Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:07

Dit is al meer dan 100 jaar overbodig, zelfs zonder computeranimatie zijn er stuntpaarden op te leiden om dit veilig te doen. Het wiel opnieuw uitvinden was hier helemaal niet nodig geweest en zeker met internet is het niet weten geen excuus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:13

Gini schreef:
Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Bij The Lord of the Rings zijn daar geen gevallen van bekend. Bij de prequel The Hobbit zijn in totaal 27 dieren overleden, waaronder drie paarden. Dit kwam niet door het filmen of door de stunts, maar door de omstandigheden waarin de dieren gehuisvest waren. Het gebied waar de boerderij stond zat vol met 'sinkholes'.

Dat maakt het trouwens niet goed, maar wel een iets andere situatie.

In het westen wordt in producties met dieren toezicht gehouden door externe organisaties, in Amerika is dat the American Humane Society.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:28

Romeo2007 schreef:
En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.

Wat dat paard werd aangedaan is ziek en wreed.

Voor mij is jouw opmerking erover bizar. Heel bizar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:40

Ben ik de enige die niet begrijpt wat er gebeurd?
Was dit de bedoeling? Was het de bedoeling dat de ruiter iets met het touw zou doen of juist wel het paard?
Want dit risico neem je als ruiter toch ook niet?

kimmie261

Re: Paard week na ongeluk op set overleden, KBS biedt excuses aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:56

Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard... ;( ;(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:00

kimmie261 schreef:
Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard... ;( ;(

Is dat serieus het geval?

Walgelijk!!! Dat is het enige wat in mij opkomt.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:01

Snap je toch geen zak van... buiten CGI om wat tegenwoordig een super optie is, is dit ook gewoon een optie:
https://www.atlasobscura.com/articles/a ... pet-oscars

Wel interessante filmpjes om te zien... en zelfs ik die niet in de film industrie werkt kent dit, dus waarom die idioten niet

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:06

Goede genade; dit gaat écht té ver! :r |(

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:09

Boras schreef:
Romeo2007 schreef:
En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.

Ik denk dat jullie mijn opmerking verkeerd interpreteren waardoor ik in een slecht daglicht sta. Ik vind het bizar dat jij conclusies trekt zonder het eerst te verifiëren bij mij. Het lijkt nu net alsof ik dit goedkeur en dit leidt nu een soort eigen leven. Hierdoor vind ik bokt ook steeds minder leuk als platform, omdat er gewoon vaak op een bepaalde manier wordt gereageerd. Maargoed, dat is een eigen keuze. On topic weer.

Ik begrijp niet dat dit soort praktijken nog gewoon gebeuren, terwijl er juist zo goed gelet wordt op andere punten en het welzijn van de dieren. Hoe kan het dat dit gewoon wordt gedaan? Hoe kan dit er tussendoor glippen? Er is juist zoveel meer kennis en wetenschap over paardenwelzijn. Dat is wat ik bedoel, dat er dan wel gelet wordt op het gebruik van hulpmiddelen etc, maar dit wordt schijnbaar gewoon toegelaten.

Verschrikkelijk wat er met het dier gebeurd. Absurd dat dit in de tijd van tegenwoordig nog wordt gedaan. Zou me niks verbazen als het hele verhaal ook niet klopt en dat het dier ter plekken zijn benen heeft gebroken en is afgemaakt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:19

Sunnda schreef:
kimmie261 schreef:

Ja, dat touw trekt de voorbenen onder het paard vandaan terwijl deze in volle galop is, vandaar dat ie over de kop slaat... echt bizar om zoiets te bedenken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:20

Vroeger was dit gebruikelijk in films als paarden moesten vallen.
Dat is ook nog geen 100 jaar geleden.
Dat het in deze tijd nog gebeurd en schijnbaar mag snap ik niet.
Dit was helemaal geen ongeluk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:25

Sunnda schreef:
kimmie261 schreef:

Hoezo excuses aanbieden !! Echt gevangenisstraf is passender !!
Wat een misbaksels. *pum*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:32

holy shit -:(- -:(-

Wat een rand debielen heb je toch |o |o

Walgelijk om te zien :r

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:46

Boras schreef:
Romeo2007 schreef:

Bizar idd.
Ja het kan altijd erger, pleit het een de ander vrij... NEE!!!
Walgelijke reactie

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:48

tamary schreef:
Dit is al meer dan 100 jaar overbodig, zelfs zonder computeranimatie zijn er stuntpaarden op te leiden om dit veilig te doen. Het wiel opnieuw uitvinden was hier helemaal niet nodig geweest en zeker met internet is het niet weten geen excuus.

Dit dus idd. Allemaal onnodig dierenleed.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:02

Afschuwelijk.Het arme dier zijn hals klapt gewoon dubbel de andere kant op en na de val ligt het te stuiptrekken met zijn achterbeen.
Ik geloof echt niet dat het nog een week geleefd heeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:08

Monique1963 schreef:
Te triest voor woorden dit. Zo verdrietig wat mensen dieren toch allemaal aandoen. Ik las ook dat ze daar huisdieren aan het verbieden zijn. Iedereen moet zijn hond inleveren. Het hebben van huisdieren is een foute vorm van luxe vinden ze en zou te westers zijn. De honden worden allemaal afgemaakt. Bozen tongen beweren zelfs dat ze worden opgegeten. Ik ben erg blij dat mijn wiegje daar niet heeft gestaan.

Oh, tot voor kort was het eten van honden heel normaal daar. Of het waar is dat honden niet meer als huisdier mogen worden gehouden, weet ik niet, lijkt me meer iets voor Noord Korea, daar mag niks... Ik meen dat men in Zuid Korea het eten van honden juist wil stoppen, omdat ze pro westen zijn, itt tot Noord Korea.
On topic, zo laat men sinds jaar en dag filmpaarden vallen, wereldwijd, al is het laten vallen door het hoofd om te trekken, vaak daarvoor in de plaats gekomen. Daarom kijk ik liever niet naar films waar paarden vallen.(Weet je niet altijd vantevoren, of daar paarden vallen). Daarom zie ik liever een duidelijk neppaard vallen, of andere stunts doen, dan een echt paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:14

Sunnda schreef:
kimmie261 schreef:

En berg af. Dan ben je toch een echte idioot als je denkt dat dat goed kan aflopen? Afschuwelijk dit.
Boycotten die film.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:02

@Cherdenise, kun je mijn bericht hierboven lezen voordat je het over mij en walgelijk hebt? Jij kent mij totaal niet en neemt niet eens de moeite op mijn volledige berichten te lezen. Dank je.

Door dit soort dingen, omdat iemand een bericht anders interpreteert of je jezelf een keer niet perfect uitdrukt, heb je voordat je het weet half bokt over je heen, ben je walgelijk, gadver e.d.
Jullie praten elkaar gewoon na en lezen niet het hele topic en reageren dan wel.
Echt typisch bokt weer. Waarom zou ik op een paardenforum zitten als ik het mishandelen van paarden goedgekeur?!
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 30-01-22 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:05

Romeo2007 schreef:

Wat er hier gebeurt is zeker bizar en vreselijk, maar praat het van de harde inwerking van de genoemde middelen niet goed

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:06

Cinnepin schreef:
Romeo2007 schreef:

Wat er hier gebeurt is zeker bizar en vreselijk, maar praat het van de harde inwerking van de genoemde middelen niet goed

Als jij ook mijn post hierboven zou lezen dan zou je lezen dat ik dat zeker niet goedpraat. Het begint er nu een soort op te lijken alsof ik dit goedkeur volgens jullie?!

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:20

Walgelijk, dat dit wordt gedaan, kotsmisselijk wordt ik hier van.
Gek he dat kijkers over de zeik zijn, ik hoop dat jullie nou een hoop gezeiver }:) ~~}> krijgen, dit een paard aandoen

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:34

Romeo2007 schreef:
@Cherdenise, kun je mijn bericht hierboven lezen voordat je het over mij en walgelijk hebt? Jij kent mij totaal niet en neemt niet eens de moeite op mijn volledige berichten te lezen. Dank je.

Door dit soort dingen, omdat iemand een bericht anders interpreteert of je jezelf een keer niet perfect uitdrukt, heb je voordat je het weet half bokt over je heen, ben je walgelijk, gadver e.d.
Jullie praten elkaar gewoon na en lezen niet het hele topic en reageren dan wel.
Echt typisch bokt weer. Waarom zou ik op een paardenforum zitten als ik het mishandelen van paarden goedgekeur?!

Half bokt? 8-)
Maar je reactie is ook bizar imo.
Dat je het daarna zelf anders uitlegt, prima

Waarom gebruiken ze nog deze gruwel methodes eigenlijk. Dit is tich niet verkoopbaar, en dan met een simpel sorry zou het oke voor de filmploeg zijn? Ben blij dat de dierenorganisatie daar het ook anders ziet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:36

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.

Bij The Lord of the Rings zijn daar geen gevallen van bekend. Bij de prequel The Hobbit zijn in totaal 27 dieren overleden, waaronder drie paarden. Dit kwam niet door het filmen of door de stunts, maar door de omstandigheden waarin de dieren gehuisvest waren. Het gebied waar de boerderij stond zat vol met 'sinkholes'.

Dat maakt het trouwens niet goed, maar wel een iets andere situatie.

In het westen wordt in producties met dieren toezicht gehouden door externe organisaties, in Amerika is dat the American Humane Society.

Dat kan het zijn, ja, vandaar dat ik het bewust een gerucht noem omdat ik niet meer wist hoe of wat precies. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:53

Monique1963 schreef:
Te triest voor woorden dit. Zo verdrietig wat mensen dieren toch allemaal aandoen. Ik las ook dat ze daar huisdieren aan het verbieden zijn. Iedereen moet zijn hond inleveren. Het hebben van huisdieren is een foute vorm van luxe vinden ze en zou te westers zijn. De honden worden allemaal afgemaakt. Bozen tongen beweren zelfs dat ze worden opgegeten. Ik ben erg blij dat mijn wiegje daar niet heeft gestaan.

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar dat is niet waar. Steeds meer mensen hebben nemen een hond als huisdier en de kans is groot dat het consumeren van hondenvlees binnenkort bij wet verboden wordt.