Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.
Boras schreef:Romeo2007 schreef:En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.
Wat dat paard werd aangedaan is ziek en wreed.
Voor mij is jouw opmerking erover bizar. Heel bizar.
Sunnda schreef:kimmie261 schreef:Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard...![]()
Is dat serieus het geval?
Walgelijk!!! Dat is het enige wat in mij opkomt.
Sunnda schreef:kimmie261 schreef:Sjees, ik had het eerste stukje gelezen hoe ze bedacht hadden om het zo veilig mogelijk te doen, maar dan letterlijk de benen weg te trekken in volle galop is gruwelijk, afschuwelijk filmpje en arm paard...![]()
Boras schreef:Romeo2007 schreef:En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.
Wat dat paard werd aangedaan is ziek en wreed.
Voor mij is jouw opmerking erover bizar. Heel bizar.
Monique1963 schreef:Te triest voor woorden dit. Zo verdrietig wat mensen dieren toch allemaal aandoen. Ik las ook dat ze daar huisdieren aan het verbieden zijn. Iedereen moet zijn hond inleveren. Het hebben van huisdieren is een foute vorm van luxe vinden ze en zou te westers zijn. De honden worden allemaal afgemaakt. Bozen tongen beweren zelfs dat ze worden opgegeten. Ik ben erg blij dat mijn wiegje daar niet heeft gestaan.
Romeo2007 schreef:En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.
Cinnepin schreef:Romeo2007 schreef:En dan wordt er een probleem gemaakt van spoor of zweepgebruik, een balk die tijdens het sprongen omhoog wordt gehouden of een te harde inwerking van een slofteugel. Bizar dit.
Wat er hier gebeurt is zeker bizar en vreselijk, maar praat het van de harde inwerking van de genoemde middelen niet goed
Romeo2007 schreef:@Cherdenise, kun je mijn bericht hierboven lezen voordat je het over mij en walgelijk hebt? Jij kent mij totaal niet en neemt niet eens de moeite op mijn volledige berichten te lezen. Dank je.
Door dit soort dingen, omdat iemand een bericht anders interpreteert of je jezelf een keer niet perfect uitdrukt, heb je voordat je het weet half bokt over je heen, ben je walgelijk, gadver e.d.
Jullie praten elkaar gewoon na en lezen niet het hele topic en reageren dan wel.
Echt typisch bokt weer. Waarom zou ik op een paardenforum zitten als ik het mishandelen van paarden goedgekeur?!
_San87_ schreef:Gini schreef:Vroeger was het "normaal" om filmpaarden daadwerkelijk te laten vallen, door middel van touwen, putten etc. Ben Hur is zo een beruchte film waarvan beweerd wordt dat maar liefst 150 paarden het leven lieten. En ook van Lord of the Rings zijn er geruchten dat niet alle paarden het overleefd hebben. Hoeveel verbetering er ook al is, ik denk dat op filmsets in het algemeen het dierenwelzijn onder de loep genomen kan worden. Zelfs een goed getraind stuntpaard kan maar x aantal keren gecontroleerd vallen voordat er toch eens iets misgaat.
Bij The Lord of the Rings zijn daar geen gevallen van bekend. Bij de prequel The Hobbit zijn in totaal 27 dieren overleden, waaronder drie paarden. Dit kwam niet door het filmen of door de stunts, maar door de omstandigheden waarin de dieren gehuisvest waren. Het gebied waar de boerderij stond zat vol met 'sinkholes'.
Dat maakt het trouwens niet goed, maar wel een iets andere situatie.
In het westen wordt in producties met dieren toezicht gehouden door externe organisaties, in Amerika is dat the American Humane Society.
Monique1963 schreef:Te triest voor woorden dit. Zo verdrietig wat mensen dieren toch allemaal aandoen. Ik las ook dat ze daar huisdieren aan het verbieden zijn. Iedereen moet zijn hond inleveren. Het hebben van huisdieren is een foute vorm van luxe vinden ze en zou te westers zijn. De honden worden allemaal afgemaakt. Bozen tongen beweren zelfs dat ze worden opgegeten. Ik ben erg blij dat mijn wiegje daar niet heeft gestaan.