[COMM] Na 40 jaar de serie compleet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:55

.... ik reed op de manege met de zus van Heleen Taselaar.

Op een van de foto's staat ze op een mij dierbaar erf in de wedstrijdkleren van haar zus naast Johnny.
(Zus was gek op Pancho, maar die vond de fotograaf niet fotogeniek...)

Toen ik één van de boekjes tegenkwam in zo'n minibieb ging het mee naar huis en bij woorden als 'cavaletti les' en 'diploma rijden' had ik wel speciale herinneringen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 12-01-22 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:55

haha, zo heb ik inderdaad een aantal weken geleden de hele serie van de zwarte hengst op marktplaats gevonden. Er zaten ook boekjes bij van Zilver, deze heb ik weer doorgezet in een minibib voor de volgende liefhebber. De zwarte hengst boekjes gaan niet meer weg :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:57

Ik had vroeger Jill's riding club! Vond het prachtig. Ik wilde het later herlezen, maar toen had ik het niet meer, en ik wist zowel titel als auteur niet meer :') . (Achteraf gezien had ik de plot moeten omschrijven op Bokt, dan had ik het zo gevonden...). Nu wil ik prompt het boek nogmaals lezen.
Ik gok dat je het alleen op Marktplaats en eBay nog zal kunnen vinden. Kun je op eBay terecht als je geen creditcard hebt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:36

Gaby schreef:
Ik had vroeger Jill's riding club! Vond het prachtig. Ik wilde het later herlezen, maar toen had ik het niet meer, en ik wist zowel titel als auteur niet meer :') . (Achteraf gezien had ik de plot moeten omschrijven op Bokt, dan had ik het zo gevonden...). Nu wil ik prompt het boek nogmaals lezen.
Ik gok dat je het alleen op Marktplaats en eBay nog zal kunnen vinden. Kun je op eBay terecht als je geen creditcard hebt?

Soms moet je geduld hebben en Marktplaats uitknijpen. Opeens popt er iets op en dan heb je het :j

Maar begin hier eens: https://janebadgerbooks.co.uk/jill-and-the-pony-club-1/

google is your friend :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 03:34

Ik had bijna alle boekjes van Romana & Ragebol van Tina Caspari. Superleuke serie! <3
En natuurlijk de Bianca serie van Yvonne Brill, maar ook de Akkerlanden serie van haar. Die is minder bekend maar ook ontzettend leuk.

Edit: En de serie over Koosje :D Ik weet alleen niet meer zo snel wie dat geschreven heeft.

Moska

Re: [COMM] Na 40 jaar de serie compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:14

Volgens mij Yvonne Kroonenberg. Heb ze ook gelezen ooit

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:53

oh wat heerlijk Ods!
en zo herkenbaar! hier de complete bianca serie, waarvan de laatst idd een paar jaar terug gekocht. Ze worden nu door mijn 10 jarige dochter gelezen :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:03

De iets jongere generatie hier, ik heb toch zeker wel de complete heartland serie gelezen via de bieb *D

Om vervolgens ook een joinup te proberen met verzorgshetlander en er achter te komen dat een loslopend galopperende shet best wel eng is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:33

<3 wat een leuk verhaal TS!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 10:35

Valt mij op dat er eigenlijk heel weinig nieuwe series bij zijn gekomen. Zal ook wel door tijd komen, maar gun eigenlijk ieder kind wel zulke mooie herinneringen die de meeste van ons er aan hebben gehad.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:11

O ja de verhalen van Jill heb ik heel vroeger ook gelezen in de bieb, daar ook kennis gemaakt met Flicka het veulen (my friend Flicka). Dat boek heb ik vele keren gelezen en gevraagd of ik het over mocht nemen van de bibliotheek. Dat kon helaas niet. Ik kon mijn geluk niet op toen ik de bundel Flicka het veulen én Wervelwind zag liggen bij de V&D! Later heb ik in de VS het laatste deel van deze trilogie, Green grass of Wyoming nog bij gekocht. En een paar jaar geleden ook de oude films op DVD gekocht. De hele Zwarte Hengst en De Rode Hengst serie heb ik ook en natuurlijk Man O War van Walter Farley. Ik heb ook de prachtige fotoboeken van Robert Vavra, iemand die deze ook kent?

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:18

Wat leuk! Ik heb de hele serie van Black de Zwarte Hengst van walter farley - zowel de Valkenpockets als de oude, originele serie. Plus een paar stripboeken, een franse editie van ee pocket, én de twee VHS videobanden. Man O'War van Walter Farley is ook zo'n prachtig boek. een grote hardcover, maar ook meermaals ademloos gelezen en dezelfde sfeer.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:21

Superleuk dat je de laatste ook gevonden hebt. Ik kan ook zo gelukkig worden van dit soort vondsten <3 Ik heb er ook nog 1 of 2 liggen en wist niet dat ze al zo oud waren!

Ik snap alleen ook niet waarom het voorpagina nieuws is, het is namelijk geen nieuws m.i. maar een feel good topic.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:22

Ods schreef:
Valt mij op dat er eigenlijk heel weinig nieuwe series bij zijn gekomen. Zal ook wel door tijd komen, maar gun eigenlijk ieder kind wel zulke mooie herinneringen die de meeste van ons er aan hebben gehad.

Als je even door klikt op de link die ik eerder plaatste, zie je dat de serie van Jill opnieuw uitgegeven gaat worden.

Dat is een goede zaak :j

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 11:43

Ohh joh, dat haalde ik er niet uit, maar eerlijkheid doet mij zeggen dat ik ook niet heel goed gekeken heb :) Sorry ikke!

Rytir schreef:
Ik snap alleen ook niet waarom het voorpagina nieuws is, het is namelijk geen nieuws m.i. maar een feel good topic.

Klopt hoor, het is een stukje community nieuws. Nu spammen we daar niet de hele voorpagina mee vol maar zo nu en dan leek ons wel een gezellig plan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:59

stefje schreef:
Ik zoek nog altijd de Mary o'Hara serie Wervelwind, Flicka enz. Vaak lopen zoeken.

oh ja! die heb ik compleet. Heerlijke boeken!

@Odds, er zijn ook wel nieuwe series, dochter leest graag in de Gouden paarden serie, en we hebben hier Heartland serie ook zo goed als compleet.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:02

Volgens mij heb ik een fotoboek van Vavra in de kast staan

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:03

Ow wat leuk! Vooral romana en ragebol inderdaad! Daar had ik best wat van vroeger! Die zullen denk ik egrens verdwenen zijn in de loop der tijd!
Kreeg ik weer een nieuwe boekje met verjaardag oid, zo blij altijd!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 12:27

Ohh Gouden Paarden serie, die kende ik niet maar het idee dat het vanuit het paard is geschreven is wel leuk :j Heartland ken ik ook niet. Ik had dus gewoon niets moeten zeggen :))

Heel stom misschien maar Romana en Ragebol heeft mij nooit getrokken. Zit voor mij echt in de naam Ragebol, dat kan ik niet serieus nemen ofzo :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:30

Ik heb ook nog een oud boekje "Dick en Dallie en de ponies", geschreven door Ursula Bruns, ook zo'n naam uit het verleden, en uiteraard gaat het dan over IJslanders :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:57

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:23

Och ja, er komen nu ineens titels voorbij (Jackie) die ik gewoon vergeten was :oo

@Ods, je bent zeker de enige niet voor wie de titel Romana en Ragebol 't hem niet deed :o

En voor de liefhebbers van Ponyhof, als ik het mij goed herinner zijn er in Duitsland ooit zwart-wit films gemaakt hiervan. Inderdaad op een Waddeneiland, met een ponyboerderij met allemaal Ijslanders.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:34

O ja, ik lig op het moment in de spreekwoordelijke lappenmand. Ergens staat nog de serie van de zwarte hengst op de boekenplank. Goed idee.
(Hopelijk vind ik het nog net zo leuk als toen :o )

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:39

Wat leuk! Ik heb alle boeken van de Zwarte Hengst en ook de serie van de Zilverhengst staat in de kast, volgens mij mis ik er daar nog eentje van (de dochter van de zilverhengst). Verder verzamel ik alle boeken van Dick Francis en duik ik dus zelf ook altijd meteen de boekenkast in in de kringloopwinkel. Ik heb er al heel veel, maar die verzameling is nog lang niet compleet. De blijdschap als ik er eentje spot en de teleurstelling als ik em dan al blijk te hebben is heel herkenbaar.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:39

Ods schreef:

Oh nu is er een supershetty serie en Manege de zonnehoeve en ook starstable boeken (soort fantasy paardenbloemen) die veel verkocht worden! Veel aanbod hoor voor ponykinderen!
:#