PETA beschuldigt Thomas en Lisa Müller van misbruik D’Avie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: PETA beschuldigt Thomas en Lisa Müller van misbruik D’Avie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:49

En toch, hoe bizar de aantijging van peta ook is. Het klopt wel wat ze zeggen. Er wordt grof geld verdient aan een sprong op een bok. Daarvan kunnen meerdere merries bevrucht worden terwijl bij natuurlijke dekking er per keer een merrie is. En springen op een bok en het hele proces er omheen is niet natuurlijk. En zou dat niet gebeurd zijn was de hengst niet op dat moment geblesseerd.

Alleen de rest van hun eis is wat apart.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:30

Elisa2 schreef:
Dit is wel heel triest ja..alsof een hengst gedwongen moet worden om te mastuberen...en ze hebben kennelijk geen flauw benul hoe een merrie een hengst kan verwonden.

(waarschuwing, filmpje kan als schokkend worden ervaren)
https://www.reddit.com/r/natureismetal/ ... _the_head/

Hier gaat natuurlijk ook van alles mis, en die mensen gaan er ontzettend stom mee om..maar even als voorbeeld. Dan heeft D"Avie geluk denk ik...

Deze ken ik inderdaad ook. Zo sneu voor de merrie, het veulen wat in paniek is en zeker ook sneu voor de hengst.
Wel mazzel dat hij met 1 klap meteen dood is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:50

Zo dat is inderdaad een heftig filmpje.

Tja er wordt aan die hengsten verdiend. Maar ik vermoed zomaar dat dit onnatuurlijke voor de hengst veiliger is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:51

Die hengst weet niet dat er aan hem verdient word.
Die vind het niet erg dat hij zijn ding mag doen.
Als hij niet zou willen dan valt er voor de eigenaar weinig aan te veranderen. Dus zie daar het zielige niet in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:00

Ik ook niet, KI is ontstaan wegens overdragelijke geslachtsziektes(CEM) en vanwege het gevaar van verwonding van de hengst als de merrie trapt. Vroeger werden merries daarom gekluisterd.

Ja er wordt veel aan verdiend, maar alleen als er ook al veel in geinvesteerd is. De hengst van de boer op de hoek daar wordt niet aan verdiend.

Natuurlijk in een ideale wereld zou het mooi zijn als een hengst gewoon zijn eigen kudde heeft, maar dat moeten we ook niet romantiseren. Dan moet hij vechten voor zijn kudde en zichzelf en komt ie of ook uiteindelijk ellendig aan zijn einde of sterft een eenzame dood als hij uitgestoten wordt uit zijn eigen kudde.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:04

Ja maar dat is natuurlijk wordt er dan geroepen.
Zo hebben ze altijd een argument.

IreneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:35

De mens acht zichzelf het hoogste wezen, ver boven de beesten/dieren. PETA is heel extreem met dierethiek bezig, en dat is eigenlijk best wel interessant in het licht van hoe we naar dieren kijken. Ik denk dat een hoop bokkers de serie the Handmaid's tale hebben gekeken. Daar vinden we het toch ook niet normaal, dat er bepaalde mensen worden gedwongen om tegen de wil te zorgen voor nageslacht. En waarom dan wel bij dieren?
Ik vind het persoonlijk een hele interessante denkwijze. Leuk om over te filosoferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:43

Silly1972 schreef:
Ja maar dat is natuurlijk wordt er dan geroepen.
Zo hebben ze altijd een argument.

IVF voor mensen ook maar afschaffen dan. Is ook onnatuurlijk en kost ook veel geld. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:54

IreneK schreef:
De mens acht zichzelf het hoogste wezen, ver boven de beesten/dieren. PETA is heel extreem met dierethiek bezig, en dat is eigenlijk best wel interessant in het licht van hoe we naar dieren kijken. Ik denk dat een hoop bokkers de serie the Handmaid's tale hebben gekeken. Daar vinden we het toch ook niet normaal, dat er bepaalde mensen worden gedwongen om tegen de wil te zorgen voor nageslacht. En waarom dan wel bij dieren?
Ik vind het persoonlijk een hele interessante denkwijze. Leuk om over te filosoferen.

Ik kan me daar nog eventueel iets bij voorstellen bij een merrie, maar een hengst die niet wil springen ga je daar echt niet toe kunnen dwingen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 08:06

En een merrie die niet wil, is op dat moment ook niet vruchtbaar, dus dwingen heeft geen zin. En als een merrie wel vruchtbaar is, hoef je haar echt ook niet te dwingen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 08:37

Vjestagirl schreef:
Ik kan me daar nog eventueel iets bij voorstellen bij een merrie, maar een hengst die niet wil springen ga je daar echt niet toe kunnen dwingen.

In ieder geval zit die merrie niet voor 18 jaar gebonden aan schooltijden en bouwvakvakanties en hoeft ze niet iedere zaterdag naar een druk pannenkoekenhuis met het veulen. Ook hoeft ze niet op het schoolplein uit te leggen aan de andere single merries dat ze eerlijk gezegd geen idee heeft wie de vader is van Destiny Unchained Blossommeadow Supernova Stardusttwilightinterface. :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:45

IreneK schreef:

Tja ik vind dat je wel een punt hebt, in de natuur maakt de hengst de merrie meer het hof en komt de paring meer vanuit het spel. Bij dekkingen aan de hand werden/ worden merries toch wel gewoon verkracht ook. Anders zouden die kluisters ook niet nodig zijn geweest. Wat dat betreft is KI voor zowel de hengst als merrie misschien wel een uitkomst.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:47

Maar voor KI moet de hengst op de bok en dat is wat PETA juist niet wil

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:52

Nee maar PETA wil niks..ze roepen maar wat zonder te beseffen waarom dit ontstaan is. Ze willen gewoon alles van de paardensport in een kwaad daglicht stellen. Ik kan ze echt niet serieus meer nemen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:53

Snadrem schreef:
Vjestagirl schreef:

In ieder geval zit die merrie niet voor 18 jaar gebonden aan schooltijden en bouwvakvakanties en hoeft ze niet iedere zaterdag naar een druk pannenkoekenhuis met het veulen. Ook hoeft ze niet op het schoolplein uit te leggen aan de andere single merries dat ze eerlijk gezegd geen idee heeft wie de vader is van Destiny Unchained Blossommeadow Supernova Stardusttwilightinterface. :')

Veeg me op :')

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:55

Springen moet de hengst toch op merrie of op de bok .Wat wil PETA dan? Weer de hengstenhouder bij de weg met de hengst op de vrachtwagen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:02

mino1 schreef:
Springen moet de hengst toch op merrie of op de bok .Wat wil PETA dan? Weer de hengstenhouder bij de weg met de hengst op de vrachtwagen.

nee, dan is het alsnog gedwongen. PETA wil helemaal geen dieren in gevangenschap. Dus alles de vrije natuur in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:06

KootMiraDrum schreef:
Toch is het uit oogpunt van natuur en natuurlijk gedrag triest dat we een sprong op de bok "normaal" vinden. En ook best dom van de hitsige hengst die zijn ding dan maar in een koker propt, zonder enige romantiek.......... ;-)

Hetzelfde als er elk jaar een veulen instoppen.. ook heel normaal

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:10

Snadrem schreef:
Vjestagirl schreef:

_O- _O-

Als ze dit trouwens onder misbruik scharen, ben ik wel benieuwd wat ze straks aan mensen met ruinen gaan doen... Ik kan me niet voorstellen dat die van mij toestemming heeft gegeven voor castratie :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:30

purny schreef:
KootMiraDrum schreef:
Toch is het uit oogpunt van natuur en natuurlijk gedrag triest dat we een sprong op de bok "normaal" vinden. En ook best dom van de hitsige hengst die zijn ding dan maar in een koker propt, zonder enige romantiek.......... ;-)

Hetzelfde als er elk jaar een veulen instoppen.. ook heel normaal

Hier ben ik het wel mee eens. Verwonder mij hier soms ook over. Al is het deel van op de bok wel vergezocht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:36

Ik ken genoeg fokkers die de merries een jaar gust laten, of twee jaar voor sport en/ of om bij te komen. Neemt niet weg dat ze er ook zijn die dat niet doen inderdaad, maar het lijkt me niet fair om iedereen over een kam te scheren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:19

Maar, als het juist natuurlijk moet zijn is zo vaak als kan drachtig zijn juist wel een natuurlijk iets he :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:32

Ieder jaar een veulen er in is het meest natuurlijk. Met het eerste veulen met 3 jaar, want merries zijn met 2 jaar allang hengstig en geen hengst die daar bezwaar tegen heeft.

En dat 'hoffelijke' van hengsten in het wild bij hun kudde valt ook vies tegen, zoveel voorspel komt er niet bij kijken, wel jagen op merries die eigenlijk tóch nog niet willen, waarbij niet zelden het veulen-bij-voet in de verdrukking komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:35

Elisa2 schreef:
IreneK schreef:

Tja ik vind dat je wel een punt hebt, in de natuur maakt de hengst de merrie meer het hof en komt de paring meer vanuit het spel. Bij dekkingen aan de hand werden/ worden merries toch wel gewoon verkracht ook. Anders zouden die kluisters ook niet nodig zijn geweest. Wat dat betreft is KI voor zowel de hengst als merrie misschien wel een uitkomst.

Dat heb ik toch anders gezien bij een dekking aan de hand, die ging echt niet gewoon er op, nee eerst neuzen. Beetje knabbelen aan die schoft enz.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:36

In de natuur krijgen ze ook elk jaar een veulen?

Het probleem van een paard zoveel 'rechten' geven als de peta wil is dat daar ook plichten bij komen kijken..alleen rechten geven werkt niet in een samenleving.

Dan kom je ook direct bij het probleem aan want hoe leg je een dier plichten uit.
Precies..gewoon niet!

Bovendien geven mensen om het individu (gelukkig) en de natuur gaat puur over genen doorgeven en geeft geen f*ck om het individu..
Peta mixt gewoon met hun rare gedachtes precies wat ze wel en niet uitkomt als het om natuur gaat..
Die lui zijn echt ver weg.