Sterker nog, er zijn ook moeders die aan hun dochters zitten. Ja, dan wordt het helemaal lastig…

Gewoon niet ongewenst aan elkaar zitten lijkt me de beste oplossing. Driften beheers je maar en als dat lastig is kun je er vast wel hulp bij krijgen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:11

Gini schreef:

Dan heb ook jij mij hélemaal verkeerd begrepen. Maar blijkbaar druk ik me enorm slecht uit want je bent niet de enige die verkeerde conclusies trekt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:17

Zoals ik je berichten lees, luxx, zeg je dat er in onze huidige maatschappij afspraken zijn gemaakt die erop gericht zijn kwetsbaren te beschermen tegen malloten die hun driften niet kunnen beheersen en dat deze meneer zich daar duidelijk niet aan gehouden heeft.

Daarmee miszeg je niets maar het staat er blijkbaar wel een beetje onhandig.

Ik ben het trouwens met iedereen eens die zegt dat het niet OK is dat mensen ongewenst aan een ander gaan zitten, in welke context dan ook. Zeker niet wanneer die ander nog minderjarig is en zich mede daardoor niet in een gelijkwaardige positie bevindt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:20

Zoals ik het lees moeten vaders, moeders, tantes, zussen etc scherper op “mannen” letten want het zijn potentiële aanranders.

Idd luxe, je uitdrukkingsvaardigheid is niet heel ehhhhhh leesbaar.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:42

Zal het even heel kort proberen te zeggen

Er zijn mannen, niet alle mannen, maar ze zijn er, die hun driften niet kunnen beteugelen. Ze voelen zich seksueel aangetrokken tot erg jonge tot jonge meisjes. We hebben het nu even over meisjes, jongens kan het natuurlijk ook gebeuren maar daar hebben we het even niet over. Ik vind dat we ons daar, zeker moeders van die hele jonge meisjes, heel erg bewust van moeten zijn. Die meisjes hebben geen enkele bescherming wanneer ze in een situatie met zo'n man alleen terecht komen

Wanneer je je daarvan bewust bent kun je er in ieder geval voor zorgen dat je jouw kind niet in een situatie brengt waarin dat zou kunnen gebeuren. Ergens logeren? Hoe goed ken ik die mensen, wie komt daar over de vloer? Zou zij in zo'n situatie met een man alleen terecht kunnen komen? Praat erover met je dochter, houd er enorm oog op, vertel wat mensen niet mogen doen en zeg dat ze gelijk naar je toe moet komen wanneer er iets gebeurt zoals aangeraakt worden

Je kunt het nooit helemaal voorkomen, want inderdaad, ook familieleden kunnen daders zijn en mensen waar je het totaal niet van verwacht

Ik zeg ook niet dat het de schuld van die moeder is in deze situatie maar begrijpen doe ik het ook niet. Wat ik wel heel positief vind is dat haar dochter zelf naar haar toe is gekomen en het verteld heeft want je zult ze de kost moeten geven die daar pas wanneer ze volwassen zijn iets over loslaten

Ik zou hoe dan ook wanneer ik een dochter had daar bovenop zitten, alles doen wat in mijn macht ligt om het te voorkomen ómdat ik me er o zo bewust van ben, en ik zou hopen dat iedereen dat is, want ik denk echt dat je daar een hoop mee kunt winnen

Mijn moeder vroeg mij toen ik volwassen was of die en die persoon seksuele handelingen met mij verrichtte toen ik 11 was, toen ik dat bevestigend beantwoordde zei ze 'oh dat dacht ik wel'. Heel eerlijk begrijp ik daar weinig van maar ik denk ook dat in een hoop van die situaties de ouder of verzorgende niet echt verbaasd is wanneer zo'n situatie uitkomt, ook niet echt verwacht maar ook niet verbaasd

Ik zeg dus gewoon houd je ogen open, zie het als een potentiële gevaarlijke situatie, negeer het niet, ga er niet vanuit dat het vast niet zo zal zijn

Maar het is nooit de schuld van het slachtoffer (leer je kinderen praten!), het is nooit de schuld van de moeder (maar let alsjeblieft goed op!), het is alleen de schuld van de dader

Naja niet heel kort maar hopelijk begrijpelijker, ik zeg dit allemaal omdat ik het zelf meegemaakt heb en ik weet dat wanneer mijn moeder ietsjes beter opgelet had een hoop voorkomen had kunnen worden. Maar dat maakt het nog steeds niet haar schuld, en ook niet de mijne

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:00

Maflinger_S schreef:
Zoals ik je berichten lees, luxx, zeg je dat er in onze huidige maatschappij afspraken zijn gemaakt die erop gericht zijn kwetsbaren te beschermen tegen malloten die hun driften niet kunnen beheersen en dat deze meneer zich daar duidelijk niet aan gehouden heeft.

Daarmee miszeg je niets maar het staat er blijkbaar wel een beetje onhandig.

Ik ben het trouwens met iedereen eens die zegt dat het niet OK is dat mensen ongewenst aan een ander gaan zitten, in welke context dan ook. Zeker niet wanneer die ander nog minderjarig is en zich mede daardoor niet in een gelijkwaardige positie bevindt.

Euhm... Zelfs bij een meerderjarige is ongewenst seksueel gedrag strafbaar hoor. Dan is het toch nog steeds geen gelijkwaardige positie. En niet elke meerderjarige weet zich te verdedigen (ik spreek uit ervaring helaas )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:03

Avalanche schreef:
luxx schreef:
En wat ik eigenlijk in mijn eerste post in dit topic ook zeg is dat er gewoon een hoop voorkomen kan worden wanneer we beter op zouden letten.

Je voorkomt niets door beter op te letten. Vraag maar aan al die mensen die geen seks mogen hebben voor het huwelijk en dan toch op mysterieuze wijze zwanger worden.

Die ouders zitten er als haviken boven op.

Je voorkomt dingen door jongens op te voeden dat ze respect hebben voor vrouwen en leren om grenzen te respecteren en van jonge kinderen af te blijven. Je voorkomt die dingen door ze te leren dat er ook de optie is van niet achter je l*l aan te lopen, en je gedragen als een mens ipv een Neanderthaler.

Je voorkomt het niet door te roepen dat een man nu eenmaal zo is en dat gewoon te accepteren, en roepen dat je het hem niet kwalijk kunt nemen maar wel slachtoffer, ouders van slachtoffer enzovoorts de schuld gaat geven, want wat je dan in wezen doet is ze carte blanche geven om te doen wat ze maar willen. Er is er hier maar 1 die beter op moet letten en dat is die man zelf.

DuoPenotti schreef:

Ik vind het onterecht dat Neanderthalers hierbij gehaald worden want die hadden een natuurreligie waarin vrouwen echt niet zomaar misbruikt of verkracht mochten worden.Integendeel,het vrouwelijke deel van de schepping stond juist zeer hoog,belangrijker dan het mannelijke.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:07

luxx schreef:
Maar het is nooit de schuld van het slachtoffer, het is nooit de schuld van de moeder, het is alleen de schuld van de dader

Ik denk dat dit de enige boodschap moet zijn.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:15

Luxx bekijkt het vanaf een meer biologisch perspectief. Elk dier is erop geprogrammeerd om zich voort te planten (en dus seks te hebben) vanaf dat het geslachtsrijp is. Dat doen we al eeuwen zo en het gebeurt spijtig genoeg nog veel te vaak in andere delen van de wereld (zeer jonge kinderen die uitgehuwelijkt worden). Dat zit inderdaad gewoon in onze genen.

Nu hebben wij als mens meer verstand, meer emotionele vaardigheden en meer geweten dan een doorsnee dier. Wij hebben dus afspraken gemaakt dat kinderen volwassen zijn vanaf hun 18, niet vanaf het moment dat ze geslachtsrijp zijn. Dit zijn wel degelijk afspraken, in principe gaat het tegen de natuur in, waar het doel zo vroeg en zo veel mogelijk voortplanten is.

Tot zover de biologische achtergrond. Wat luxx verder zegt: die afspraken, dat je een minderjarige niet aanraakt, die moeten nageleefd worden. MAAR je kunt er niet voetstoots van uit gaan dát ze nageleefd worden en enige voorzichtigheid blijft altijd nodig. Een kind achterlaten bij een volwassene die je niet tot amper kent is een risico. Dat is net hetzelfde als dat we kinderen leren dat ze niet bij een vreemde in de auto mogen stappen: dat is een te groot risico. Hoeveel afspraken we ook maken, en de meesten houden zich er echt wel aan, er zijn altijd gekken op de wereld... Het zou niet mogen, maar het gebeurt wel en daar moeten we altijd realistisch in blijven.

Luxx, als dit niet is wat je bedoelt, corrigeer me gerust ;)